Warm eten om 1600 op het KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door lisettevers, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    Hallo allemaal..

Normaal halen wij mijn dochter op rond een uur of 17:00 van het KDV ze kan dan gewoon thuis eten.
    Vandaag echter heeft mijn partner nog een late meeting en moet ik werken (tot 23:00). Hij zal haar dan ook pas op kunnen halen tegen 18:00/18.30.

Heb mijn dochter dan ook een warm prakkie meegegeven naar het KDV met de mededeling dat ze deze mag hebben tegen 17:30.
    Ik kreeg meteen terug te horen dat dit niet mogelijk is, omdat het dan druk is met het ophalen van de kindjes, en dat dus de kindjes die warm eten op het KDV dit al om 16.00 krijgen.
    Nu heb ik met mijn mond vol tanden gestaan, dus omdat zij het te druk hebben, krijgen de kindjes om 1600 al warm eten?!?! Dat doe je toch zelf ook niet?

Ik snap het niet. Vinden jullie dit normaal? En hoe laat krijgen jullie kindjes warm eten op het KDV?

Groetjes Lisette

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ja het is wel logisch vanuit het kdv want daar hebben ze de tijd en de mankrachten niet voor.

Maar persoonlijk vind ik het ook geen tijd en zou ik haar dus thuis geven...dan maar wat later

3. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.888
    403
    83
    Het is vaak niet alleen druk maar bij ons sluit je ook alleen per groep af( wel meerdere op lokatie maar in de groep sta je alleen)

Iedere ouder wil graag een overdracht. Jouw kindje eten geven om die tijd is dus redelijk onmogelijk!

Helaas

4. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Tja, ik snap het wel van het kdv. Als ik mijn zoontje tussen 17.00 en 17.30 uur op ga halen is het hartstikke druk met kinderen die opgehaald worden, dan is er echt geen tijd om bepaalde kinderen rustig eten te geven.

5. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    Ja deels snap ik dat ook wel, maar ze zitten vanaf 16:00 nog maar met 4 kinderen op haar groep. (inclusief zij zelf), Het is dus niet dat het heel erg druk is.
    Ik kan me ook voorstellen dat als je ieder kind op een andere tijd eten moet geven dat het heel erg druk is.
    Maar met maar 4 kinderen totaal had ik toch wel wat anders verwacht. Maar ach, er gebeuren wel meer rare dingen op het KDV daar.

6. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    ik zal de volgende keer gewoon een stuk fruit en wat vla mee geven, Dan kan ze dat alvast eten en thuis gewoon warm eten, dan inderdaad maar wat later.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik denk dat je blij mag zijn dat ze een warme hap krijgt!

Hier wordt geen warm eten gegeven als ze ouder zijn dan 1 jaar, ookal neem je zelf het eten mee en hoeven ze het alleen maar op te warmen en te geven. Hier wordt nog geen boterham extra gegeven als avondmaal. Een soepstengel, dat is het.
    En sommige kindjes worden om 18.30 uur opgehaald...

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier eten ze om 11:30 al warm hoor 😊

Maar een kindje kan in principe heus wel later eten. Zou geen eens prak mee geven.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als ik zie hoe het afhalen gaat bij mijn dochter op de groep, kan ik goed begrijpen dat ze niet te eten krijgen op die tijd. Iedere ouder wil overdracht hebben, het is gewoon onmogelijk. Eva krijgt ook vroeger te eten daar dan dat ze thuis krijgt ... ik ben allang blij dat ze haar te eten geven.

10. Liese78

Liese78 Lid

27 nov 2012
    75
    0
    6
    juf
    Bij ons kinderdagverblijf eten ze tussen de middag met z'n allen warm. En dan kan je dus thuis 's avonds brood geven. Maar als je aan geeft dat je later bent dan normaal krijgen ze rond 17.00 alvast een boterham

11. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Afgezien van overdracht is er denk ik nog een hele andere belangrijke reden. Zien eten, doet eten. Althans, bij onze kleine veelvraat wel. Als ze bij hem om 17 uur op kdv warme hap zouden geven en hij krijgt niks, zou de hel losbreken :p

12. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ook denk ik als ze het bij de één doen, bij de ander ook moeten doen. Straks moeten ze de hele club een maaltijd geven. Lekker makkelijk voor de ouders :D

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, hier ook zo'n dramaqueen ... :p

14. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Alsof ze nooit wat krijgen:D

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier in België geeft quasi elk KDV 's middags warm eten en om 3 uur ofzo (na 't middagslaapje) fruithap.

De meeste kinderen eten dan 's avonds thuis een boterham.

Ik zou 't warm eten dus houden voor thuis (als ze 's middags geen warm krijgt) en als de tijd echt te kort is, zou ik voor die ene dag een boterham geven. En desnoods neemt papa die mee in de wagen als ze echt zo uitgehongerd zou zijn.

16. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het al heel wat dat ze bereid zijn het warme eten te geven eigenlijk. Dat hoort er niet standaard bij lijkt me. Het is niet een nanny die alles doet om jouw kind te verzorgen op jouw voorwaarden, er zijn nog meer kinderen daar en de dag loopt volgens een vast ritme.

17. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op het KDV waar ik werk geven we ook uiterlijk om 16:30 warm eten, dit ook in verband met overdracht, collega's die vrij zijn, het afsluiten van de groep, etc. Het is qua organisatie nou eenmaal niet altijd mogelijk om een uur tot half uur voor sluitingstijd kindjes warme happen te gaan geven....

18. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Half zes is toch gewoon geen handige tijd voor ze en bovendien veel te veel afleiding voor het kind. Mijn dochter zou dan in ieder geval weinig eten. Opgelost door warm te eten als de andere kinderen hun boterham eten. Een boterham aan het einde van de middag, tegen vijven, is wat makkelijker.

De jongste heeft dus lekker gegeten als we haar ophalen en krijgt dan thuis nog een toetje en soms nog een crackertje als ze wil. Ik vind het prima opgelost zo. Zoals hierboven ook al gezegd, het kdv hoeft het niet te doen. Maar ze eet daar altijd zonder problemen en na zessen warm eten is voor haar nu nog te laat.

19. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.883
    465
    83
    Op het kinderdagverblijf en bso waar mijn kinderen 2 dagen zitten, eten ze gezamenlijk om 17.00 een versbereide maaltijd. Kinderen kunnen mee om de boodschappen en mee koken als ze willen. Ideaal.

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Goh, wat een luxe dat ze uberhaupt warm eten geven (en ook nog bij iemand op de BSO!). Dat doen ze hier niet hoor. Om een uur of half 5 krijgen ze een biscuitje en dat was het dan. Wij eten pas tegen half 7 en mijn kinderen gieren dan al van de honger, zo ongeveer.

Het lijkt mij idd ook wel logisch dat ze het dan wat vroeger doen, i.v.m. de drukte rond de afhaalmomenten en het feit dat ze op het laatst vaak alleen op de groep staan (hier ook). Hoe oud is je kind? Bij die hele kleintjes maakt het al helemaal niet uit, ik hoor wel van meer mensen dat ze een baby al vroeg avondeten geven. En een iets groter kind overleeft het ook wel en keer. Je kunt altijd 's avonds thuis nog een toetje of cracker of zo geven.

Deel Deze Pagina