Wanneer evt naar 4 voedingen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jellie, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Hallo allemaal!

Even jullie hulp nodig! ( lees dit stuk van het forum erg veel en haal er veel adviezen uit! :)
    Mijn zoontje is 4.5 maand oud en krijgt volledige BV. Gaat super! Nu is het zo dat hij sinds een week of 2 huilt als ik hem wakker maak voor de laatste voeding van ong. 22.30/23.00. Hij krijgt in totaal meestal 5 voedingen per dag ( 6.30-10.00-14.00-18.00 en dus 22.30/23.00).
    Nu is het zo dat hij vanavond voor het eerst de hele nacht op zijn eigen kamertje gaat slapen. Hij 'breekt" nml zijn wiegje ( die bij ons op de slaapkamer staat)af en vind het te gevaarlijk worden. Hij slaapt overdag en voor de laatste voeding al op zn kamertje dus is het al gewend.
    Maar goed mijn vraag: wanneer kan ik die laatste voeding eraf halen? Vind het zo zielig dat hij steeds moet huilen en zou hij al met een voeding minder kunnen? Dus met 4.5 maand 4 voedingen per dag?
    Wat zouden jullie doen? Of kan ik het beste toch nog 5 voedingen geven en hem dus wakker maken. ( is niet fijn voor hem om 5 voedingen te krijgen tot 20.00 ofzo want dan krijgt hij ze zo kort op elkaar)

Hoe zouden jullie dit doen? Maar gewoon eens proberen?

Thanks!

2. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    mmmmm... nou, ik ben nog wat rond gaan kijken hier op het forum en gewoon op internet..
    Ik ga mijn gevoel achterna.. Blijf gewoon nog lekker op 5 voedingen!
    Hij gaat vannacht wel op zn eigen kamertje. Ga dan de laatste voeding wel wat vervroegen naar ongeveer 21.30-22.00. Ik voedde hem altijd en ging dan meteen naar bed omdat hij bij ons sliep. Nu ga ik hem wakker maken, voed ik met nachtlampje aan op ons bed, breng hem weer naar zn kamertje en kan dan zelf evt nog naar beneden...
    Daar voel ik ( en hopelijk mijn zoontje ook, is toch erg belangrijk)) me goed bij!
    Andere suggesties natuurlijk altijd welkom!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zat al een tijdje vaak op 5 voedingen, tijden zeg ongeveer 7-10-13-16-19. Ik heb Eva nog nooit wakker gemaakt voor een voeding (behalve dan heel soms de eerste weken). Sinds we met bijvoeden zijn begonnen een maandje geleden, kom ik vaak op 4 voedingen, ongeveer 7-12-15-19.

Als hij meer dan 4 voedingen nodig heeft, dan laat hij dat wel weten. Dat komt hij misschien net als Eva overdag om de 3 uur, of hij pakt 's nachts nog een voeding, of wordt vroeger wakker. Maar de kans bestaat natuurlijk dat hij het met 4 voedingen ook redt, je zou het eens kunnen proberen. Als hij honger heeft, laat hij het echt wel weten! ;).

4. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben jaloers :oops:

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al, je kind laat een voeding achterwege als het deze niet meer nodig heeft.
    Zie het niet als een opgave,maar als een geschenk dat je dit nog aan je kind kan geven.
    Geniet ervan. Je kind heeft er blijkbaar nog behoefte aan.

Daarnaast voeden op verzoek is heel belangrijk, niet alleen primair als voedingsbron,maar ook het voldoen van mama-honger is essentieel voor de band tussen moeder en kind.
    Ga lekker door met wat je doet, je doet het prima.!

Je kan van bv nooit teveel geven, er is geen maximum.
    Het is dus helemaal niet nodig om in hoeveelheden te denken.

6. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Nou, gaat het super met mijn kleine man! Slaapt zelfs een stuk beter ( nog beter ;) ) op zn eigen kamertje!
    Geniet echt superveel van het voeden hoor :) Maar je hoort zoveel om je heen! Ik probeer altijd mijn (mama)gevoel te volgen maar soms zijn andere suggesties/ideen ook wel eens goed.

@ Jingels : zou jij hem dan niet wakker maken voor de laatste voeding? Ik voed hem zoveel mogelijk op verzoek. Met dit warme weer bv heeft hij een extra slok gehad. Toch heeft hij er zelf gewoon al een heel mooi "ritme" van gemaakt ook met slapen.
    Mijn borsten voelen ook prima aan, lek niet ed. De huisarts zei dat we mooi op elkaar zijn afgestemd :)

Ik probeer echt zoveel mogelijk naar mijn grote kleine man te luisteren en te kijken. Dit gaat echt super!
    Zei vanmiddag nog tegen mijn man toen ik buiten aan het voeden was: wat is het toch makkelijk en heerlijk! Zelf voeden!

Groetjes!

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Als je kind niet wakker meer wordt 's avonds, dan is hij/zij er kennelijk aan toe om die voeding niet meer tot zich te nemen.
    Consequentie is, dat hij /zij waarschijnlijk eerder in de nacht komt. Dit is voor je productie uitstekend.

Met dit warme weer een keer extra voeden, dat deed ik ook op die leeftijd. Maar toen mijn zoontje vanaf 8 weken niet meer rond 23.00 uur kwam voor een voeding,maar pas rond 01.30, ben ik de voeding van 23.00 gaan afkolven ( doe ik nog steeds). In de weken die volgden maakte hij steeds langere nachten.Op een gegeven moment sliep hij van 20-04.00, om vervolgens weer een aantal maanden 2-3x per nacht te komen. Na verloop van tijd werd dit weer minder, om met 11 maanden helemaal te stoppen. Vanaf toen geen nachtvoedingen meer.

Ik snap dus eigenlijk niet wat je bedoeld met *laatste voeding*?
    Mijn zoontje ging/gaat om 20.00 slapen ( heeft hij zelf zo geregeld), en dus is de voeding van 19.00 uur de laatste voeding( al vanaf dat hij 8 weken was)

Het genieten blijft, wordt zoniet ,nog mooier. :D

8. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hoi Jellie,ik heb hetzeldfe als jou!
    Ik moet Morris ook wakker maken voor de voeding van 23.00!
    Als hij eenmaal drinkt drinkt hij wel pittig,maar ik denk ook wel eens zal ik hem mooi laten slapen?
    Maar dan krijgt hij dus nog maar 4 voedingen met 10 weken?
    Groetjes Linda.Oja met dit warme wer heeft hij vannacht een keertje extra gekregen terwijl hij al weken doorslaapt!
    Groetjes linda :(

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jullie hebben het over wakker 'moeten' maken, maar dat hoeft toch helemaal niet? Ik heb het nooit gedaan, ze komen vanzelf wel als ze honger hebben. En als dat 4x per dag is met alert zijn, voldoende plasluiers en gewichtstoename, zijn het genoeg voedingen.

Deel Deze Pagina