Vanochtend merkte ik dat mijn dochters luier niet helemaal vol was. Normaal is de luier die ze de hele nacht aan heeft gehad altijd vol. Nu was me al opgevallen dat haar luiers van overdag ook niet meer zo vol geplast zijn. Dus ik vraag me af of ze wel genoeg drinkt. Ze krijgt om 7u een fles van 200cc Om 11.00u een fruithap en een danoontje Om 15.00u een fles van 200cc Om 17.30u warm eten Om 19.00u een fles van 200 cc Soms laat ze wel eens 40cc in een fles staan. Tussendoor probeer ik haar water, diksap of thee te geven, maar dit vind ze allemaal zo vies. Ze lust gewoon geen ander drinken dan haar melk Ze is verder wel vrolijk.
Hier ook een minder natte luier vanochtend. Misschien omdat ze het warmer hebben dat ze daarmee meer vocht verliezen?
Met bijna 7 maanden zijn drie flessen niet erg veel maar alles bij elkaar krijgt ze toch zo'n 800ml vocht binnen (inclusief groenten en fruit en danoontje). Dit is voldoende maar een extra fles kan geen kwaad. Je kunt haar gerust een extra flesje melk aanbieden maar blijf ook water en thee aanbieden. Je kunt bijvoorbeeld thee met wat melk aanbieden. Veel kindjes moeten leren drinken, dus geef het niet op
Thee met melk vind ze helaas ook niet lekker. We mochten van het cb al overgaan naar 3 flessen, en daar was ze ook echt aan toe. Maar nu met dit warme weer vind ik 3 flessen wel weinig.