Het schijnt idd zo te zijn dat de kwaliteit van het nl drinkwater zo goed is dat baby's gewoon kraanwater kunnen drinken. Dan lijkt mij warm water uit de kraan niet veel anders als koud water uit diezelfde kraan (je ketel verwarmt het en niet de watermaatschappij) Wat er verder over gezegd wordt is dat er heel veel allergieen ontstaan de laatste jaren doordat wij te schoon zijn. Door kraanwater te gebruiken geef je je kinderen wat weerstand hiertegen. Ik geloof daar wel in. Mijn kids krijgen dus warm water uit de kraan, en ook de flessen kook ik niet uit maar was ik welke dag heel goed af. En de kinders doen het prima overigens! Trouwens, als ik zo es in mijn magnetronnetje naar boven kijk dan denk ik dat daar ook wel wat bacterieen in rondwaren... of maken jullie die wel elke dag schoon???
Het water dat vers en koud uit de kraan komt is vaak van een betere kwaliteit dan water dat uit een pak of fles komt. Maar de waterleidingbedrijven staan niet meer in voor de kwaliteit als het in huis door een ketel o.i.d. gegaan is. Niet voor volwassenen en al helemaal niet voor kinderen. Bacteriën leggen doorgaans het loodje in een magnetron o.i.v. de straling.
wij als kraamverzorgsters hebben geleerd KOUD stromend water uit de kraan paar seconden in de magnetron even voelen schepje poeder erbij even roeren met een vorkje dan krijg je niet zoveel schuim voor kramp en geven maar
Er is wel degelijk een verschil tussen warm en koud water..warm water wordt minder gebruikt, staat dus langer stil in de ketel en is vatbaarder voor bacterien en metalen. Beter koud water gebruiken en dan opwarmen, dan weet e het toch zeker. Waarom zou een risico nemen??
Ik gebruik al 5 maanden! warm water uit de kraan. Eerst borstvoeding gegeven en toen van het CB te horen gekregen dat ik gewoon warm kraanwater kon gebruiken om de voeding aan te maken. Mijn schoonzusje doet het ook zo! Nooit ergens last van gehad overigens. Maar baal er wel van dat ik dit nooit geweten heb. Ga het nu overigens voor die paar maanden ook niet meer anders doen.