Warm weer en de auto

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door justme1974, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Onze auto heeft geen airco en ik heb het idee dat we niet de enige zijn ;) Ik vind het heel lastig om te bepalen of het "goed zit" of niet. Rij je met raampjes open of niet?

Hoe doen jullie dat, waar let je op?

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij rijden gewoon met de ramen open vooraan. Zoontje zit achteraan in de maxi-cosi. Ik ben niet zo bang voor tocht omdat aan de maxi-cosi nog zo'n 'kapje' zit.
    In jouw geval zou ik de raam openzetten vooraan aan de tegenovergestelde kant van waar je kindje zit.

3. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Goeie vraag. Wij hebben dus ook geen airco en ik vraag 't me ook wel eens af, met 't raam open rijden is wel lekker maar op een klam lijfje kan dan wel weer een ooitje slaan. Aan de andere kant ( ja, wel een dooddoener) vroeger reden we allemaal zonder airco en dat ging ook.

4. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ik bedoel natuurlijk koudje

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zet zijn raam ( achter ) op een klein kiertje, en voor de ramen half open zodat het even lekker doorwaait.
    Als he heel warm is, en we moeten een lang stuk rijden zet ik hem vaak lekker in zijn romper.

6. Elke1984

Ah ja, dat doe ik ook. Leek me al vanzelfsprekend...:)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Airco is ook niet alles. Daarmee heb je ook snel een kou te pakken, vanwege het temperatuursverschil. Ik doe altijd de raampjes even tegenover elkaar open (voorin) op de parkeerplek. Rechterraampje dicht tot het einde van de straat en dan de ander ook dicht.

8. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    bij korte stukjes doe ik de ramen voor even helemaal open (hij heeft toch zonnekapje op de maxicose) en bij lange afstanden hebben we gelukkig airco

9. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Je kan idd het beste een raam open draaien. Ziek word hij er niet van, hooguit stijve spieren van de tocht. Het is nl een fabeltje dat je verkouden of ziek word van tocht (Ziek word je door een bacterie of virus oid en niet door wind) Het probleem met airco's is dat ze vaak verkeerd ingesteld worden. ALs het buiten 30 graden is zetten mensen hem vaak op 20 ( lekker koel) en ja dan ga je het verschil voelen en krijg je de bekende klap als je uitstapt. Als mensen de beschrijving van de airco zouden lezen, zouden ze zien dat er nooit meer dan 5 graden verschil mag zijn tussen buiten en binnen. Dit is waarom veel mensen zo ziek kunnen worden van de "airco".

Groetjes Kim

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Klopt. Alleen onze airco kan op z'n warmst op 24 graden. Da's dan nog een groot verschil. Wat ik wel af en toe doe, is de airco de auto af laten koelen en dan uit zetten.
    En natuurlijk bij het parkeren al zoveel mogelijk proberen in de schaduw te parkeren!

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij parkeren als we weten dat we langere tijd in de auto moeten, de auto van tevoren in de schaduw en dan lekker even alle deuren open, dat scheelt een heleboel. Verder bij korte stukjes voorin de ramen open en bij langere stukken de airco aan.

12. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Fijn topic! Ik ben me nog steeds aan het orienteren op een andere auto, met of zonder airco...ik ben er nog niet helemaal uit! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben zonder airco :).

13. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Ik heb zelf ook geen airco maar als de auto in de schaduw heeft gestaan, dan zet ik alleen de blower vollop aan en mocht het alsnog warm zijn, dan een raam open aan mijn kant. Mn dochter ligt dan met de maxi in de bijrijderskant...

14. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Voor de wat oudere kinderen een lekkere tuit beker of rietjes beker met water. En natuurlijk de andere tips.

15. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Bedankt zover! Wat fijn om zoveel reacties te lezen. We balen behoorlijk, want afgelopen dinsdag had ze hoge koorts, woensdag ging het wel weer goed met haar. Maar nu sinds gisteren is ze heel erg verkouden geworden. We zijn gisteren wel weg geweest en inderdaad; niet teveel kleding, raampje open en nu voel ik me dus schuldig :( Ze had vannacht een ondertemperatuur van 35 graden, maar volgens de HA kon dat geen kwaad. Ze zit vol snot en alles en is heel hangerig. Morgen gaan we op vakantie... met de auto..

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij zijn vrijdag net terug gekomen uit Italie, een rit van ruim 16 uren met rond de 30 graden. Helaas ook geen airco. Onze mannen zitten in een normale autostoel dus als wij de ramen open hebben zitten ze vol in de wind. Wij hadden dus helaas wel de ramen dicht. Mede ook omdat mijn zoontje 2x ontstoken ogen heeft gekregen nadat wij met open ramen hadden gereden. We moesten redelijk vaak stoppen inverband weg werkzaamheden. Dus toen hadden wij steeds even snel de ramen open. Om toch nog even wat frisse lucht binnen te krijgen.

17. Elke1984

Oh, wat ik ook doe is een hydrofielluier aan het raampje hangen aan de kant waar de maxi-cosi zit. Ik klem hem dan vast tussen de deur zodat er geen zon op zijn beentjes kan schijnen want die dingen om tegen je raam te hangen zijn toch meestal niet voldoende.
    Hij vindt het ook geweldig om dan naar die doek te kijken als die wappert. ;)

18. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Zonneschermen achterin de auto en voorin beide ramen gewoon open, anders is het echt niet te harde.. het is ook niet de bedoeling dat we onwel worden van de hitte.

Deel Deze Pagina