zware zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by astra, Jul 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. astra

astra Lid

May 22, 2008
    93
    0
    0
    zelfstandige
    lummen
    hoi iedereen
    aangezien ik voor de 4de maal zwanger ben heb ik wel een zware zwangerschap ik heb overal pijn van de buik tot mijn rug als ik gepoetst heb of zelfs opruimen is voor mij heel zwaar had het vertelt tegen de gyneacoloog maar die lachte het gewoon weg die zei ocharme jouw man en dat het men 4de was dat de zwangerschap zwaarder was normaal is ik heb altijd gedacht hoe meer kinderen hoe gemakkelijker blijkbaar niet ik kan zelfs niet gaan winkelen omdat stappen pijn doet zijn er nog vrouwen die hier last van hebben? daarbij komt ook nog eens dat bijna niemand me gelooft ze denken dat ik flauw doe :evil:

groetjes

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zou eens contact opnemen met een fysio, die kan je helpen met je rugklachten. Ook kan hij/zij je adviseren wat (huishoudelijk)werk betreft. Sterkte meid!

3. Melanie83

Melanie83 Lid

Jan 8, 2008
    47
    0
    0
    Hé, vervelend dat je klachten niet serieus genomen worden! Maar waar heb je precies pijn? Ik heb m'n zwangerschap tot nu toe ook best zwaar gevonden. ( hoewel dit m'n eerste is, en ik ook dacht hoe meer kinderen, hoe meer je lichaam eraan gewend is). Met 12 weken had ik al veel last van m'n stuitje en onderrug. Ik dacht dat hoort erbij, is bandenpijn ofzo. Tot ik met 21 weken opeens heel erge steken in m'n scaambotje kreeg en lopen echt heel veel pijn deed. Toen zij iemand tegen mij, zijn het niet je bekken? En dat was dus ook zo. Met een paar oefeningetjes ging het al snel veel beter. Ik zag echt op tegen het einde van m'n zwangerschap, ik dacht hoe zwaarder m'n buik wordt, hoe erger de klachten, maar het tegendeel is waar. Voel me de laatste weken beter dan ooit!
    Dus mijn advies is ook naar de fysio! Maar zoek er wel eentje die ook verstand heeft van zwangerschap en bekkenklachten. Mij hebben de oefeningen van Cecile Röst goed geholpen. Zij heeft ook een boek geschreven ( bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap ) Ik heb een fysio therapeut gezocht die met die therapie werkte.
    Succes, en laat je niet te snel afpoeieren door de gyneacoloog. Zeg gerust dat je verwacht dat hij/zij jou serieus moet nemen.

Share This Page