dochter 5 maanden, moeite met schema

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door puzzelstukje, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hoi!

onze dochter is bijna 5 maanden, op een paar daagjes na. Ze is altijd al een moeilijke drinker geweeest. Ze zit ook nog steeds op Een aantal 150+5 en dat 5 keer per dag.

Een aantal weken geleden weigerde ze de fles te drinken. Soms kreeg ze maar 1 fles binnen. We zijn toen begonnen met de fruithap. Is het nu verstandig om haar 4 flessen te geven, of krijgt ze dan veel te weinig binnen? Want 5 flessen is naar mijn idee te veel. Is dat dan een goed schema:

ontbijt: (+/- 8 uur)
    fles 150+5

Lunch (+/- 12 uur)
    fles 150+5

Tussendoor middag
    fruithapje (half potje)

Eind van de middag (+/- 16.30)
    fles 150+5

Avond (+/- 21 uur)
    fles 150+5 (evt 180+6)

En dan kan bij die laatste fles evt pap, maar daar moet ze nu nog van kokhalzen.

Ik hoop van jullie te horen!

Bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Tot de leeftijd van 6 maanden wordt het fruit- of groentehapje nog als extra gezien, het is geen vervanging van een fles voeding. Je kunt wel 4 flessen geven, maar dan moet de hoeveelheid per fles omhoog naar 180 ml met 6 schepjes. Wanneer dit teveel is voor je dochtertje kun je toch het beste op de 5 flessen per dag blijven.

Groetjes Petra

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Dank je wel!

Dan zit ik alleen met het probleem dat ze echt die 5e fles niet naar binnen krijgt. Het is echt een moeilijke eter. Wat kan ik hier nog aan doen?

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Gisteren 5 flessen aangeboden en ze heeft bij 4 flessen steeds 80 overgelaten. Dit komt heel vaak voor. Ze heeft somds zelfs dagen dat ze het doet op 1 of 2 flessen.

Het wordt echt een strijd en voor mij frustrerend, ze haalt echt op dagen die 500cc niet. Maar ik wil het ook niet te veel opdringen, (ze gaat kokhalzen enzo) want ik wil niet dat ze een hekel krijgt aan eten.

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kunt proberen hoe het gaat met 4 voedingen. Misschien kun je ook proberen of ze de pap wel van een lepeltje wil eten?

Groetjes eveline

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hoi!

We bieden haar nu 180+6 aan, 4 keer per dag. Als er 4.5 uur tussen de voedingen zit, gaat het net. Ze krijgt nog niet alle flessen op. Maar daar moet ze misschien aan wennen.

Fruit geef ik niet meer, omdat ze dan niet meer drinkt. Is dit prima dan zo?

7. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Dit is prima en kan je voorlopig goed mee doorgaan hoor!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina