Aambeien!

Discussion in 'Gezondheid' started by Joaney, Jan 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joaney

Joaney Actief lid

Aug 15, 2006
    455
    0
    0
    He getsie, nou heb ik gisteren een aambei kapot gekregen.
    Van mijn eerste zw-sch heb ik ze overgehouden, lang geen last van gehad maar ze spelen nu weer op.
    Wat een vervelende rotpijn doet dat zeg en vooral als 'je moet'.

Moet het even van me afklagen hoor..

2. carolina

carolina Actief lid

Nov 20, 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Kheb er ook erg veel last van. Ik heb binnenwaartse, ook overgehouden van mijn eerste zw.schap. Zeker als ik moet poepen, steekt het en ook erna. Ik heb van mijn VK een recept gekregen, dit zijn pilletjes voor de ochtend en avond en een crème voor binnen en buitenwaartse aambeien. Het werkt op zich wel.

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    oke even domme vraag, maar hoe weet je of je aambeien hebt? ik heb namelijk al jaren veel pijn bij ontlasting, vooral bij diaree (wat ik bijna altijd heb) en kan dan janken vd pijn. ook daarna bloed erbij enzo.. zijn het dan aambeien?

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Van te dunne ontlasting krijg je geen aambeien, wel van persen bij vestopping en harde keutels (ja sorry).
    Van diarree kan je scheurtjes in je anus krijgen, dat schrijnt. Even invetten met vaseline, uierzalf, nivea oid! ;)

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hahaha heerlijk onderwerp he, maar dank je wel. ga ik proberen.

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zorg dat je soepele ontlasting hebt, dat scheelt wel. dus veel vezels enzo. je kunt ook van die speciale vezeldrankjes krijgen, en heeel veel drinken...

7. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Aambeien kun je voelen. Als je met je vinger aan je anus voelt, dan voel je uitstulpingen: aambeien.

Overigens: als je er erg last van hebt en smeren helpt niet, dan kun je ze ook weg laten halen. Ik had een hele vervelende die maar pijn bleef doen. Bleek dat er een stolsel in zat. De huisarts heeft hem opengesneden en de stolsel verwijderd. Dat deed even zeer, maar nu heb ik nergens meer last van!

8. Joaney

Joaney Actief lid

Aug 15, 2006
    455
    0
    0
    Heei meiden!
    Thnx voor jullie reacties!
    Ben idd even wat meer brood gaan eten en wat beter drinken. Na een paar dagen ging het iets beter, toen 1 dag geen ontlasting gehad en nu gaat het weer helemaal goed. Ook niet meer zo hard, gelukkig.

@Mariken: Aambeien kun je ook herkennen als je even naar kijkt in de spiegel. Bij mij zien ze eruit als bolletjes van verschillend die uit de anus steken. Ze zullen ook wel aan de binnenkant zitten, want na verloop van tijd verdwijnen ze bij mij weer aan de buitenkant (en trekken dan naar binnen).

Wat mijn kraam verzorgster mij aanried (toen ik lag te kramen van de eerste) was CURANAL. Alleen bij de apotheek verkrijgbaar. Schijnt heel goed te helpen! Is in tabletvorm verkrijgbaar en in creme. @carolina, is dat mss wat jij ook hebt gekregen van de vk?

Maar het beste is gewoon: goed letten op wat je eet.

Nogmaals allemaal bedankt en als je nog last hebt: Sterkte!

Xxx Joanne.

9. Esma79

Esma79 Lid

Jul 26, 2008
    87
    0
    0
    rot aambeien. Ik heb ze nu, tijdens m'n 2e zwangersch.
    Als naar het toilet moet was ik me met water. Dmv
    toiltetpapier is het net schuurpapier :oops:

10. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Gatver, hier is het ook helemaal mis! Ik kan zowat niet zitten van de pijn.

Krijg nu van de huisarts een drankje om mijn ontlasting soepeler te maken en een smeerseltje. Als dat niet helpt wil ze er een sneetje in zetten om de druk er af te halen, yek!

11. carolina

carolina Actief lid

Nov 20, 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Joanne,ja dat klopt. Recept gekregen van de VK.

12. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Vanochtend werd ik wakker, heel mijn onderbroek vol bloed. Ik schrok me natuurlijk te pletter.

Maar 'gelukkig' was het van mijn aambei, die dus schijnbaar zelf geknapt is. Het blijft wel aardig bloeden, maar de druk is er nu wel af en de pijn is een stuk minder. Hoef ik gelukkig niet een sneetje te laten zetten bij de dok!

13. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

Nov 26, 2008
    454
    0
    0
    Heel toevallig had ik dit een paar uur geleden ook, was een grote druppel bloed, schrok me kapot! Maar vanmorgen tijdens grote boodschap had ik ook al wat bloed erbij, maar als je zoiets ziet dan slaat je hart toch echt even over!

14. melanie88

melanie88 Lid

Feb 4, 2009
    57
    0
    0
    Ik heb ze ook sinds een paar weken. Heb er nog geen pijn van gelukkig!

Share This Page