Warm of koud?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Virginie83, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Iets dat mij al effe bezighoud: hoe weet je of je kindje het te warm/te koud/net goed heeft?

    Het is toch iets belangrijk vind ik, want wie heeft het graag te koud? Is ook niet gezond als hij ligt te zweten vermoed ik..
     
  2. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Voel met 2 vingers in het nekje van je kindje..voelt deze normaal aan (dus niet klammig en niet koud) dan heeft je kindje het goed.

    Aan handjes/voetjes voelen is nooit een goede graadmeter, deze mogen juist kouder zijn.
     
  3. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Dankjewel! :)

    Het zal allemaal wel loslopen, hoop ik, maar dit was toch iets wat mij al lang bezighoud.

    Nog iets, op een warme dag zal het in de babykamer erg warm worden, aangezien de zon de hele dag op de slaapkamers schijnt. Iemand een oplossing hiervoor? Om de baby toch redelijk koel te houden?
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ff de temp. controleren en verder is het meestal zo wat jij draagt + 1 laagje kleding extra.

    Verder op warme dagen gewoon luchtig kleden, bijv. alleen een romper en een lakentje. Gewoon een beetje op gevoel doen en dat gevoel groeit vanzelf, mede door ervaring.
     
  5. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    helemaal mee eens! tempe schijnt niet goed te zijn als je dat te vaak doet ivm beschadiging van de anus (ik weet het niet zeker had het gehoord)
     
  6. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Idd in de nek, zo is het mij geleerd in het kraamhotel.
    En steeds tempen in de kontje lijkt me ook niet echt prettig voor zo een kleintje.
     
  7. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik denk dat het beschadigen van de anus door het tempen wel meevalt.
    Sam werd in het ziekenhuis bij elke voeding getempt. En dat was dus in het begin erg vaak. En aangezien zij zo vroeg geboren was waren haar darmen bijvoorbeeld nog niet eens goed ontwikkeld.
     
  8. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als je dat de eerste paar keer ff doet omdat je twijfeld kan dat echt geen kwaad hoor... Mn zoon kon zn temp slecht op peil houden en werd de eerste 10 dagen minimaal 5x per dag getemeratuurd, verder deed ik het de eerste paar keer ook als ik met hem naar buiten was geweest zo kon ik daar rekenign mee houden bij volgende wandelingen.
     

Deel Deze Pagina