Is als ik het goed heb begrepen rond dag 14 of 15..Maar mijn vraag: Kan deze ook later zijn? bv op dag 17 of 18?
Ik had eigenlijk ook een vraagje over de eisprong en dit leek me wel een geschikt onderwerp om mijn vraag onder te plaatsen. Kan het zijn dat je eenmalig een keertje een eisprong overslaat of is dit het begin van een medisch probleem wat vaker gaat voorkomen? Ik heb de afgelopen 7 cycli steeds op mijn ovulatietester een gezichtje gehad. De 1ste 5x exact elke keer op dag 16. De 6de cyclus op dag 14 en de laatste keer op de 13. Nu zitten we inmiddels al op dag 21 en nog steeds geen op mijn tester. Ik ben begonnen met testen op dag 10 dus hij zou er eventueel nog voor hebben kunnen zitten, of hij moet nog komen : : : En wat gebeurt er eigenlijk als je geen eisprong krijgt? Volgen de dan wel gewoon? Iemand een zinvol antwoord voor me? Bedankt alvast
Hoi Het komt wel eens voor dat er geen eisprong is. Waarom? geen idee. Maar het kan geen kwaad. Je wordt wel ongesteld. Ook kan het zijn dat je het gemist hebt met de testen. Heb ik ook wel eens gehad. Heb je verder geen andere tekenen van een eisprong gehad?
Nou alle eerdere keren had ik voordat het verscheen op de tester altijd last van slijm, wat elke dag steeds dikker werd, maar dat is er tot op heden ook nog niet geweest. Ik heb meer symptomen van een zwangerschap, maar de belangrijkste daarvan: een positieve test heb ik niet .
ik zou ook eerder denken dat je hem gemist heb, ik wel eens vaker gelezen dat je eigenlijk 2 x per dag zou moeten testen met ovutesten omdat hij maar een vrij korte tijd positief is...
Misschien nog even door testen. Even je lijf goed in de gaten houden. En een zwangerschap, dan zou je nu een week of 7 zwanger moeten zijn (vanuit gaande dat het dan in je vorige cyclus gebeurd moet zijn) dan zou de test wel positief moeten zijn inmiddels. groetjes
Je kan hem idd gemist hebben...Ik heb ook een tijdje ovutesten gebruikt, maar waren nooit positief, omdat ik erg veel drink en mijn plas niet op kan houden.... Ik voel helaas nooit iets van mijn eisprong..
Ik lees op diverse sites dat de LH-piek ca. 2 dagen waarneembaar is en dat kan ik uit vorige testen ook beamen. Dus 2x testen op 1 dag lijkt me op zich overbodig. En als ik dan dus die LH-piek gemist zou moeten hebben, dan zou die dus op dag 6, 7 of 8 moeten hebben gezeten..........en daarvan lees ik weer dat dat niet mogelijk is, want dan kan het eitje niet genoeg rijpen. Ik word er moet goed van .
Essie, de LH-piek missen bij 1x per dag testen kan echt wel. Niet altijd en bij iedereen duurt die piek zo lang.
Bij mij inderdaad vaak korter dan 24 uur! Ik begin vanaf als ik een duidelijke streep heb 2x per dag te testen, want heb 'm eerder wel eens gemist. Als je in mijn album kijkt bij de testen van begin aug, zie je dat ik aan het eind van de ochtend nog negatief testte (6/8-I), 's avonds wel positief (6/8-II). De volgende dag was ie weer negatief...
Oké misschien is het dan wel zo dat ik hem gemist heb, maar dat zou dan wel de 1ste keer zijn in 7 maanden. Maar goed, eens kan de 1ste keer zijn. We hebben in elk geval wel 1x in de 3 dagen geklust sinds dag 8, dus als de eisprong niet voor die datum zat, zit dat wel goed. Ik had daarstraks wel een andere theorie gekregen, maar dat is misschien wel omdat ik zoek naar een verklaring. Kan het misschien zo zijn dat een hoeveelheid sperma in je urine de aanwezigheid van het LH-hormoon afzwakt? Ik verklaar me nader: normaal ga ik na het klussen altijd naar de WC. Maar om het zaad beter binnen te houden, heb ik dat deze cyclus geen enkele keer gedaan. Daarbij kwam dat er soms erg weinig urine was om 's ochtends mee te testen: oftewel weinig urine aangelengd met sperma, kan dat de test beinvloeden? Heeft iemand daar wel eens iets over gehoord/gelezen? Essie.