M'n zoontje van 14 maanden begint binnenkort bij de crèche en hier eten ze smiddags warm (woon in t buitenland). Ik zelf heb het tot nu toe altijd op de Hollandse manier gedaan met een boterham tussen de middag ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit zo doen en wat geven jullie dan Savonds te eten? Alleen een boterham of weer een warme hap? Vind een boterham dan zo kaal lijken..
Hier in België eten baby's en peuters standaard warm tijdens de lunch in de crèche of bij de onthaalmoeder. Superhandig toch? Ik gaf haar dan 's avonds gewoon nog een boterham. Of bakte een eitje. Of liet haar mee met ons eten, als dat paste. Dat vond ik net geweldig handig, dat een boterham volstond als het even snel moest. Maar dat ik haar tegelijk ook veel nieuwe dingen kon laten proeven van ons avondeten. Was een serieuze aanpassing toen ze naar school ging en ik haar plots elke dag nog groenten moest zien voor te schotelen.
Ja gelijk heb je, ik vind het ook wel heel prettig, zo ben ik niet 'verplicht' nog uitgebreid te koken voor de kleine na een drukke werkdag . Idd eitje of pannenkoek voor de verandering eens.. Als iemand nog lekkere ideeën heeft, zijn die zeker welkom!
Ja hier ook op het kdv tussen de middag warm en rond 17 uur een boterham Dus nu doen we thuis ook, gaat prima. En eigenlijk net zo makkelijk
Ja wij wonen ook in het buitenland en eten 's middags warm. We eten 's avonds een boterham, hoeven we ook niet meer voor onszelf te koken. Meestal probeer ik kipfilet met tomaten of kaas met tomaten of inderdaad een omeletje. Ik las daarnet een avocado/komkommerspread "recept" (tis alleen fijnprakken van die 2 dus echt een recept is het niet). Leek me ook lekker en net iets meer dan alleen een boterham met kaas..
Hier twee maal een warme maaltijd, tussen de middag (niet altijd maar wel vaak) en het diner. Ik let wel op dat ze dan niet teveel van vlees/kip binnenkrijgt en haal het eventueel weg als ze in de middag al veel hiervan op had, maar groente en pasta/rijst etc. is geen probleem om dubbel binnen te krijgen
Hier op kdv ook warm eten tussen de middag en op die dagen eet de middelste dus 2 keer warm, heerlijk vind ze dat. Ze is geen brood eten dus zo krijgt ze 2 keer in de week iets extra's, goed voor dat opgroeiende lijfje! De oudste at vaak s avonds een boterham dan. Nu eten we ook wel eens soep met brood of eitje of iets anders makkelijks op die dagen. Maar meestal wel gewoon warm (of iets dat ze minder lekker vinden, dan voel ik me minder schuldig )