warm eten

Discussion in 'Voeding' started by shanice81, Oct 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shanice81

shanice81 Actief lid

May 15, 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Hallo mamma's....

Ik zit eigenlijk met het volgende...mijn dochtertje nu 8 maand wilt dus niet warm eten...ja alleen boerenkool,.snert,.macaroni maar meer ook niet potjes haalt ze der neus voor op.... als ik haar mee laat eten met de pot is het 9 van de 10 keer dat ze alles uitspuugd enz en der hoofd omdraait.....fruit eet ze wel heel goed eet zo potjes leeg...boterhammen doet ze net als warm eten 1ste stukje gaat goed 2de en de rest gooit ze of overboord naar de hondjes of het verdwijnt in der kleren....nu zei het Cb eens tegen mij van da het niet zo heel erg is ze geven zelf aan als ze er klaar voor zijn,.maar ze moet toch meer binnen krijgen dan alleen fruit en der fles????
    Wie herkend dit ook of heeft tips?

Thanks...x

2. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje was ook "laat" met warm eten, wou eerst er niks van weten. maar ik bleef het aanbieden... en uiteindelijk is het goed gekomen. Het cb gaf mij de tip een lepel fruit door het warme eten te doen, dit hielp bij mij goed. Dit heb ik langzaam afgebouwd en nu eet mijn zoon echt alles. Met een maand of 9 a 10 begon hij met warm eten en nu pas met brood eten, kreeg eerst een bord pap ipv brood, maar deze week begint hij volop met brood eten! Mijn zoontje lust wel erg graag vlees, wellicht kun je dat ook eens proberen bij je dochter? dus mijn ervaring is het komt vanzelf... maar blijf het aanbieden en desnoods met een lepel fruit er door heen...

3. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Misschien kun je (volgens mij heet het zo) hete bliksem maken. Aardappel met appel (kun je moes van maken evt.) en dan bijv. een paar rozijntjes er door. Of Bruine bonen met appeltjes.

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

He,

Mijn dochter was ook niet zo snel. We begonnen met 6 maanden met bijvoeding, maar pas met 8 maanden at ze echt goed. Brood ging ze pas met 10 maanden echt eten. Alleen bij brood hadden wij zoiets van: dit hebben we ook gezien met groente en fruit dus we gaan nu niet pushen en bieden het over 2 maanden nog eens aan. Toen ging het vrijwel direct goed.

Wat ik zelf heb gedaan, is gewoon elke dag iets anders aanbieden, ookal was er 1 soort groente of fruit wat ze graag at. Ik was bang dat ik haar anders zou aanleren dat alleen dat lekker was en andere dingen niet. Ik heb haar ook zoveel mogelijk met de pot mee laten eten (bepaalde scherpe groenten en kruiden natuurlijk niet).

Yelena is nu een goede eter en ze eet elke dag haar bordje leeg. Het kwam bij haar echt vanzelf. Ze moest er waarschijnlijk aan wennen en dat is gelukt door haar elke dag aan te bieden. Het komt echt wel goed hoor. ;) Don't worry!

Share This Page