Wauwie, wat een heerlijke recepten zie ik weer voorbij komen... Niet allemaal even aantrekkelijk voor een warme avond voor mij, maar wel leuk om te onthouden!! mmmm...
Het is meer dat ik me helemaal rot zweet in de keuken boven al het warme eten. Normaal ben ik gek op koken, maar in de zomer wordt ik er meestal niet goed van. Dus ik maak meestal wat makkelijke dingetjes. Wat aardappels met een stukje vlees/vis/kip en een groente. Of rijst met bijvoorbeeld kipsaté. &altijd wel een frisse salade erbij.
Iemand schreef over salade dat het ook niet goed is om elke dag te eten? Danis als afwisseling witlof salade ook echt heerlijk!!! Gisteravond een flinke bak gemaakt, van alles wat we lekker vinden erdoor, seaserdressing erover en een visje erbij gebakken, verder niets, was heerlijk!!!! (en wij eten met dit weer vaker macaronie of nasi oid. ook zijn taco's wel een hit! Ideaal, het enige wat je hoeft te doen is gehakt rullen en de taco's in de oven verwarmen, salade koop ik dan vaak voorgesneden erbij, ideaal voor dit weer!!!)
Wat een lekkere dingen komen hier voorbij, meteen weer wat nieuwe inspiratie opgedaan voor vandaag witlofsalade jammie
couscous (met boullionblokje gekookt) met kidneybonen opgewarmt met in schijfjes tomaat en fijn gesneden ui na afgieten erbij = heel snel klaar
rijst met kofte en komkommer/tomaat tzatziki ipv kofte is gebakken zalm ook erg lekker. kofte: gehakt uitje kaneel, nootmuskaat, komijnpoeder, paprika poeder komkommer/tomaat tzatziki komkommer in reepjes tomaat in blokjes wat verse knoflook griekse yoghurt Erg verfrissend
en wat had je er allemaal door gedaan dan?? heb je bij taco's alleen maar gemengde sla als groenten? en hoe eet je kleine daar dan van mee? ik vraag me sowieso af hoe jullie dat allemaal doen terwijl je kleintje mee eet. mijn zoontje krijgt namelijk nog echt geen sla, tomaat, paprika of komkommer weg. hij kauwt er een kwartier op (zonder kiesjes) en tuft het vaak weer uit komt dat vanzelf als ze kiesjes hebben?
heb ook een heel lekker recept voor spitskool-salade: -fijngesneden (spits)kool (in een zak of zelf snijden) -blikje mandarijnen (in 2en) -beetje sap van uit het blikje mandarijnen -creme fraiche -mayonaise, mosterd, peper en zout ik weet de verhoudingen niet, doe het op gevoel, maar gewoon steeds proeven! wat ik hier vaak doe als ik geen zin heb om echt te koken of als het heel warm is; snel gehakt rullen, bertolli pastasaus in zak erbij en ondertussen een pan pasta aanzetten. in die pastasaus zitten al heel veel tomaten dus HOEF je er geen extra groenten bij te doen
Wij zetten hier bijna elke dag de bbq aan, veel groenten en vis en in iets mindere mate vlees. Vers fruit toe....heerlijk allemaal! De warme zomer kan ons niet lang genoeg duren!