hoi hoi ik vraag me af waarom er in veel voedingslijsten staat dat je warme hap bij de baby om ca 17 uur geeft. Ik snap het ook wel want het komt mooi uit de de tijden als je een fles om 15 uur geeft en de laaste fles om 19 uur. Hoe doen jullie dit met je kind en je gezin? Ik laat haar nu om 17 uur eten. Zelf eten wij niet standaard om 18 uur. Maar vind het soms wel een beetje een gedoe. Of ga je je kindje mee laten eten als het helemaal met de pot mee eet? verwarrend soms...en hoe oud is je kindje dan? het zal wel voor velen anders zijn, ieder kind is ook weer anders. bedankt alvast klaske
ik zat hier ook mee, smurf hier at eerst haar avond eten om 16.30 en wij eten meestal pas rond 19.30 Nu heeft zij t zo verschoven dat ze om 17.30 eet en dan eten we mee... als mijn vriend vrij is, als hij werkt, dan eet ik met haar samen en hij als hij thuis komt.
Goeie vraag, hier zat ik laatst ook over te dubben... Ons zoontje eet rond 18.00 en gaat daarna op bed. Mijn vriend komt vaak tussen half zeven en zeven uur thuis, dus dan eten wij rond half acht/ acht uur. Als we allebei vrij zijn proberen we wel met zijn drietjes te eten, zodat de kleine ook daaraan went. Hij is nu 10 maanden, denk dat in de toekomst ik met hem samen eet, en dan mijn vriend alleen. Maar we zien het nog wel. Duurt nog eventjes.
toen ze nog andere tijden had dan wij, at ze een prak van de dag ervoor. Zo at ze met de pot mee maar hoefde ik niet appart te koken.
Denk dat het idd bij iedereen verschillend is. Bij ons is het zelfs verschillend in hoe het met de oudste twee ging en hoe we het met de jongste hebben gedaan. Bij de oudste aten wij altijd ergens tussen 17.00 en 19.00 , hadden echt geen vaste tijd ofzo. De eerste ong 4 weken dat ze met de bijvoeding begonnen (ong 2wkn groenten, ong 2 weken fruit) gaven we dat ergens in de middag. Na die ong 4 weken gingen ze zowel fruit als groenten op 1 dag krijgen en vanaf dat moment, dus met ongeveer 7.5/8 maanden gingen ze smorgens fruit krijgen en savonds met ons mee de groenten, ongeacht hoe laat wij dus aten . Nu met de jongste, is de bijvoeding altijd zo rond 18.00 geweest, omdat we tegenwoordig deze tijd een beetje aanhouden als tijd voor het avond eten. Dit omdat het voor ons even wat beter is . En ook omdat dat gewoon net even wat beter uitkomt met de tijden waarop de oudste twee moe worden en naar bed gaan. Maar vooruit, zij krijgt dus vanaf het moment dat ze bijvoeding krijgt dat zo rond 18.00 (maar kan best eens een half uurtje schelen hoor ). De eerste weken kreeg ze dus de groenten op dat moment, daarna kreeg ze het fruit op dat moment en toen ze zowel fruit als groenten op 1 dag kreeg ging het fruit naar in de ochtend en bleef de groenten in de avond. Liefs, Hanneke!
ik heb ons meisje altijd met ons mee laten eten s avonds. Ik vond dat heel makkelijk omdat je ze anders er weer aan moet laten wennen wanneer ze ouder zijn. Bij ons is het avondeten ergens tussen half 6 en half 7. Ik ben van mening dat ieder kind dat vol kan houden als hij eraan gewend is. Bovendien vind ik tussen 4 en 5 echt geen tijd voor avondeten. Als manlief laat thuis is, zoals ik bij een aantal mensen lees, dan zou ik er voor kiezen dat mama met de kleine eet en dan papa later als hij thuis is. Papa kan het eten dan opwarmen. Ik vind het belangrijk dat het kind leert dat het eten een sociale gebeurtenis is en niet dat hij moet eten en mama toe kijkt.
Het is er een soort van ingegroeid dat warm eten tussen 16.30 en 17.00 is. Dan eet ik gewoon mee, omdat ik het gezellig vind en omdat hij dan mij ook ziet eten (dan eet hij beter). Maar eigenlijk ben ik niet zo blij met dat tijdstip omdat ik vaak geen mega honger heb. Als Aaron dus binnenkort weer normaal zijn brood gaat eten, ga ik het avondeten proberen rond 17.30 te krijgen. Gewoon doen wat jij prettig vindt en wat bij jouw kindje past!
Hier eet de kleine vaak nog apart, wij eten toch vaak later. Soms eten we wel samen. Eten we apart, dan krijgt hij zijn toetje samen met ons eten (een paar hapjes yoghurt).
Wij eten altijd met z'n 3en. Met 6 maanden zijn we begonnen met bijvoeden en vanaf toen gewoon de groente als wij gingen avondeten. Ik probeer wel een beetje een vaste tijd aan te houden (rond 17:30u), maar soms wordt 't weleens een half uurtje later en dan eet Milan dus ook gewoon wat later. Ik vind met z'n allen eten echt het makkelijkst, je hoeft maar één keer te koken. En het is gewoon gezellig zo. Bovendien moet je anders na een tijdje het "schema" weer om gaan gooien, aangezien je kindje toch ooit op dezelfde tijd als jullie moet gaan eten.
Wij eten ook altijd met z'n 3en. Mijn man haalt ons dochetrtje op en ik begin dan alvast met koken. We eten zo rond 18:00/1:15, eerder kan niet ivm ons werk. Maar dat houdt ze prima vol omdat we om 16:00 nog een yoghurt momentje met haar doen (of op de opvang) dus dan haalt ze 18:00 uur makkelijk!
Mijn jochie at eigenlijk al snel mee met onze tijden. Met 6-7 maand kwam het eigenlijk het beste uit om de groente direct voor/tijdens ons avondeten te geven, qua slaapjes. En dat hebben we er maar ingehouden zo..
Ik kook apart voor onze dochter. En ze eet om 17.15 dan helpt mijn man haar en ga ik verder met koken. Dan gaat ze sesamstraat kijken wij eten. dan naar bad, fles en naar bed. Dit doen we nu meer omdat het niet echt goed te combineren is om tegelijk te eten. Ze is ook erg snel afgeleid dus echt veel eten doet ze dan ook niet. Ze eet ook nog niet met de pot mee.
Wat Femke schreef .. zo denk ik er ook over.. Nu geef ik Gijs nopg steeds potjes te eten,rond 18 uur.. Mijn man komt gemiddeld rond 19.45 binnen en dan eten we vaak warm, tenzij ik 's avonds sport/vergadering ofzo heb, dan is t smiddags.. Hier is t momenteel ook nog zo dat gijs op bed ligt als wij aan tafel gaan.. Maar als ie wat groter is, denk ik dat ik dan 's middags t warm eten maar doe, zodat we met zn drietjes aan tafel zitten en dan 's avonds een broodje met gijs en dan evt. als mn man binnenkomt nog een snee brood meepik.. ( M'n man is melkveehouder, hij kan voor alle maaltijden/koffie-/drinkmomenten binnen komen)
Robyn heeft altijd gelijk met ons haar avondeten gehad, vond dat wel makkelijk en ook gezelliger. Ze eet ook vanaf het begin af aan al zelf (stukjes) dus dat scheelt dan denk ik ook wel. Ik kan mij voorstellen dat als je je kindje echt moet voeren omdat je vloeibaar/gepureerd geeft dat je dat dan eerder doet zodat je zelf ook nog warm eten kan eten.