Vanaf wanneer mag je nu precies overstappen op gewone melk? En dan heb ik het eigenlijk vooral over de 'melk-bij-de-boterham' . Dat telt hier namelijk meer als vocht, ze drinkt amper wat en net zo lief een beetje water of sap namelijk. S morgens en s avonds drinkt ze wel gewoon nog een papfles. En dat blijft ook zeker nog zo. Maar ik vroeg me dus af of er een reden is, dat ik geen gewone melk bij de boterham al zo mogen geven? Is dat nog slecht? Of gaat het om de voedingstoffen? Vandaag bij het cb geweest , maar er toen dus niet aan gedacht om het te vragen. En ik heb zoiets van: Straks moet ze er toch aan gaan wennen om melk te drinken tussen de middag, waarom nu niet al? groetjes Athina
Wij mochten vanaf 11 maanden langzaam overstappen naar gewone melk. Maar 12 maanden is de richtlijn van ons CB. Wij gaven naast de boterham vaak sap of thee.
Mijn CB vindt het prima en het Groeiboek ook... En niet gezuurd genoeg? Jouw CB heeft vast geen idee wat karnemelk is?
ik ben ook vanaf een maand of 10 bij de boterham tussen de middag gewone melk gaan geven, het cb hier adviseerde het zelfs.
Naja, het was ook een assistente. Ik vroeg hij tijdens de inloop. Maar dat was met 10 maanden, en hij heeft af en toe wel wat gehad. Zo 100% luister ik niet naar mijn CB. En als het groeiboekje het zegt, dan geloof ik het ook wel..
Ik heb toevallig vandaag daar ook over gebeld. Ons zoontje weigert op dit moment zijn opvolgmelk in elke vorm (vloeibaar in fles/beker, als pap in allerlei smaakjes...). Dus ik heb ook gevraagd of hij al gewone melk mag. En dat mag of combineren, dus gewone melk met opvolgmelk. Officieel adviseren ze 11/12 maanden ivm imuunsysteemopbouw, maar omdat hij toch aan zijn calcium moet komen konden we het al proberen. Karnemelk mogen we ook geven, maar dat is ook nog niet helemaal zijn ding.
Hier was ik dus ook benieuwd naar. Tussen de middag krijgt ons ventje naast zijn broodje een flesje sap/roosvicee, maar ook nog een half flesje opvolgmelk. Dit vind ik soms nog wel eens onhandig... Daarom leek het mij ook ideaal om bij een broodje alleen flesje gewone melk te geven. Nu is ons mannetje bijna een jaar, dus zal het vast geen kwaad kunnen toch?
Ons cb zei met 9 maanden al tegen mij dat ik 's ochtends en 's middags wel een glaasje gewone melk bij z'n boterham kon gaan geven. (Ik heb zelf alleen 't vermoeden dat dat is, omdat ze 't raar vinden dat ik nog steeds bv geef en ik ze heb gezegd dat ik geen kv wil geven zolang dat niet nodig is.)
Zou natuurlijk wel raar zijn dat ze dat juist adviseren omdat je nog bv geeft. Is toch alleen maar mooi dat het nog kan [en goed gaat]?!
Maar moet je nou vitamine D gaan geven als je kind gewone mel gaat drinken? Niet dat ik mijn zoontje al melk ga geven maar zoiets lees ik elke keer en vraag me af waarom dat eigenlijk moet.
Vanaf 11 maanden heb ik begrepen. Wij gaan met 11 maanden melk geven bij de lunch (krijgt nu thee) en dan zien we wel hoe het gaat. Met 12 maanden gaan we de kv van de pap vervangen door gewone volle melk
Hmm, deze week begonnen met een flesje gewone melk bij het broodje. Helaas nog niet zo'n succes... Zal toch wel even wennen zijn
Vandaag bij CB geweest, waar we dit odnerwerp ook ter sprake hebben gebracht. Wij mochten prima met gewone melk beginnen. Met 1 jaar mogen we zelf helemaal over naar gewone halfvolle melk als we dat willen. @Angela2009: vanaf 300 ml opvolgmelk krijgt een kindje nog voldoende vitamine D binnen. Anders moet je wel wat bij gaan geven. Zo is ons vandaag verteld