Hoi meiden, Mijn dochter heeft zich gisteren met haar gezicht tegen een stoel gestoten, op school. Het was gisteren wel wat blauw, maar ze had nergens last van. Vanmorgen werd ze echt wakker met een opgezwollen blauw oog. Ze heeft nog steeds nergens last van. Toch zit het me niet lekker, wat denken jullie? Is er verder iets wat ik erop kan smeren om de zwelling wat sneller te verminderen? Ze ziet eruit alsof ik haar een blauw oog heb geslagen Liefs MamaZE
Ik ben geen dokter, maar wat ik zou proberen is om nu toch continue te koelen, keel element, diepvriesgroenten in een theedoek en er ophouden in de hoop dat de zwelling afneemt. Ik zou er nog even niets opsmeren.
Waarschijnlijk dat ze op school niet lang genoeg gekoeld hebben. Inderdaad nu koelen, regelmatig! Eventueel kun je er wat Arnica (geloof dat je t zo schrijft..) van VSM of Vogel opsmeren.
Ik ben het nu inderdaad aan het koelen, dan kijk ik het nog even aan. Anders even kijken voor een zalfje. Bedankt voor de tips meiden!!
Koelen heeft geen zin meer, aangezien je dat meteen na het stoten had kunnen doen. Dit is zeer waarschijnlijk vocht dat na een paar dagen wordt opgenomen in de bloedbaan, echter moet je er wel voor waken dat het geen ontsteking is.Zwelling van de huid | Mens en Gezondheid: Aandoeningen
Ja, ze hebben het op school wel meteen gekoeld, en een zalfje opgedaan. Smiddags heb ik het zelf ook nog gekoeld. Ik ga het even goed in de gaten houden.
Koelen heeft nu idd geen zin meer. Arnica werkt zeker bij blauwe plekken! Homeopathisch middel Arniflor werkt | Mens en Gezondheid: Ziekten Je hebt het van VSM, Weleda en eigen merken.
Ik zit nu toch wel te twijfelen of ik de huisarts zal bellen, maar aangezien het weekend is, zal ik de spoedpost moeten bellen. Maar goed, of het spoed is...? Ben een beetje bang voor het oog zelf. Ze zegt alles goed te kunnen zien, als ik mijn hand voor haar andere oog doe. Ook volgt ze mijn vinger met haar oog.
Waarom zou je de huisarts dan bellen? Die kan niet zoveel doen hoor! Gewoon even rustig aan doen, niet rennen en springen en niet teveel tv. Ze kan een lichte hersenschudding hebben.
ik wou het net zeggen! En toen mijn broer ooit zijn been brak, was die helemaal zwart. Ook volgens de arts wel 2 jaar duren. Wij gaven hem hem toen een blauwe tube van vsm ook voor blauwe plekken om op z'n been te smeren en granules om te slikken. Ik heb ze niet meer anders had ik het opgezegd. Zijn been was met 2 maand genezen
Je kan de spoeddienst toch ook even bellen voor advies... Misschien hebben zij nog goede tips of dingen waar je op moet letten. Zij schatten dan aan de telefoon wel in of je langs moet komen of niet...
Bij twijfel gewoon bellen.. De assistente weet wel of je wel of niet moet langskomen, daar kan je met haar gewoon even overleggen. En als de hal er toch is, mag je vaak toch even langskomen...dan ben je gerust..
Koelen heeft wel degelijk zin als het nog gezwollen en warm is. Als ze verse ananas lust kun je dat geven, daar zit een enzym in wat het blauwe sneller weg laat trekken.
Hier een ervaren moeder van 2 jongens die al vaak een blauw en dik oog hebben gehad. Dikke stuntpiloten zijn het. Als het alleen een bult is, zou ik me er niet druk om maken en gewoon afwachten. Mocht ze er heel erg veel pijn aan hebben, minder goed kunnen zien etc. dan zou ik bellen.
Ik zou ha bellen als je denkt dat er echt druk op het oog komt. Dat is wel reden om naar de ha te gaan. Verder zou ik haar hoofdeinde wat verhogen zodat de zwelling niet toeneemt tijdens het slapen. Heeft ze er veel last van?