Aan het oriënteren voor een grotere auto aangezien er een wens is voor een derde kindje. We zijn opzoek naar een zuinige auto, waarbij er 3 autostoeltjes op de achterbank passen, met een ruime kofferbak. Wie weet wat
Peugeot 307. Toen we 3 kindjes hadden was ik erg tevreden; met 4 wel krap. 3 stoeltjes op de achterbank gaat, was wel even kijken welke waar het beste kon. (1× groep 1 en 2× groep 2 maar wel verschillende)
Wel echt de ‘eis’ dat alle drie de maxicosi’s dus op de achterbank kunnen. En het liefst ook nog een beetje een betaalbare auto die er leuk/sportief uit ziet
Wij hebben een Renault Scenic. Drie volwaardige stoelen op de tweede rij ipv een bankje, dus passen er drie groep 1 stoelen op (MC priori). Kofferbak is lekker ruim en ik vind het echt zo fijn om te rijden in een auto waarbij je hoog zit. Niet verwacht dat ik dat zo zou waarderen. Is verder geen zuinige auto, geloof ik. We hebben daarnaast ook nog een Citroen C1 en zodra het kan, rij ik daarmee omdat die veel zuiniger is.
Ook een Volvo hier. Past prima. Ik gruwel alleen van het vastmaken van de gordel voor de stoelverhoger van de oudste, maar dat is altijd met 3 stoelen denk ik (of iemand daar nog een gouden tip voor??)!
We hebben wel echt een zuinige auto nodig aangezien ik er veel kilometers mee maak (100km per dag x 4 dagen)
3 losse stoelen. Qua breedte passen er prima 3 stoelen maar die gordel ertussendoor frotten vind ik zo'n gedoe
Vrienden van ons krijgen en 3e kindje, zaten met hetzelfde dillema. Ze hebben dezelfde auto als ons gekocht. Ford c-max. Ze hadden een station, Renault. Daar paste het helaas niet in. Ford c max heeft 3 losse stoelen
Als eens gekeken of diesel rendabel is? Win hebben overigens een Renault megane estate... past wel, wel beetje proppen
Wij hebben een Prius, past prima, maar wel wat frotten voor de gordels van de jongens. We hebben ook gekeken voor een Skoda octavia, veel grotere kofferbak (station), maar moest dan een diesel en dat zou alles bij elkaar duurder worden. Toyota Verso is zeker ruim genoeg, maar niet erg zuinig, afhankelijk van jullie budget, misschien een Prius Wagon?
Wij hebben een ford mondeo station. Passen 3 stoeltjes op de achterbank. Op het moment 2 groep 1 stoeltjes en 1 groep 0. Ook een erg ruime kofferbak. Wij hebben een diesel.
We hebben nu een Renault Clio estate maar helaas wordt ie met de komst van een derde wel echt te klein. Diesel is voor ons niet echt rendabel, daar hebben we naar gekeken bij de aanschaf van deze auto, we hebben hem nu ruim twee jaar.
Een diesel is vanaf 25000 km per jaar al rendabel. Wij zijn er enorm blij mee, auto rijd 1 op 23 en tanken is bijna leuk Ook zijn diesels sterker dus motorisch minder onderhoud.