te zwaar? WTF

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door trubbel, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Nou wat me vandaag weer s overkwam op t cb!!
    Mijn zoontje is te zwaar!! hij is 99,5 cm en weegt 16,5 kilo!
    en niet omdat t mijn kind is hoor maar vraag me af waar hij het heeft zitten, onder zn platvoeten ofzo!!
    Nu mocht hij geen chocomel meer... rot lekker op zeg hij krijgt dit elke middag 1 beker en blijft t ook krijgen

Sorry moets t ff kwijt

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ons Alyna is iets lichter, maar ook kleiner dus het is wel in verhouding bij jouw zoontje zou ik zeggen! Te dik zou ik zéker niet zeggen.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm het is een gemiddelde he waar ze van uit gaan.
    En het is ook een advies, geen moeten... om overgewicht te voorkomen.

Misschien zit er een groeispurt aan te komen en lijkt het daarom of hij zwaar is.

Verder niet aanvallend bedoeld hoor, maar weet niet hoe oud je zoontje is maar ik zou mijn kind toch echt niet elke dag een beker chocomel geven... maar goed, misschien ben ik lastig met dat soort dingen.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb het even nagekeken en Kylian was met 94 cm 14.6 kg en met 103,5 cm 17 kilo

Heb je ook gevraagd of ze je het grafiek wil laten zien, waarschijnlijk gaat daar het lijntje van het gewicht net iets meer omhoog dan het lijntje van de lengte.

Kan natuurlijk heel goed zijn dat de kleine op een groeispurt aanstuurt.
    Dat doen die van mij ook eerst in de breedte en dan in eens weer in de lengte.

Wat betreft de chocomelk, je kunt ook de poeder van nesquick halen en het door magere melk doen of door halfvolle chocomelk vervangen (als hij dat al niet krijgt)

Groetjes Anita

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Te zwaar...ach lekker boeiend maar elke dag chocomel? Dat lijkt me ook nergens voor nodig.

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    mn dochter is 103cm en 18 kilo.
    Al vanaf de geboorte krijg ik bij elk bezoekje te horen. "nou ze is wel flink" en dan kijken ze op de grafiek en zit ze perfect binnen alle lijnen.

Ze is lang en smal, de broeken zakken van haar kont af en iedere keer weer krijg ik te horen dat ze niet "dikker" mag worden. Vorige keer gezegd dat ze dan eerst DIK moet WORDEN en dan kan t pas dikker. Maar goed.

Bij het cb zeg ik ook niet alles. het is ja en amen en alles gaat goed :D

7. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Geen idee of het te waar is, al klinkt het wel als een heel gewicht ;)
    Maar waarom krijg je zoontje iedere dag chocomel?

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    En volgens mij ben ik dan de enige nu in het topic die denkt; waarom niet dat glaasje chocomelk? Joris drinkt zelf geen chocomelk, maar is dat dan zo schadelijk, dat ene glaasje? Want dat kan je niet uithalen uit het 1e bericht of het volle/halfvolle/light/nesquik chocomelk is...

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ow hier ook hoor!
    Ze drinkt gewone melk en als ze er nesquick in wil dan krijgt ze dat. Dat zijn echt de dikmakers niet, dat ene glaasje kan een kind makkelijk hebben.
    De hele dag door melk en chocomel zou ik ook niet doen, dan vliegen de kilos er echt aan.

Wel merkte ik toen ze ongeveer een jaar was, dat t pyamapapje voor t slapen gaan een dikmaker was, die heb ik dan ook snel geschrapt!

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter is nu 90 cm en 12 kg. Ik weet eigenlijk niet of dit goed is, maar ze ziet er normaal uit als ik bij de opvang naar de rest kijk. Beetje gemiddeld.
    Maar goed, ik laat het cb ook vaak maar een beetje praten hoor :)
    Alleen, waarom elke dag chocomelk?

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ach bij het cb zitten ze altijd te zeiken hoor. Ik heb vorige keer wel 100 x gehoord o hij is wel flink heeft dikke billen bla bla bla enz. Nou ja ik vind het wel meevallen hoor. 7900 gram en 64 cm ja papa was ook erg klein tot ze 13 en veder zijn wij ook niet groot dus ja

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kylian is toen hij 4 maanden was met spoed opgenomen in het ziekenhuis ivm hoge koorts.

Het eerste wat ik te horen kreeg was dat mijn kind te dik was.
    Hij was 4 maanden en 8 kilo en dat was gewoon te dik (ze keken niet eens naar zijn lengte 68 cm)
    Het vreemde was dat ik van ons cb niets had gehoort over dit te dik zijn (trouwens mijn cb heeft nog nooit gezegd dat mijn kinderen te dik zouden zijn alleen dat ze de bovenste lijntjes volgen in zowel lengte als gewicht).

Hij werd dus in het ziekenhuis meteen op "dieet" gezet, er werd een fles afgehaald.
    Dat ging goed, hij had koorts en sliep toch alleen maar.
    Maar toen hij beter werd, werd hij bewegelijker en begon te huilen en te gillen. Maar van hun mocht hij geen extra fles.
    Ik heb toen gezegd of jullie maken nu een extra fles of ik rij naar huis en maak daar een extra fles voor hem
    De extra fles kreeg ik maar er werd wel in het dossier gemeld dat ik mijn kind overvoede :x

Toen ik thuis was heb ik contact opgenomen met de voedingsdeskundige van het cb, die haalde het dossier erbij en zei dat hij perfect in balans was qua gewicht en lengte.
    En dus gewoon weer rijstebloem in zijn flessen gedaan en de groente en fruit weer opgestart en we hadden geen huilend kind meer.

Soms zeuren ze gewoon

13. Jelle is nu 102 cm en 17 kilo... lijkt me niks mis mee.
    Vorige keer op het cb hebben ze me wel verteld dat ik het beste nu vast kan opletten dat ik hem niet teveel gekke dingen te eten/drinken geef. Beter voorkomen dan genezen natuurlijk. En daar ben ik het dan ook wel mee eens. Maar verder niks geen gepush of gezeur bij ons gelukkig.

Maar volgens mij ligt het gewoon binnen de grafiek hoor.

14. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Whaaah,ik was ook vorige week met Mike heen,en ik moest ook 'opletten'...Hij is 102cm en 18kilo...in het grafiekje was hij flink maar ze keek naar hem en toen zei ze zelf al;waar zit dat gewicht dan??? brede schoudertjes,en smal kontje en geen buikje....ach dat grafiekje is een richtlijn!!! Ohja over dat glaasje chocomel...als ik hier opschrijf wat wij op een dag naar binnen werken...en allemaal totaal niet dik!! oke,geen snacks hoor maar koekjes,zoetigheid....wij drinken zo een pak chocomel leeg!!! mmmmmmmmmmmh,krijg gelijk trek!!!

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zijn koekjes en zoetigheid geen snacks volgens jou? Behalve dat je er dik van wordt is het ook gewoon niet goed voor je...
    Nou ben ik zelf ook geen heilig boontje, maar ik wil mijn kind toch echt geen glaasje chocomelk per dag aanleren.

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    nou ja dat moet je zelf weten net zoals zei haar kind iedere dag chocomelk wil geven dat gezeur altijd als je een kind iets geeft wat volgens het boekje niet goed is:x:x

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ze moet het ook zelf weten hoor. Ik bedoel er zijn wel ergere dingen he dan je kind elke dag een glaasje chocomelk geven ;)
    Ik gaf alleen antwoord op de vraag waarom niet ;)

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    pfff wat een gezeik over chocomelk zeg, laat dr lekker.

Dan zal Quinn helemaal te zwaar zijn zeg, die was bij laatste meting in het ziekenhuis, 88 cm en 16,5 kilo
    Gelukkig kijken ze daar ook naar de lichaamsbouw van het kindje, en je ziet het er niet aan af

en nee, Quinn krijgt geen snoep of dat soort dingen, maar Quinn is vanaf zn geboorte al een "zwaar" mannetje

19. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Snacks zijn voor mij patat,kroketten enz...weet je,ik ben er makkelijk in;zolang ze nooit ziek zijn,gelukkig,lekker buiten willen spelen en hun avondeten(elke dag groente,aard. en vlees,behalve het weekend dan...) goed eten,maakt het mij niet uit...en hij eet echt niet veel hoor,snoep dan ,af en toe een snoepje wat in mijn ogen heel normaal is...sterker nog,de pot staat gewoon op tafel en toch gaan er dagen voorbij dat hij er niks uit pakt..zo ben ik ook opgevoedt en allen geen overgewicht of gekke ziektes en ook heel belangrijk ;een mooi gezond gebit!!!

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Oh hier krijgen ze ook vanalles hoor.

Er liggen hier gewoon koekjes, snoepjes en chips in de kast en elke avond mag hij kiezen wat hij wil hebben voordat hij naar bed gaat.
    Gedurende dag krijgt hij ook een koekje 's middags.
    Vanavond wilde hij dan wel een lange vinger voor het slapen gaan met wat drinken.
    Gisteren en eergisteren wilde hij vanille yoghurt en zondag wilde hij chips om vervolgens te vergeten om op te eten.

Ik ben ook van overtuigt dat hij gewoon toegang moet hebben tot de lekkernijen in plaats van het verboden te maken.
    Tenslotte zijn verboden dingen veel leuker en spannender.

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina