Warm eten om 1600 op het KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door lisettevers, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn oudste eet sowieso iedere woensdag om half 5 - vanwege de sport. Gaat prima. Toetje om kwart voor 7 als ze terug is.

Verder aten ze hier op het kdv smiddags altijd al om 11.30 - ook vroeg dus. Dus om 16.00 uur zou er ook best een warme maaltijd ingaan bij die van mij.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    ik zie het probleem niet zo....
    lekker om 16.00 uur laten geven of anders zelf geven als ze thuis is. flexibel wezen, dan heb je grote kans op een flexibel kind. al dat strakke gedoe.. kind maakt het echt niet uit of het wat eerder eten krijgt hoor. als ze thuis is dan geef je ze gewoon een stuk fruit of een toetje en probleem opgelost. en anders gewoon eten als je thuis bent.
    en ik kan het zeker wel begrijpen van het kdv. hier doen ze het ook niet. helemaal niet trouwens. hier eten ze gewoon allemaal op gezamelijke momenten. niet de ene wel en dat de rest moet toekijken. en om die tijd dat jij het wil, is het meestal druk. afsluiten gebeurd hier ook met 1 leidster per groep. erg irritant dus als je in je eentje een aantal kids in de gaten en bezig moet houden, kind moet voeren die uiteraard afgeleid is en daarnaast nog ouders hebt die hun kids op komen halen.

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.821
    2.679
    113
    Op het kdv van mijn dochter is dat ook zo. Kindjes tot een jaar kunnen een warme hap krijgen maar dan wel om 16.00 uur ivm de overdracht daarna.

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Bij ons worden de meest warme hapjes rond half 5 gegeven. Zodat om 17.00 uur alles klaar en opgeruimd is voor de overdracht.

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, dat is normaal! Sowieso morgen kinderen boven de één jaar eigenlijk geen warm eten meer aan het einde van de dag. Daar is dan gewoon geen tijd meer voor.
    Wij hebben er nu voor gekozen om om half twaalf warm te eten met alle kinderen. De kinderen die dan aan het eind van de dag nog wat nodig hebben, kunnen een boterham van thuis meenemen.

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dat is inderdaad normaal, je hebt er geen idee van hoe druk leidsters het hebben op het eind van de dag. Komt wel iets meer bij kijken dan alleen de kinderen verzorgen ;)

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier geven ze na half 5 geen warme hap meer, wel jammer maar ik begrijp het ergens ook wel.
    Ik geef hem zelf te eten, weet ik zeker hoeveel hij eet en hoef ik niet alleen te eten.

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bij ons hebben ze ook vaste tijden voor de maaltijden. Alleen de baby's worden gevoed op het schema van de ouders. Ik vind dit niet meer dan logisch. En snap eigenlijk ook niet zo goed waarom het erg zou zijn om rond 4 uur warm te eten of iets later thuis.

9. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Op het kdv waar mijn kinderen zaten kregen de kinderen waarvan de ouders het wilden, tussen 16.30-17.00 u warm eten. De anderen krijgen dan een cracker / soepstengel oid.
    Dat warm eten kan gelukkig ook wanneer de kinderen ouder dan 1 jaar zijn. Het blijft zo tot dat ze 4 jr zijn.

Gelukkig maar, want ook toen mijn kinderen bijna 4 jr waren, waren ze om 18.30 u echt te moe om nog warm te eten.
    Ik ben verbaasd dat zo velen hier vinden dat je blij moet zijn dat men uberhaupt eten wil geven. Ik vind het eigenlijk normaal, want men streeft er toch na om eens gezinssituatie na te leven (dat pretenderen bijna alle kdv's volgens mij)
    Ik vind dat de organisatie zo geregeld moet zijn dat dit mogelijk is. Dan zet men maar meer / gerichter personeel in, of probeert men de overhead wat te minder.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind dat ook eigenlijk heel gek. In Vlaanderen wordt standaard warm gegeten over de middag. Mijn onthaalmoeder heeft 5 kindjes per dag, en slaagt erin ze elke dag vers warm eten te geven. Dan moet dat in een crèche toch zeker lukken, met verschillende leiders?

Maar goed, ik ben dus vooral blij dat dat bij ons nooit een probleem is, en dat mijn dochter elke dag netjes warm en vers eet.

11. tuc

tuc Niet meer actief

je vergeet hierbij dat het kdv gemiddeld 12 kindjes heeft op zo'n dag en 2 leidsters. En dan die ouders niet netjes gespreid komen. Tussen half 5 en half 6 kunnen er bij wijze van 6 ouders of meer tegelijkertijd voor je neus staan en allemaal geen tijd om even op de overdracht te wachten..allemaal haast haast. Nou dan kun je daarbij ook niet nog eens eten gaan geven.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Plus dat de leeftijden van de kindjes op het kinderdagverblijf vaak erg uit elkaar liggen. Mijn 1 jarige eet echt wat anders als het kindje dat 8 maanden is, of zelfs 10 maanden.

Nu geef ik zelf verse hapjes mee, en kunnen ze dat opwarmen in de magnetron. Ik ben overigens benieuwd hoe dat gaat straks als ze naar de vertikale groep gaat ...

13. tuc

tuc Niet meer actief

dat ook nog idd.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Daarom dat het ook 's middags warm is :) Avond lijkt me inderdaad niet handig.

Ik dacht overigens dat er in NL veel meer leiders in een crèche waren. My mistake.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat s middags warm is in nl niet zo gebruikelijk he?

Bij baby's is het ongeveer 2 op 8 en verticaal (dus alle leeftijden) ongeveer 2 op 12. Kan soms wat afwijken.

16. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ook ik vind het normaal dat ze het eten om 16.00 geven.
    De leidsters bij het KDV van mijn zoontje hebben het rond half 6 ook onwijs druk met de overdracht en ze staan dan inderdaad nog maar alleen.

Wees blij dat ze je helpen ipv klagen dat het niet gaat zoals jij het wilt.

17. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Wat gek, op ons kdv was het bij de baby's 2 op 6. andere groep weet ik niet meer. Maar dat kan het verschil al verklaren. Meer medewerkers.

18. Cathelijne1986

gerichter personeel inzetten? Om 16.30 uur gaan de mensen die 7.30 uur zijn begonnen gewoon naar huis, dan zit hun volle werkdag erop. Hoe wil je ze dan gerichter inzetten? en dan vóór die tijd moeten de bedden zijn gedaan, gepoetst, schriftjes geschreven, opruimen, alle kinderen nog eens verschonen.. en dat allemaal náást de gebruikelijke verzorging van de kinderen. Moeten de mensen dan nog meer uren draaien of moeten ze mensen aannemen voor 2 uurtjes per dag?

Ik kan je zeggen dat het fysiek héél zwaar werk is, en na 8 uur wil je heel graag naar huis.

voor een onthaalmoeder is het anders, die moet toch koken en kan ook na werktijd en in het weekend opruimen en de bedden verschonen enzo. Die hoeft ook meestal geen 20 bedden te doen maar maar een paar. echt een groot verschil. Het is wel heel duidelijk dat de meesten hier geen idee hebben hoe hard je moet werken en hoe erg die leidsters de benen onder hun kont vandaan lopen, zeker aan het eind van de dag.

de overhead mag idd wel wat minder.

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je bedoelt dus dat het voor een onthaalmoeder wél ok is om nog extra uren te gaan kloppen?

(Sorry, off topic)

20. Cathelijne1986

Dat is haar eigen keus toch? In een kinderdagverblijf zitten ze aan cao en dergelijke gebonden. Een onthaalmoeder bepaalt toch zelf?! Daarnaast werkt ze in haar eigen huis. Een leidster is om 21 uur savonds niet meer op de plek naar ze werkt.

Deel Deze Pagina