S-fles? begrijp dr niks van!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door debjuh86, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debjuh86

debjuh86 Actief lid

6 jun 2008
    189
    211
    43
    Vrouw
    stay @ home mommy and wifey
    haai!
    mijn dochtertje is nu ruim 3 weken en drinkt veeeel te langzaam.
    dus nu heb ik op aanraden van een vriendin een 123 speen gekocht.
    eentje van difrax met daarbij de 310ml S∙fles waarin ik mn afgekolfde borstvoeding wil geven.
    nou staat er het volgende in de gebruiksaanwijzing;

de dop van de fles zou zo gemaakt zijn dat de baby erop kan sabbelen
    tijdens het bereiden van de voeding.

de enige dop die ik kan vinden is kei-hard!
    en krijg ik in de tweede plaats ook amper van de fles af.
    dat noemen ze dan een anti-lek dop.. ja zo kan ik het ook :-s

dan komen we bij het puntje ventiel..
    ik had de voeding opgewarmd in een ander bakje en in de fles gegoten.
    na op mn pols te temperaturen vond ik het iets te warm en hield ik het onder de koude kraan.
    vervolgens hield ik de fles weer horizontaal om nogmaals te tempen op mn pols,
    kwam er allemaal voeding 'uit de bodem'! wat doe ik verkeerd!?

daarnaast is de bodem byzonder geschikt voor ijsklontjes moedermelk!!???
    wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen? :confused:

ben ik nou de enige die de gebruiksaanwijzing zeer tekort vind schieten
    en eigenlijk al 3 uur aan de fles heeft zitten prutsen?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    - byzonder geschikt voor ijsklontjes moedermelk.
    Dit is als je je moedermelk invriest in ijsklontvormpjes/zakjes. Je kan bij de flessen gemakkelijk de onderkant open draaien om daar de klontjes erin te doen. Via de bovenkant is blijkbaar net iets te krap!

- dan komen we bij het puntje ventiel -> fles lekt.
    Zit de onderkant er goed opgedraaid? Ventiel met het puntje naar boven. Dus dat het puntje in het gedeelte zit waar de melk komt en dus niet naar de bodem wijzend maar naar de dop van de fles zegmaar. Als dit allen goed zit zou het gewoon goed moeten gaan.

- de dop van de fles zou zo gemaakt zijn dat de baby erop kan sabbelen
    tijdens het bereiden van de voeding.
    Persoonlijk zou ik de dop niet aan de kleintjes geven en wij hebben nog de flessen met rammeldop. Tegenwoordig zit er een dop op met een stukje wat zachter rubberachtig laagje aan het topje boven op de dop. Hierop zou dus gesabbelt kunnen worden.

Verder heb ik van onze s flessen de gebruiksaanwijzing nog nooit bekeken, meteen weggegooid. Voor mij spreekt het gewoon voor zich! Flesjes zaten bij het kopen in elkaar en zo heb ik ze weer in elkaar gedaan na het schoonmaken! Wij hebben overigens de smalle s flessen.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier ook nooit problemen mee gehad.
    En idd wat bolbuikje zegt, zo zou het moeten werken

4. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ze bevallen mij oop prima....af en toe loopt er inderdaad soms een klein beetje water(van het uitkoken) uit de bodem. Als het voeding is doe je toch iets niet goed hahahaha...

de dop is inderdaad lastig en niet echt handig maar dat weegt niet op tegen de voordelen.
    Je kunt ook de andere variant proberen te krijgen waar gewoon een rammeldop op zit.

5. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Ik denk dat je iets niet goed doet bij het ventiel/vastdraaien van de onderkant!
    hehehe succes!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Is het ondertussen gelukt met de fles?
    Of ligt ie ondertussen in de container ;)?

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb ook de S-flessen van difrax gehad en dat ventiel lekken komt omdat de onderkant of het ventiel zelf niet goed zit.

De dop: er zit een tuutje op en daarop kun je de baby laten sabbelen al vodn mijn zoontje het leuker om gewoon op de rand tre bijten (dus heb ik hem de dop maar niet meer gegeven)

Ik heb de kleine en de grote variant gehad (niet de brede allemaal waren ze smal) en ze zijn me zo goed bevallen dat ik ze voor een volgende ook weer wil,vooral de vorm van de fles vond ik makkelijk de fles geven.

8. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    heb zelf ook de s fles, die van 250 ml super, nu zijn we dus over op die grote, de 300, nou die kleine zat enorm te stuntelen met de grootte van de speen.
    Ik snap echt niet waarom die dan ook groter moet... daarbij is de M speen van die van 250 niet te vergelijken met die van 300, gat veel groter, verslikt zich continue dus weer terug bij de S speen...
    Verder prima flessen en dat lekken... de onderkant moet inderdaad goed vast, ik neem zelfs kant en klare flessen mee zonder 1 druppel te verliezen dus het kan wel.

9. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik had ook trubbels toen ik de S fles voor het eerst gebruikte.
    Mijn oudste zoontje zoog continue de speen helemaal vacuum zodat er niks meer uit kwam.
    Dat bleek dus ook van dat onluchtingventiel te zijn.
    In die verdikking zit een gaatje, dat moet je af en toe even checken want als die dicht zit heb je trubbels ;)

Succes

10. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik vond het vreselijke flessen, niks anders dan lekken en vacuum zuigen hier. ging dus rap de vuilnisbak in.

groetjes, Miranda

Deel Deze Pagina