wat "moet" een baby drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door mamavanemilie, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanemilie

20 jan 2009
    21
    0
    0
    HOi Allemaal,

Mijn dochter zit inmiddels op 2,5 flessen op een dag, totaal dus 500 ml. Naast haar flessen bied ik haar regelmatig wat diksap, water of thee aan, maar drinken doet ze het niet echt. Nou mijn vraag: hoeveel vocht moet een baby van die leeftijd hebben? Fruit eet ze erg goed, groente gaat de ene dag beter als de andere. Ook de boterham gaat goed.
    Iemand een idee? Ik hoor het graag....

Groeten van Dartel

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht dat het minimum (bij ziekte bv) 50cc per kilo was.
    Maar gewoon dagelijks ergens tussen de 750 en 1000cc..
    (maar ik hoor genoeg kindjes die dat eigenlijk niet halen, net zoals volwassenen die 2 liter vaak niet halen)

Dat andere drinken, heb je dat proberen aan te bieden op verschillende manieren? Sommigen willen perse de fles, anderen juist niet. Die hebben liever een tuitbeker of een gewoon glas..

Aan die smaakjes moet ze ook gewoon wennen, thee heeft hier een paar maanden geduurd voordat hij dat goed dronk..

3. TuttiFrutti

TuttiFrutti Bekend lid

13 jan 2008
    540
    0
    0
    begeleidster van mensen met een verstandelijke bep
    Pig-City
    Ik heb dat laatst op het CB gevraagd, omdat de middag fles een strijd was en ik die wilde laten vervallen aangezien hij ook brood at enzo (het bleek ook een beetje veel te zijn wat ik hem gaf :eek: ) Ik gaf hem ook vaak wat drinken tussendoor, maar dat nam hij niet, nou is die fles vervallen en drinkt hij dus nog wel iets van 100ml vocht erbij. Maar zij gaf aan dat 500ml per dag genoeg is voor een baby van deze leeftijd (mijn zoontje was toen 7 maanden en 3 weken). In groente en fruit zit ook vocht. Als je kindje genoeg plast en een soepele huid heeft is er niks aan de hand, die kleinste regelen dat prima zelf meestal (uitzonderingen daar gelaten). Succes!

Deel Deze Pagina