Welke slaapzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door linda84, 22 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochtertje ligt nu nog in een zomer slaapzak met een pyjama eronder. Als ze in de ochtend wakker word voelt ze erg koud. Ze kruipt vaak onder haar dekentjes vandaan. Nu zit ik te twijfelen of ik een winterslaapzak met lange mouwen zal kopen of een romper met lange mouwen aan onder haar pyjama.
    Wat doen jullie ?

In de winkel zag ik maat 90 en 110 cm maar vind er zo`n enorm verschil in zitten ! En in de 90 cm had ze maar 10 cm over. Dus daar zal ze niet meer de hele winter ingaan denk ik.

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik gebruik nu een dikke mouwloze slaapzak en heb maat 98-104. verder doe ik Mason een romper met korte mouw en een pyama aan. Hij voelt altijd prima aan.

Zomers doe ik zo'n dunne mouwloze slaapzak en een mouwloze romper.

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dan neem je toch de grotere maat, en als ie bij de hals of de armen te groot is, prik je er tijdelijk veiligheidsspelden in? Lena slaapt ook in een slaapzak maat 86 - 96 (ofzo) maar dat gaat prima. Doe er wel altijd een rompertje onder, afhankelijk van het weer met lange of korte mouwtjes.

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ja denk dat ik maar de grote ga aanschaffen. Vind het erg vreemd dat ze geen tussenmaten verkopen. Waar kopen jullie de slaapzakken ? Zeker niet bij prenatal want daar hebben ze alleen 90 cm en 110 cm.

5. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    Wat slapen jullie kindjes onder weinig dekentjes zeg! Mijn zoontje ligt met pyjama (en daar dus rompertje onder) in een 2 laags winterslaapzak met lange mouwen, lakentje, dunne flanellen deken, dunne katoenen deken en wollen deken
    Met een laag minder wordt hij koud wakker..

Maar om op de vraag terug te komen, ik heb een klein stikseltje bij de mouwen, die kan ik als hij groter wordt makkelijk openknippen. Wat hij bij de voeten overheeft gaat onder het matrasje.

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ batje, weinig dekens? je kan je misschien ook afvragen of jou kindje onder veel dekens slaapt? Ik vind 3 dekens best wel veel. Ik heb bij mijn zoon genoeg aan 1 laken+deken ,maar ieder kindje is weer anders :)
    Wat kan ik me trouwens bij een 2-laags winterslaapzak voorstellen?

@linda, ik heb de maat 98/104 bij de Hema gehaald.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Batje: Let ermee op hoor met zoveel dekentjes voor warmestuwing. Dit is heel gevaarlijk voor kindjes. Werk zelf in de kraamzorg en raad mensen altijd aan niet meer dat 2 laagjes deken te gebruiken. Meestal is het ledikant deken er groot en kun je die dubbel vouwen (dus 2 lagen)

8. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    Leander heeft de 110 CM winterslaapzak van prenatal.
    Hier ook een pyama onder en verder niets.
    En het is bij ons echt koud boven omdat we de CV niet aan hebben boven.
    En ook geen dekentjes die werken niet.

Het lijkt echt groot in begin, maar van boven zit hij goed bij Leander wel mouwen omgeslagen en verder hebben we veel in de lenge over, maar dat is niet erg misschien kunnen we hem volgende jaar weer gebruiken.

Liek

9. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83

:confused: tjee wel veel hoor, kijk je uit met warmte stuwing.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Linda, ik heb van de week een thermoslaapzak besteld bij Tchibo. Ziet er echt super uit en is te verstellen van 80 - 110 cm.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Manuela bedankt voor de tip ! Heb je hem al ? Ben wel benieuwd of de arms gaten niet erg groot zijn.

Vannacht heb ik haar een romper met lange mouwen aangedaan onder haar pyjama en haar zomer slaapzak aan. En vanochtend werd ze lekker warm wakker. Maar eens kijken of ik rompers met lange mouwen ga kopen of een winterslaapzak.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt in een winterslaapzak, nu nog zonder mouwen. Daaronder romper zonder mouwen en truitje met lange mouwen (of andersom). Overdag is het vaak iets warmer op haar kamer en heeft ze een zomerslaapzak aan. 's Nachts is het rond de 17 graden op haar kamer, overdag 19 graden. Verder geen dekentjes in bed in verband met nogal beweeglijk zijn.
    Wij hebben 2 slaapzakken die precies goed zijn en 1 veel te grote. Ik heb waar haar hoofd doorheen gaat wat smaller gestikt, kunnen we volgend jaar zeker nog gebruiken. De flap onderaan die veel te lang is heeft ze geen last van.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Graag gedaan! Ik heb hem inderdaad vrijdag binnengekregen. Hij ziet er ontzettend lekker warm uit maar ik ga hem eerst nog wassen. Heb hem nog niet gepast bij Louise of gekeken naar de armsgaten, dat ga ik morgen even voor je doen, dan laat ik het weten.

15. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Wat heb ik een koukleum dan zeg, als ik lees wat jullie kindjes aan hebben `snachts.
    Julian heeft een winterslaapzak met mouwen en een pyama aan en daaroverheen twee vellux dekentjes.
    En dan nog heeft hij het soms koud.

16. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    Ik vind het ook veel, maar met minder heeft hij het gewoon echt koud. Met warmtestuwing krijgen ze toch een rood hoofd etc? Dat heeft Daniel helemaal niet, hij is gewoon gelijkmatig warm. Hij ligt 30 cm naast me, dus ik merk het gelukkig als er iets is :D

Dubbellaags is een zomer slaapzak in een winterslaapzak (van little company)

Grappig dat er nu al zo'n verschil in kindjes is.. (tis ook wel gewoon koud op onze kamer hoor)

Deel Deze Pagina