Het schijnt te kunnen maar dan zitten er wel wat regeltjes aan, zoals de machine moet heel vaak gebruikt worden op een dag en het mag niet gemaakt zijn van poedermix of zoiets? Anyway, te veel haken en ogen voor mij dus ik pashelaas betekent dat ook geen McFlurry van de mac
Het kan wel, maar dan wel bij bijvoorbeeld de Mac Donald of andere horeca waarvan je weet dat de apparatuur regelmatig gebruikt wordt. Dan is er geen stilstand namelijk
Heb beide meegemaakt. Aan het einde van mijn laatste zwangerschap was het ook 30+ graden, ook tijdens de bevalling, want airco doen ze niet in verloskamer ivm de baby. Dat was ook zwaar. Toch ervaar ik het nu in het eerste trimester zwaarder dan toen op het laatst. Maar ja je kunt niet voelen hoe een ander zich voelt. Feit is dat het warm is en extra zwaar als je zwanger bent. Hoewel ik ook ontzettend zin heb in softijs, helaas maar even niet nu.
Enneh ik denk dat ik gewoon ook stuk makkelijker ben. Ik ben niet zo bang voor dat het mis ging. Mijn moeder at zelfs biefstuk (niet doorbakken) tijdens de zwangerschap vanwege haar ijzer. Maar dan haalde ze dit wel bij de slager en vroeg ze een vers afgesneden stuk en ging ze het direct thuis bakken. Maar goed iedereen zo zijn manier!
Ik ben ook niet zo moeilijk idd. En net wat je zegt, als je vlees van de slager haalt weet je veel beter waar je een toe bent. Soms vergeet ik trouwens ook dat ik sommige dingen niet mag. Een aantal weken geleden bestelde ik in het buitenland (slecht i know) tonijntartaar en pas bij de vijfde hap besefte ik me dat ik dat helemaal niet mag. Dat doe ik niet nog een keer, maar als het zo uitkomt zou ik ook wel een keer een biefstuk eten die niet volledig doorbakken is.
@Nainen Oeps, maar goed soms denk je er gewoon niet bij na en helemaal niet zo in het begin. Bij mij is dit mijn eerste zwangerschap en merk dat het besef er nu ook nog niet is. Ik denk dat als mijn buik gaat groeien het besef komt. Wel beetje off topic zo, maar ben blij dat er iemand is die ook vrij relaxed is. Heb ook tegen mijn gezegd, ik bepaal zelf wat ik wel/niet eet en drink en anderen mogen zich daar niet mee bemoeien. Zal heus geen gekke dingen doen.
Nog even tussendoor.. tipje voor de zwangeren met of zonder drukke kids.. In de warmte een middagje in de koele bios is echt heerlijk!
@Eikeboompje Bij een eerste zwangerschap is het inderdaad helemaal wennen. Dan zit je nog niet in die denkwijze. Ik heb al twee kinderen en die zorgen er ook wel voor dat ik soms vergeet wat ik wel en niet mag. Zo zijn we nu bijvoorbeeld op vakantie (in Frankrijk) en had ik dus alweer rundersteak gekocht Tijdens het bakken dacht ik er weer aan dat ik het eigenlijk niet mag, dus ik heb hem maar iets verder doorgebakken (iets over medium heen). Als ik in de supermarkt loop is het hectisch met die kinderen (ze gaan ineens tikkertje spelen enzo) dat ik blij ben dat ik überhaupt nog kon onthouden dat ik vlees nodig had. Ook ben ik weer gezwicht voor een soort softijs in een dierenpark (van die roze van cornetto die ze vers op een hoorntje draaien). De ergste misselijkheid is overigens weg gelukkig. Dat is af en toe nog bij vlagen, maar niet meer de hele dag zoals eerst. En over het wel of niet eten van dingen, ik denk dat iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt. Ik denk persoonlijk dat als je een beetje een idee hebt waar de spullen vandaan komen en of het enigszins betrouwbaar is dat je best eens iets van de ‘verboden lijst’ kunt eten. Filet american laat ik bijvoorbeeld wel staan, maar een verse (heel belangrijk) biefstuk die niet al te rauw meer is zorgt echt niet gauw voor problemen. Ik ben in mijn hele leven nog nooit ziek geworden van zoiets (uiteraard onder voorwaarde dat je vrij zeker weet dat het vers is) dus ik denk dat de kans heel erg klein is dat dat nu wel gebeurt. Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat je het risico helemaal niet wilt lopen. Waarom zou je immers? Nou ja, ik dus bijvoorbeeld omdat ik ongelofelijk veel zin had in zo’n roze ijsje
Fijn dat alles zo goed gaat en dat je een zoon krijgt! Met hoeveel weken kwam je erachter als ik vragen mag?
Haha ijs is gewoon erg lekker met dit weer! En ik sluit me helemaal bij je aan! Het is zeker soms erg nadenken. Hele fijne vakantie in Frankrijk!
Ik ben nu 7 weken en 2 dagen ik moet nog even geduld hebben. Al heb ik sterk het gevoel dat we een meid krijgen. Last van pukkeltjes in gezicht en haaruitval en misselijkheid. Dit alles had ik niet toen ik zwanger was van mijn zoontje. Natuurlijk zegt dit ook niks want elke zwangerschap is anders. Geniet van je zwangerschap meid!
Ohh spannend! Zou mooi zijn een jongen en een meid! Ik had ook (nog steeds wel) een hele slechte huid en ik heb wat misselijkheid gehad, maar niet tot overgeven aan toe. Bij mijn dochtertje had ik beiden totaal niet. Ben benieuwd wat het is! Laat je me weten?
Zwanger of niet zwanger, het is gewoon te warm. Wat mij betreft geldt dat voor iedereen Beetje je schema aanpassen, veel drinken en lekker toegeven aan niets doen. Succes voor iedereen nog even en duimen dat het snel weer wat gaat afkoelen!
Ff klagen..... kan niet slapen van de warmte. Wat is het benauwd. Hopelijk regent het zo, dan ga ik buiten slapen.. #modusuit