Op vakantie en 32 weken zwanger! Tips?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mirro, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Hoi!

In augustus ga ik een weekje naar Griekenland. Op zich heerlijk natuurlijk, maar ik word van alle kanten gewaarschuwd dat dat niks is, als je 32 zwanger bent. :(
    Ik begrijp dat de hitte niet altijd lekker is, maar er is genoeg water om in af te koelen. Ook zal het qua eten wat lastig zijn, want je hoort vaak dat er toch wel veel bacterien in het eten zitten (all-incl hotel).

Wie heeft hier ervaring mee?
    Heeft iemand tips waar ik rekening mee moet houden, of handige dingen om mee te nemen e.d.?

Alvast bedankt! :thumup:

2. Yoyo

Yoyo Lid

Dec 10, 2007
    69
    0
    0
    Nou ben net terug van 2 weken Tenerife, wel iets minder ver dan jij, maar ik vond het heerlijk!
    Lekker onder 2 parasolletjes gelegen als het te warm werd, inderdaad even lekker plonzen om af te koelen en het eten was prima, gewoon even goed opletten.
    Vraag wel een zwangerschapsverklaring mee voor het heen en weer vliegen want ik werd eruitgepikt met de vraag hoe ver ik zwanger was. Volgens mij mag je trouwens met de meeste organisaties tot 37 weken vliegen.

Ik zou gaan, heerlijk even niets doen!

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    geen ervaring mee; ben bevallen met 31 weken en 5 dagen ;)
    Moet wel kunnen hoor, als het heet is in NL, dan kun je er ook niet voor weg lopen. Het enige vervelende lijkt mij dat als er iets is dat je dan naar een grieks ziekenhuis moet en niet je eigen ziekenhuis met je eigen gyn of vk. En ik zou uitkijken met het water of groente/fruit wat is gewassen in kraanwater. En idd oppssen met eten. Liever extra betalen voor eten waarvan je zeker weet dat het gaar en goed is, dan goedkoop ziek worden van all-inclusive eten (ik spreek uit ervaring...) Diarree is niet fijn en al helemaal niet als je zwanger bent!
    Ik zou van te voren bij je vk wel ff vragen wat je allemaal mee moet nemen (al is het maar voor de zekerheid).

Veel plezier!

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Hoi,

Kan prima hoor.. beetje lastig met vliegen die dikke buik. Ik zou een lekker opvallende buikband om doen zodat iedereen heel goed kan zien dat je hartstikke zwanger bent.. worden ze over het algemeen aardiger van ;)
    De warmte... tja, daar kan je last van hebben maar dan ga je lekker zwemmen of even naar binnen. Veel drinken, dat wel!
    Een zwangerschapsverklaring is een must. Ik zou er één vragen voor het vliegen (daarin staat dat je x weken bent en dat er geen aanleiding is om een vroeggeboorte te verwachten) en één in het Engels waarin je gegevens vermeld staan (je zwangerschapskaart vertaald zeg maar). Dat is handig mocht je onverhoopt toch naar het ziekenhuis of een dokter moeten. Griekenland is geen derde wereld land dus het loopt allemaa wel los hoor.
    Wat betreft het eten... het hangt er vanaf hoe goed je hotel is. In principe hoef je je in een vier of vijf sterren hotel nergens zorgen over te maken (al zou ik ijsklontjes en zelf gemaakt ijs persoonlijk vermijden). Zit je in mindere categoriën dan even kijken naar sla enzo. De kans dat er iets mis is, is klein hoor. Men kan zich helemaal niet veroorloven om onzorgvuldig met eten om te gaan, kost ze gewoon klanten! Veel mensen worden ziek van teveel eten, te weinig drinken en teveel alcohol en dingen van straat eten. Nou dat dan allemaal maar niet doen hè?

Heel veel plezier.. ik ben stikjaloers!

Oja, handige dingen om mee te nemen: een goede buikband zodat je wat makkelijker kan lopen / autorijden en de buik niet zo heen en weer schudt. Rennies (kan je vast daar ook wel kopen) en heel veel zonnebrandcreme!

5. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Bedankt voor de reacties!
    Als iemand nog praktische tips heeft... ik hoor het graag!

Groetjes!

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik kom net van vakantie terug, en ben een stuk minder ver dan jij, maar heb misschien toch nog wel een tip: door de klimaatverandering en het andere eten had ik de eerste 1,5 week vreselijk last van obstipatie (diarree heb ik dan weer helemaal niet gehad). Ik had voor de zekerheid van die klysma-tubetjes mee, en oh wat was ik blij dat ik ze had! :)

Verder moet je uitkijken met je gezicht in de zon i.v.m. zwangerschapsmasker. Ik smeerde mijn gezicht in met factor 30, en heb flink wat zon gevangen, maar gelukkig geen vlekje te zien. De rest van je lichaam is ook gevoeliger voor de zon had ik het idee, dus goed smeren!

Ook merkte ik over het algemeen dat ik de hitte wel wat minder goed trok dan normaal. Wij hadden een hotel met airco, en dan is dat niet zo'n probleem, want tussen 13.00 en 16.00 bleef ik gewoon in de kamer. Lekker onder het koele laken met de laptop van thuis op schoot :)
    Dus zorg dat je op die uren een beetje uit de zon blijft, of dat je lekker in het zwembad kunt liggen of zo.

En verder...inderdaad veel drinken (flessenwater), vooral ook in het vliegtuig, en neem voor in het vliegtuig ook lekkere sokken mee. Want je voeten gaan enorm opzetten, en dan zitten schoenen niet zo lekker meer.

En kijk uit met rauw voedsel, zoals salades. En ijsklontjes. Daar zit allemaal kraanwater in, en ik weet niet of dat in Griekenland veilig is.

Veel plezier en geniet ervan! ;)

7. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    neem je kaart van de verloskundige mee! Zo heb je altijd de juiste nummers bij je...en als er iets gebeurd in het buitenland kunnen ze daar zien hoe de rest van je zwangerschap is geweest (qua bloeddruk enzo)

Share This Page