Warm eten tussen de middG

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Boommm, 1 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gelukkig hoef jij het ook niet te snappen. M gaat naar preschool een aantal ochtenden per week waar ze ook luncht.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.220
    113
    Dat ik me afvraag wat kinderen op de opvang doen als er een au pair is.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.220
    113
    Ah kijk, preschool klinkt al heel anders dan opvang. Ik had meer kdv in mn hoofd.

Oh en antwoord op je vraag: ik zou gewoon 2x warm geven. Tenzij het elke avond strijd is en met brood niet

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wij geven hier ook altijd twee keer warm. Ze aten op het KDV ook tussen de middag warm en als ze 's avonds thuiskwamen dan nog een keer. De twee oudsten zitten nu op school en daar eten ze twee keer per week warm, de andere twee dagen geef ik lunch mee.

Brood als maaltijd, dat is in België ook niet zo ingeburgerd als in Nederland. En ik vind dat wel prima.

Boommm vindt dit leuk.
  5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ligt er een beetje aan hoe hij tussen de middag heeft gegeten en vooral ook wat. Hier eten ze ook wel eens als warme maaltijd soep met brood met boter. Nou, dat stopt hij in een holle kies, dus dan krijgt hij in de avond een warme hap thuis.
    Vandaag eet hij hutspot en dan gewoon een boterham en een stukje vlees van ons ( die kijkt hij altijd van ons bord af haha )

Boommm vindt dit leuk.
  6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik eet thuis bijna elke dag 2x warm, cultuur ding ( Frans).

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    In veel landen is het inderdaad heel normaal om twee keer warm te eten. In Nederland eten we heel veel brood. Ik probeer al een tijdje om met name in de lunch wat meer variatie te brengen maar het ontbreekt me nog aan ideeën. In Frankrijk gaat het volgens mij zo dat als bij de lunch de nadruk al op eiwitrijk voedsel heeft gelegen (vlees, vis, kaas) dat er dan bij het diner meer met groenten wordt gedaan. Als de kinderen bij de lunch al warm hebben gegeten lijkt een stevige maaltijdsoep met wat (stok)brood me een prima keuze.

Deel Deze Pagina