Hier eten ze op de opvang en straks op school warm tussen de middag (hoofd en toetje). Eigenlijk is het dus nogal dubbelop om savonds weer warm te eten. Maar een boterham voorschotelen voelt zo raar? Hoe doen jullie dat?
Mijn twee oudste dochters hebben op een kdv gezeten waar ze warm aten met de lunch. Ik vond dat toen ideaal. Ze gingen toen altijd vroeg naar bed en dan hoefde ze niet te wachten tot ik gekookt had, maar kregen een boterham en konden vrij snel daarna naar bed. Dan aten we op die dagen niet samen, maar dat was maar 3x pw dus geen ramp. Man en ik aten dan wel warm. Verder eet ik zelf nu eigenlijk nooit tot zelden brood. Ik maak altijd de restjes op van het avondeten als lunch, bak een paar eieren of maak een salade. Ik mis het brood niet.
Ik zou dan gewoon 2x warm eten. Ik vind s avonds brood echt geen maaltijd. Ja 1x af en toe maar zeker niet iedere dag. Hier krijgen de kinderen met de lunch ook vaak aardappel, pasta of rijstsalades mee ( niet letterlijk warme maaltijd want dat is afgekoeld natuurlijk) maar dus wel 2x per dag een groenten met pasta/aardappel/rijst maaltijd.
Ik eet meestal twee keer warm, doen ze in heel veel landen. Eigenlijk dan drie keer want als ontbijt eet ik warme havermout. Ik vind het eerder raar dat er in Nederland de hele dag brood wordt gegeten. Zo weinig variatie! Ik vind het ook makkelijk als de kinderen s'middags warm eten. Dan hebben ze toch al heel veel groente op voordat het avondeten begint
Het is een cultuurdingetje, maar vrijwel de hele wereld eet 2x per dag warm. En dan s middag een zware maaltijd (want geeft energie en vertering duurt langer) en s avonds een lichtere (want voor het slapengaan). Het lijkt me ook een stuk gezonder dan eeuwige boterhammen de hele dag, dus zou ik gewoon lekker mee laten eten s avonds. Als ze overdag op school vlees eten zou ik die s avonds weglaten. 2x groente per dag is nooit slecht.
Is natuurlijk ook zo, dat veel landen 2x per dag warm eten. Doen alle andere hier ook, maar wat dat betreft blijven we toch Hollanders he Dan blijf ik gewoon twee keer warm geven.
Ik vind 's middags warm eten lekker en dan in de avond een lichte warme maaltijd, bijv. soep, omelet of salade. Brood vind ik ook niks voor in de avond, maar dat zal wel typisch Nederlands zijn.
Wij eten twee, soms 3x in de week warm eten. S avonds eten de kinderen dan een broodje, de jongste en ik nemen daar een kopje soep bij. Soms een tosti of een eitje erbij. Op zaterdag tussen de middag is het trouwens altijd spaghetti en de jongste twee zitten daar eind van de middag nog vol van maar goed, de oudste heeft meestal een zwemwedstrijd op zaterdag en hij hoorde dat spaghetti dan heel goed is om te eten die dag whaha.
Wees blij dat ze geen ontbijt op school krijgen (sorry ik gruwel van baked beans, en al helemaal s ochtends), dan was het 3 keer per dag warm eten. Maar brood als hoofdmaaltijd is iets typisch Nederlands, in de rest van de wereld is het een bijgerecht. Volgens mij worden de maaltijden op scholen ook steeds gezonder en meer uitgebalanceerd, dus lekker laten mee een en dan s avonds nog een simpele warme maaltijd. Hier klagen de kinderen trouwens nooit als ze 2 of 3 keer op een dag een warme maaltijd krijgen.
Wij aten vroeger om de week smiddags warm ivm het werk van mijn vader en savonds aten we dan een broodje. Nu hou ik zelf totaal niet van brood dus ik zou ze savonds nog een x warm geven.
Oh ik vind baked beans heerlijk, niet als ontbijt idd maar met een gepofte aardappel. Ze eten inderdaad heerlijk en gezond, ben soms jaloers Bekijk bijlage 557460
Oh dat ziet er goed uit zeg! Gezonder en uitgebreider dan de menu's van de gemiddelde pub. Zou inderdaad zo van Jamie Oliver kunnen zijn. @toch3 in het buitenland is het normaal dat alle kinderen op school blijven eten, daar heeft de au pair niets mee te maken. Sterker nog, zij mag de kinderen geen eens ophalen om thuis te gaan lunchen.
Jawel maar je schrijft nu opvang en straks school. Van de oudste snap ik het wel maar van de jongsten niet