borst 1 = overproductie; borst 2 = lage productie wat te doen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Loppie, Jun 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loppie

Loppie Lid

Jul 1, 2012
    60
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Zoals de titel het al aangeeft heb ik bij mijn rechterborst een overproductie, onze zoon van 4 weken gaat dan heel onrustig eten en moet vaak daarna overgeven. Als ik het afkolf komt er rond de 120 ml uit per keer.

Bij mijn linkerborst heb ik in het begin kloven gehad en daardoor minder aangelegd, bij het kolven komt er circa 40 ml uit dus een stuk minder. Als ik hem daar aanleg krijgt hij te weinig melk waardoor hij ook weer onrustig is en honger blijft houden.

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste oplossen? Dit alles is overigens sinds afgelopen weekend toen ik volgens mij de regeldagen heb gehad...

Ik heb blokvoedingen geprobeerd, eerste beetje afkolven of volledig afkolven dan de fles geven. Heb niet het idee dat het werkt..

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je hebt eigenlijk altijd wel te maken met 1 borst die veel meer melk maakt dan de andere. Dat is niet erg. Als je het weer een beetje op wilt krikken dan kun je vaker die borst aanbieden en die een extra keer kolven. Ook kun je overwegen om als je de linkerborst geeft een oxytocine neusspray erbij te nemen.(syntocinon, via je huisarts). Je melk komt daar dan sneller en dat stimuleert je kindje ook om door te drinken aan die borst.

Als je er niet uitkomt zou ik een lactatiekundige raadplegen bij jou in de buurt en een persoonlijk plan opstellen.
    Succes!

Mirjam

Share This Page