stress en nog eens stress

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sadieraven, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    #1 sadieraven, 28 apr 2013
    Laatst bewerkt: 28 apr 2013
    Hey dames,

Sommige van jullie zullen al wat weten dat ik mijn vriend/ex net uit elkaar waren voor ik positief testte. Hij wilt het houden en ik wil het ook graag :) nu waren we wel weer op de richting van een relatie

Nu hebben we continue de discussie over geld en andere zaken zoals: spullen, kleding en kinderwagen... Ik wil graag een potje maken waar we iedere maand geld in doen zodat we kunnen sparen om tegen die tijd de resterende spullen te kopen. Meneer wilt dit niet want hij wilt het op zijn rekening houden (hij heeft de geschiedenis schulden te maken) maar ben bang dat het niet goed gaat omdat ik geen overzicht heb op wat er binnen komt en ons budget is/word...
    Nu is er gister ook ruzie geweest over de kinderwagen, ik ben naar een nieuwe aan het kijken om een indicatie van een prijs te hebben en omdat mijn eerste altijd 2de hands wagen had die steeds stuk gingen omdat ik het alleen deed. Nu doen we het samen en hij wilt geen nieuwe kopen! We hebben aL een box, ledikant, commode etc wat al gebruikt is en alsnog wilt ie geen nieuwe kopen... We besparen al veel! En als ik het heb over een draagzak die ik graag wil omdat ik het super makkelijk vond krijg ik een reactie als: ja jij MOET altijd alles :$

Ik word hier zoooo ontzettend gestoord van en ben in staat om hem uit me leven tw trappen! De egoist! :x

Ik ben trouwens pas 5 weken en het is nu al zo :(

2. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Ehm.. ik vind wel dat je een beetje vroeg bent om het over dit soort dingen te hebben.
    Toen ik 5 weken was, was ik enkel bezig met het beseffen dat ik uberhaupt zwanger ben.
    Ik zou sowieso de eerste 12 weken af wachten voordat je uberhaupt iets koopt en dan heb je alsnog 28 weken om het over zaken als een nieuwe kinderwagen en een draagzak te hebben.

Als jullie er samen niet uit komen is het misschien verstandig dat jullie elk jullie eigen spullen aanschaffen en apart geld sparen voor de kleine.
    Maar goed dat is nog lang niet aan de orde..

3. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Het is nooit te vroeg om dingen te bespreken en om te sparen, ik bulk namelijk niet van het geld dus sparen is altijd goed. En ik heb het ook niet over nu de spullen te kopen wanr daar is het geld niet voor. Vandaar het sparen. Het zijn namelijk maar 8 maanden en tegen die tijd moet er toch echt wat komen :)

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Maar zijn jullie nu uit elkaar of niet? Zo ja, dan zou ik me meer bezig houden met of je hem wel of niet wil laten erkennen en gezamenlijk gezag wil of niet en hoe je dat gaat doen met alimentatie etc.

Als jullie niet meer samen zijn kan je hem ook niet gaan opleggen hoe en wat hij moet sparen...

5. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Ik had het al gewijzigd want we zijn wel weer bezig met een relatie opbouwen. Vandaar dat ik samen wil sparen

6. Elisa205

Elisa205 Actief lid

12 apr 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Misschien is het vroeg om over hele specifieke spullen te hebben maar ik denk zeker niet dat het te vroeg is om te bespreken hoe jullie willen sparen voor de uitzet.

Je kunt later op basis van het gespaarde bedrag misschien wel makkelijker beslissen welke spullen jullie willen kopen.

7. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Dat bespreken kan nooit kwaad er valt vast een
    middenweg te vinden probeer samen tot oplossing te komen
    als jullie nu al veel ruzie hebben waar gaat dat straks heen.
    Jullie moeten dit samen bespreken !!

Vindt het ook erg vroeg dat je nu al met spullen
    bezig bent zou idd tot 12 weken wachten
    maar kan van alles gebeuren je bent echt
    pril zwanger

8. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    We hebben al veel spullen, in princiepe alles al. De dure dingen zeg maar zoals een boxc commode en ledikantje. En ik vind het heel erg belangrijk om dingen goed te bespreken alvast. Nogmaals ik ben nog niks aan het kopen maar wel aan het kijken wat er nog nodig is en waar dus voor gespaard moet worden.
    Als ik iets vreselijk vind dan zijn het idd de ruzies, dat is niet goed. Ik ben idd nog pril zwanger en ik ben nog vroeg maar als je beide niet veel salaris heb, is het nooit tw vroeg om al te sparen :)
    Maar goed ik ben altijd een regelneet geweest en wil het, het liefst goed plannen en op elkaar afstemmen. Maja moet de ander wel meewerken, hij is iemand die alles op ze beloop laat gaan. Dit is zijn eerste en mijn 2de dus ik weet wel dat het heel erg slim is om het SAMEN te doen

9. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Wij hadden onze kinderkamer ook al heel erg vroeg hoor, zagen hem toevallig op mp staan en het was precies wat wij zochten.
    Ieder doet het op zijn eigen manier en daar is niets mis mee.

Ik vind het inderdaad vreemd dat je vriend niet gewoon een spaarpotje wilt starten. Misschien toch nog een gesprek aan gaan waarom hij perse alles op zijn rekening wil laten staan? En wellicht wil hij wel een gezamelijke 'spaar' rekening starten?

10. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Hij heeft altijd zelf willen doen qua geld wat hij wilde. Waarschijnlijk wilt hij de macht houden door zijn eigen geld te houden. Ik vind het super belangrijk als hij alles samen wilt doen dat dit dan ook gezamelijk gaat. Krijg ik exuses te horen ja ik heb weeksalaris en rekeningen. Ja dus! Ik ook! En ook ik wil sparen!
    Maar goed hij vergeet dat hij zichzelf in ze vingers snijd, de vader van me dochter reageerde precies zo: ik was een zeikert en had het alleen maar over geld :s
    En die heb ik ook weggeschopt, was veel beter af zonder hem :)

11. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Misschien een idee om jullie de komende 2 tot 3 maanden eerst te richten op verbeteren/weer opbouwen van jullie relatie. En als dit gebeurt is eens verder te gaan kijken hoe te sparen en welke aankopen wel of niet te gaan doen, nieuw of tweedehands.

Je bent echt pas net zwanger en je vriend kan het dus ook nog niet lang weten. Wen samen even aan het idee en probeer vooral weer even samen leuke dingen te doen!

In ieder geval veel succes!

12. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

Tjee geniet je wel een beetje, al je topics die ik voorbij zie komen zit wel een beladen tint in.
    Probeer ook een beetje happy zijn, en richt je misschien eerst op de band tussen jou en je vriend.
    Ikzou proberen zelf geld aan de kant te zetten, mede door zijn verleden met schuld enz.

Succes hoor!!

13. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Ik probeer het echt!! Maar het is zo moeilijk door alles erom heen. Hij is niet de makkelijkste maar dat ben ik ook niet. Alsnog al bijna 4 jaar met elkaar...
    Ik wil hiervan genieten en de eerste paar dagen waren heerlijk met hem en dan krijgt ie het weer op ze heupen :( alles moet zoals hij het wil en dat gaat nu eenmaal niet meer.
    En ik heb idd veel topics hierover haha, grotendeels ook omdat ik bijna niemand heb om het tegen te vertellen :( me ma wilt met alles dat ik met hem stop en tegen zijn vrienden praten werkt ook niet. Zeggen ja en amen in me gezicht en achter me rug lullen ze weer anders naar hem :x

14. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Hoi

Waarom laat je hem niet een lijstje maken met de dingen die hij denkt dat jullie nodig hebben en dan kan jou lijstje daar naast. Dan kan hij eens gaan uitzoeken wat alles kost. Misschien dat hij dan wat beter begrijpt waarom je het beter nu goed wil regelen.
    Als hij graag baas over het geld blijft (terecht of onterecht...) is het voor hem wel handig om te weten wat jullie straks kunnen besteden en wat alles kost. Meeste kerels hebben geen idee dat er hydrofiele doeken moeten worden gekocht etc.
    Als hij niet verder komt met dan een wiegje en luiers is het wel logisch dat hij je niet begrijpt.
    Als ik jou was zou ik hém eerst de dingen op een rijtje laten zetten die hij denkt (en je er dan ook niet mee bemoeien). Daarna zeggen dat hij op internet moet gaan kijken (wordt het lijstje langer) en daarna leg je jouw lijst ernaast.
    Daarna kunnen jullie eens naar de kosten gaan kijken.

Veel succes!

15. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Ik denk dat je je op jou en je kindje moet gaan richten en even niet met hem bezig zijn.
    zet zelf geld opzij voor de kleine. Desnoods koop je alles tweedehands, nou en? beter dat als moeten wachten tot hij misschien over de brug komt met een bijdrage of jij van alles besteld hebt en dit uitendelijk niet kunt betalen omdat je op hem hebt gerekend.

Zou je moeder niet gelijk kunnen hebben, dat het beter is dat je met hem breekt?

16. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Je hebt bijna niks nodig en alleen een kinderwagen en een draagzak wil je heel graag nieuw. Maak zelf een potje, zelf elke week wat opzij totdat je zelf genoeg geld hebt. Dan heb je dat in ieder geval bij elkaar, want ook nieuw hoeft het niet onwijs veel te kosten. En misschien als je wat verder in de zwangerschap bent realiseert hij zich ook wat meer dat er spullen gekocht moeten worden. Zou je inderdaad eerst even op jullie relatie concentreren, en misschien word hij dan over een tijdje ook weer wat makkelijker.

17. Snoesebolle

3 jun 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    #17 Snoesebolle, 28 apr 2013
    Laatst bewerkt: 28 apr 2013
    In hoeverre sta je open voor suggesties van hem? Het komt nu wel een klein beetje over dat het perse moet gaan zoals jij bedacht hebt en zoals jij het graag wilt. Vraag eens aan hem om met een voorstel te komen, wil hij misschien minder sparen, of het wekelijks in een pot in huis gooien of iets dergelijks? Ik snap heel goed dat je het allemaal goed wilt regelen hoor maar misschien heeft hij andere prio's ipv een kinderwagen en schiet ie daarom in de tegenwerking? Misschien gaat het hem nu even te snel en loop je te hard van stapel, het kwam allemaal nogal onverwacht begreep ik en dan nu al bij zo'n korte zwangerschapsduur al over allerlei aankopen te hebben benauwd misschien. Misschien eerst eens samen wennen aan het idee en naar elkaar toegroeien de komende tijd.
    Wat dat betreft is dit een goede beproeving, als je hier met z'n tweeën al niet uitkomt wordt het straks heel lastig als het om zaken gaat die echt belangrijk zijn zoals de opvoeding en alles wat daarbij komt kijken. Misschien moet je uit de modus stappen dat je hem ook wel even aan de kant zet als ie niet doet wat jij wilt en het je niet aanstaat, als je doel echt is om er samen voor te gaan zul je open moeten staan voor zijn ideeën en gevoelens en de communicatie opengooien zonder meteen tot pasklare oplossingen te willen komen en er direct acties aan te koppelen. Succes!

18. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Dan zal hij wel met suggesties moeten komen, hem hoor ik nergens over zolang ik niks zeg... Hij laat het op z'n beloop gaan zolang als ik hem ken en het is iemand die je een schop onder ze kont moet geven voor er wat uit zijn handen komt. Hij is gister de deur uitgelopen na een discussie en dan duurt het weer een paar dagen voor ik hem hoor. Nou daar heb ik geen behoefte aan. Ik ben nog pril zwanger maar dat betekent niet dat verantwoording pas na 12 weken moet komen, hij zal vopr zichzelf moeten gaan beseffen wat hij echt wilt. Vraag me af welke prioriteiten hij belangrijker vind want hij praat niet. Ik ga er gewoon vanuit dat ik het alleen moet doen en ga voor mezelf sparen.
    Kan ik iig niet zeggen dat ik er niks voor heb gedaan

19. Snoesebolle

3 jun 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je dilemma. De vraag is alleen even of het pushen nu de juiste manier is om voor elkaar te krijgen dat hij deze verantwoordelijkheid gaat nemen. Jullie weten pas een week dat je een kindje gaat krijgen. Tuurlijk begint de verantwoordelijkheid niet pas na 12 weken maar even aan het idee wennen en elkaar de ruimte geven kan misschien geen kwaad? Als je nu eens een open gesprek met hem aangaat over de zorgen die je hebt, wat je graag zou willen en wat je belangrijk vindt, dit zonder verwijten maken naar hem toe of aan te geven wat hij wel of niet doet, puur bij jezelf houden. Hem geef je dan de ruimte om hetzelfde te doen. Op deze manier krijg je misschien begrip voor elkaar en gaan de hakken uit het zand (bij allebei). Als je bijna alles al hebt kun je vast de ruimte en tijd nemen om wat rust en ademruimte te creëren, dan heb je vast nog tijd om voor die laatste dingen te sparen toch? Verantwoordelijkheid nemen gaat een stuk verder dan alleen de praktische zaken voor elkaar hebben, dit houdt ook verantwoordelijkheid voor je relatie in en je er voor inzetten om er samen uit te komen, dat ben je naar je kind verplicht vind ik. Ik snap je negatieve ervaringen met hem,
    misschien heb je nog niet de juiste manier gevonden om tot hem door te dringen en bereik je met jouw aanpak precies het tegenovergestelde. Anders misschien hulp bij zoeken?

20. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Hulp zoeken wilt hij niet haha al eerder aangegeven voor meerdere dingen, voor zijn schuld en verslaving die hij toen had en het iedere dag bier drinken -_-
    Als je hem leert kennen merk je het gauw genoeg. Hij wilt geen gevoel laten zien aan iemand en doet altijd alsof hij heel hard is terwijl ik hem beter ken als hij denkt haha. Dan is het ook de situatie met zijn ouders waar ik moeite mee heb, ik heb gezegd ze niet meer te willen zien en nu ik zwanger ben hoor ik hem steeds over zijn ouders wat ook voor veel wrijving zorgt. Het is me eigen keuze geweest om zolang bij hem te blijven na alles wat er is gebeurt (dat is heel veel!) Maar uiteindelijk loopt er ook nog een lief meisje rond van bijna 4.
    Ik heb altijd gezegd dat hij ergens last van heeft. Miss ODD of pdd nos. Sociaal is hij heel moeilijk en zwaar koppig en geeft altijd de ander de schuld of draait erom heen. Mijn broertje heeft het dus herken veel in hem maja hij wilt niet eens naar de dokter als hij een vleeseten virus heeft dus laat staan zichzelf te laten onderzoeken :(
    Ik zal het proberen af te wachten en kijken wat hij nou wilt en ervan verwacht. Als de relatie niet meer gaat kan ik mij daar bij neerleggen maar verantwoording voor die kleine is het belangrijkst en zijn/haar grote zus :)

Deel Deze Pagina