De stervende zwaan

Discussion in 'De lounge' started by limmeke, Jul 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    en dan bedoel ik niet het deel uit het ballet van het zwanenmeer..

herkennen jullie dit?

1,5 week geleden werd ik ziek, koorts, zwaar verkouden, verstopte neus, rochelend hoestje etc... paar dagen later kreeg dochterlief ook koorts dus waren we beide ziekjes.. maar een mama kan zelden ziek zijn, dus alles ging gewoon door.. huishouden, boodschappen, koken, dingen regelen voor aangekochte huis etc.
    Nu ik zwanger ben kan ik ook geen grieppoeders pakken, geen goede neusspray gebruiken dus het gevoel van malaise kan niet onderdrukt worden en door de hitte voel je je nog 3 keer beroerder dan normaal.

maar dan komt het:

2 dagen geleden word manlief wakker met koorts...na de nodige ibuprofen blijft die lekker in zijn bed liggen, kan slapen etc.. 100 keer per dag hoor je wat voor bikkel hij is.. als jij hoest dan is zijn hoestje net iets harder, als jij verwoede pogingen doet je verstopte neus te openen, dan roept hij dat voor zijn neus alleen hamer en beitel toereikend is en ga maar zo door.
    Nu is dochterlief ook verkouden geworden.. en blijft hij maar roepen dat hij precies weet hoe ze zich voelt.. want HIJ heeft ook keelpijn en snotneus..
    Ik vroeg hem omdat ik weer erop uit moest voor het huis.. of hij haar even een boterham wilde voeren.. maar dat kon niet.. want hij was zo ziek, en dadelijk stak hij haar aan en hij moest echt onder de dekens blijven en dit werd dan met wat gekerm, gekuch en gekreun benadrukt..

Inmiddels loop ik dus al 1.5 week al proestend en snotterend, kuchend en rochelend het huishouden draaiende te houden.. ik heb geen tijd om lekker even in bed te gaan liggen in een poging de boel uit te zieken.. kan nu ook niet.. want de stervende zwaan ligt daar nu weer..
    mag geen ventilator aanzetten, want dan gaan zijn oogjes tranen.. de airco mag ook niet aan vandaag.. want daar is hij zo ziek van geworden beweerd die.. dus het is hier ook nog niet te harden ook niet.

waarom doen mannen dat? waarom zijn zij altijd zoveel zieker dan de vrouwen? waarom geven ze je altijd het gevoel dat hun laatste uurtje gekomen is? en waarom moet dit altijd zo luid aangekondigd worden dat ze zich zo voelen?

Ben ik nu de enige die zon man heeft.. of komt het toch wel beetje bekend voor?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Vervelend zeg!

Heb geen ervaringen met zo'n man, aangezien ik zelden tot nooit ziek ben..

Kan je er niet gewoon met hem over praten? Dan kan je uitleggen dat jij je ook al een tijd zo beroerd voelt, maar jij helemaal niet de tijd krijgt om lekker uit te zieken, omdat alles door moet gaan.
    Ik zou ook gewoon tegen hem zeggen dat je best begrijpt dat hij zich heel ziek voelt, maar dat hij zich niet zo moet aanstellen, aangezien jij álles gewoon hebt moeten doen. Dan kan hij best zijn dochter even een broodje voeren.

Heb je niet een familielid dichtbij wonen die even bij kan springen? Bijvoorbeeld voor de boodschappen en het huishouden, of die even een paar dagen op kan passen, zodat jij je handen even vrij hebt?

Sterkte en heel veel beterschap!

3. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    heul bekend... pff..maar wat moet je ermee he?.. ik zou zeggen.. leef je uit en zeg hem de waarheid... dan als de kleine op bed ligt zelf ook gaan slapen..huishouden even de boel laten... maakt ook direct mooi duidelijk hoeveel er niet gebeurt als jij het niet doet...

enneu...beterschap en pas op jezelf, je bent wel zwanger he?

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    oh hou op schei uit, mannen............

5. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    beetje bekend ? lijkt wel of je over mijn man praat hahaha
    stelletje aan stellers zijn het ! met die van mij valt ook niet te praten hoor . Als ik ziek ben mag ik wel op bed gaan liggen van hem enige probleem is dan dat ie letterlijk om de 5 min naar binnen komt met ....waar ligt dit ? waar ligt dat ? rayn heeft zus? de hond moet plassen wat nu ? waar laat ik rayn dan ? pfff dus van narig heid sta je dan vanzelf wel weer op :S

sterkte ermee meid mss lucht het op dat je weet dat je niet de enige bent hahah

6. Noddie

Noddie Bekend lid

May 12, 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    De mijne gaat altijd bijna dood :D
    Volgende dag zeg ik: Viel toch wel mee he?
    Nou ik had er echt wel veel last van hoor..

Vreemd volk is het af en toe :p

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahahhahaha, wat schrijf je dat leuk! Maar idd, heeeeeel herkenbaar. Ik heb ook zo'n zielepoot in huis, die op zijn minst uitgeperste sinaasappeltjes en ingestopt worden in bed verwacht ;), want ohohoh wat is ie zielig als ie ziek is.

Het frapante is dat als ik weet dat ie echt pijn heeft, zoals toen ie zijn been had gebroken of toen een peesaanhechting in zijn knie had gescheurd en toen er een keer in 1 tandartsbezoek 7 gaatjes gevuld waren, dat je hem dan niet hoort klagen. Dan zegt ie een keer dat ie pijn heeft en that's it. Als ie dus zo loopt te kreunen en te steunen als ie ziek is dan neem ik het altijd maar met een korreltje zout en zeg gewoon tegen 'm dat ie zich moet vermannen. Ik kan er erg slecht tegen...

8. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Hier ook zo een...gelukkig is hij niet vaak ziek. Hij dacht echt dat hij bijna doodging.
    Jaja, kom op man, je hebt alleen maar griep. Pff kan ik echt niet tegen hoor haha!

9. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Mijn man is totaal niet zo en ik geloof 1 van de weinige ;)

Vervelend hoor :(

Maar waarom zou je niet normale neusspray gebruiken? Als er verder niks medisch is kan dat toch best? Eventueel overleggen met je huisarts en niet te lang gebruiken uiteraard. Ik denk maar zo: Wat heb je liever: een paar dagen neusspray? Of een fijne voorhoofdholteontsteking.

Beterschap iig ;)

10. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,721
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Vervelend voor je maar nee niet herkenbaar en dan is die van mij een stuk ouder,hart&diabetes patient.
    Sterkte ermee.

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dit kon ik geschreven hebben:)

12. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    jeetje wat vervelend voor je zeg, ook best wel irritant lijkt me... ik zou er denk ik niet zoveel aandacht aan schenken en er grapjes over maken... als hij jou niet bijstaat terwijl je ziek bent en ook nog alles op je neemt kwa huishouden en jullie kindje nou dan kon hij van mij de pot op hoor! laat hem lekker liggen en als hij dorst of honger heeft pakt hij het zelf toch lekker!?

mijn man ken ik al bijna 10 jr maar nog nooit heb ik hem ziek op bed zien liggen... hij is weleens ziek hoor maar hij gaat gewoon aan het werk en savonds nadat hij de kids op bed heeft gelegd gaat hij nog op de bank voor de tv.... hij klaagt nooit en als ik eens ziek ben (ben ik eigenlijk nooit) maar stel ik ben ontzettend verkouden of een keelontsteking of wat dan ook dan mag ik altijd wat uitslapen en komt hij eerder thuis van de zaak om me te helpen.... maar gelukkig is dat echt sporadisch een keer voorgekomen......

nogmaals lijkt me ontzettend irritant om een man te hebben die net doet of hij zowat doodgaat van een verkoudheidje en keelpijn... echt hoor als je er zo zat van bent, gewoon niets meer voor hem doen en hem erop wijzen dat hij jou ook niet voor vol aanziet als jij eens ziek bent en wel wat steun kan gebruiken al is het een broodje smeren voor jullie kindje!!!

13. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Beterschap!!!

Mannen = zwakkere geslacht ;)

Hier moet ik ook sinaasappeltjes uitpersen, thee en beschuitjes op bed brengen bij de eerste snotneus. Dat doe ik lief 1x, en na een uurtje trap ik hem uit bed en zet hem hard aan het werk...

Een jaar geleden waren we beiden echt ziek. Hij heeft toen 5 dagen op bed gelegen, ik op de bank want inderdaad het huishouden gaat door en ik moest af en toe een wasje draaien, koken etc. Maar bah wat voelde ik me naar! En nog inderdaad voor hem zorgen ook!!!
    Toen hij zich weer beter voelde ging hij weer naar zijn werk, en liet mij ziek op de bank liggen. En nee, ik kreeg geen kopje thee of vers sapje!! Dat kon ik immers ook heel goed zelf - had ik al bewezen...

Mannen!

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik hoor het heel vaak, maar mijn man doet dat gewoon echt niet.

Echt niet leuk helemaal niet omdat je ook nog zwanger bent.

Hoop dat hij snel opknapt want dan ben je tenminste van ijn zielige gepiep af

15. Revolucia

Revolucia Actief lid

Apr 10, 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    En ja, hier heb ik er ook zo een... Vreselijk irritant!! Helaas heeft-ie door verschillende andere klachten en problemen ook nog eens een weerstand van bijna 0,0 dus ik loop om de haverklap te zorgen en te rennen...

In de vijf jaar dat we samen zijn ben ik nog nooit echt ziek geweest (klopt heeeeeel hard af), want dan moet ik denk ik direct mijn moeder bellen... alles ligt hier dan op zijn gat en kan toch zeker niet verwachten dar meneer daar inspringt...

Dus ja herkenbaar... Sterkte meid, hoop dat je snel bent opgeknapt!!

16. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Wat ben ik blij dat ik mijn mannetje niet in dat rijtje neer kan/hoeft te zetten.

Hij zorgt "te"goed voor mij waardoor hij zichzelf nog wel eens vergeet.
    Rugpijn ach ja heb ik al jaren zegt hij dan en gaat de dingen doen die hij "moet"doen.Pijn in zijn kuit/knie meneer zit kinderkamer vloer op zijn knieën te doen.Zeg ik dat ik de hond wel wil doen voor hem dan loopt hij al buiten voordat ik de kans krijg de riem te pakken.

Ok daar staat tegen over dat als hij in zogenaamde goede dagen vergeet hij het huishouden gewoon maar goed dat nemen we wel voor lief dan.

17. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Volgens mij wordt dit bij de meeste mannen gewoon in geprogrammeerd of zo..

Vind 't wel een mooie omschrijving: van ziek vogeltje naar stervende zwaan.. Een rochelende zwaan met 'n snotneus dan wel..

18. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Gelukkig is die van mij niet zo, die moet al heel ziek zijn voor hij uberhaupt thuisblijft en hij gaat bijna nooit in bed liggen.

Zou wat voor mij zijn, zo'n vent, never nooit niet dat ik met een sinaasappelsapje aan zijn bed stond... Ik liet hem gewoon in zijn 'ellende' gaarkoken:p

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Nee, die van mij ook niet. Die blijft vrolijk snotterend rondrennen op z'n werk, terwijl hij vervolgens thuis 't zielige vogeltje uithangt.;)

20. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier nog zo'n kerel hoor!! Die hoor je niet als hij ziek is. Het valt bij hem altijd wel mee haha.
    En als ik ziek ben, dan schopt hij mij juist in bed en zorgt hij voor het eten en huishouden en Robyn natuurlijk.

Share This Page