Nieuwe deurbel, maar....

Discussie in 'De lounge' gestart door Nala, 18 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    ...het is dezelfde als de buurman heeft, blijkt nu.

Met de oude bel hadden we regelmatig dat hij het niet deed. Erg onhandig met een bevalling in het vooruitzicht, dus we hebben nieuwe aangeschaft.

De nieuwe bel doet het prima! Fijn, eindelijk eens bezoek haha. Maar hij doet het iets TE goed. Had al een paar gemerkt dat dat ding afging terwijl er niemand voor de deur stond. Storing van een mobiele telefoon of misschien dat het knopje wel heeel gevoelig is, dachten wij.

Maar nu ben ik er achter! Vanmiddag ging weer de bel terwijl er niemand stond. 1 minuut later ging ie weer. Was het de postbode met een pakketje voor de buurman die dus niet thuis was. We zitten dus op dezelfde frequentie als de buurman. En ik heb geen idee of we dit kunnen veranderen... Lekker is dat...

2. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Hmm... laat me raden... Is het een deurbel van de Gamma? Wij hebben dus hetzelfde.... Inmiddels hebben we 3 deurbellen in een jaar versleten. Gaat niet af als iemand voor de deur staat, gaat wel af als er niemand staat.... Lijkt ook alsof de bel op de afstandbediening van de auto reageert...

Helaas hier niet de oplossing voor je, ben zelf ook nog zoekende ;)

3. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Nee, hij is van de praxis. Weet niet meer welk merk het is en de verpakking is natuurlijk ook al weg (incl gebruiksaanwijzing)

M'n vriend zei dat er op het knopje en op de ontvanger een dingetje zit waarmee je de frequentie kunt aanpassen. Heb ze nu allebei op "7" gezet ipv "6". Bel doet het nog, maar ik moet nog even testen of ie het nu ook doet als ik bij de buurman aanbel :D

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    :( Dit verhaal heb ik wel eens eerder gehoord bij iemand......Daarbij ging de deurbel al, als je te hard de autodeur dicht sloeg! En dan gebeurde het ook als de buren om half 3 's nachts thuis kwamen.... :)

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Digitaal is en blijft een ramp als iemand in een straal van zoveel meter dezelfde heeft gaat ie bij jou ook af

6. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    als het goed is zijn er binnen in de bel pennetjes die je er uit kan halen.. .zo zit jij op een andere frecentie...

7. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hahaha Techniek van tegenwoordig!

8. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    idd met die pennetjes kan je de frequentie veranderen.
    wij hebben ook dezelfde bel als de buren (denk ik)
    maar hun hebben een heel ander deuntje als wij,
    dus dan weet ik nog dat het bij de buren is en niet bij ons.

9. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

djara heeft gelijk hoor (tja ik heb bij 1 vande hierboven genoemde zaken gewerkt en dit probleem komt vaak voor...)

De knop en bel kunnen beide open en dan zie je een stukje waar zwarte pennetjes inzitten, die kun je eruit halen, bijv: je haalt de 2e eruit en de buurman de 3e, dan zit je niet meer op dezelfde frequentie (wel bij de bel en knop dezelfde combinatie maken anders helpt het nog niet...)
    Succes

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hahaha, woon je toevallig bij mij in de buurt. Ik had vanmiddag precies hetzelfde. ;)

11. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Haha nee ik denk het niet, want bij mijn buurman hoort geen buurvrouw.

Ik wilde net even aanbellen bij de buurman om te testen of het nu goed gaat, maar dat doe ik liever als hij niet thuis is. Het is zo iemand waar je niet meer vanaf komt als hij eenmaal begint met praten. Morgen maar even doen. Dan is ie vast aan het werk.

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Geef mij de gewone deurbel maar hahahaha

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    doe mij maar gewoon mijn bel met batterij hoor bevalt prima ;)

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Deurklopper kopen... :)

De elektrische deurbel is in dit opzicht een van de meest inefficiënte apparaatjes in een huishouden. De transformator staat voortdurend aan, terwijl de gemiddelde bel maar een aantal minuten per jaar rinkelt. 99,99 Procent van de tijd wordt de deurbel dus niet gebruikt. Deze sluipverbruiker verspilt gemiddeld per huishouden 9 kWh per jaar. Als we in heel Nederland de deurbel uit zouden zetten, besparen we een hoeveelheid energie die gelijk staat aan de stroomvoorziening van een gemeente als Nieuwegein. Als we in heel Europa de deurbel zouden uitschakelen dan kan dat zelfs twee hele krachtcentrales schelen!
    http://llink.nl/consuminderman/viewpage.php?page=aflevering&f_Aflevering=1425

15. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Hier ook hetzelfde probleem. Snap alleen de ballen van die pinnetjes :( Zitten volgens mij maar 2 deuntjes op :(

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hahahaha hebben wij vorig jaar ook gehad. Bijzonder irritant! En die buren hadden ook nog zo'n achterlijk disney-achtig-kinder-deuntje (sorry als ik mensen beledig ;o)

Maar goed, mijn kwartje viel ook pas toen ik 3x achter elkaar de deur opendeed nadat de bel ging en bij mij stond niemand, maar 2 deuren verder altijd toevallig wel. Nu op andere frequentie en niks meer aan de hand.

Hoop dat het voor je werkt want kan erg vervelend worden na een tijdje!

17. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Maar je hoort dan toch niet automatisch het deuntje dat de buren hebben?

Bij ons is het opgelost. Wij staan nu op frequentie 7 en de buurman denk ik nog steeds op 6. Heb vanmiddag bij hem aangebeld en toen gebeurde er bij ons niets :)

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Heee dat hebben wij ook :confused:

Maar de buren hebben een ander muziekje dus als dat afgaat weet ik al genoeg! Maar toch schrik je dan steeds ff haha :)

Ik wist niet dat het zo veel voorkwam...

19. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hihi, mijn zusje heeft hetzelfde! Hoewel de buurman er een ander deuntje op heeft zitten, loop je er toch heen :rolleyes:
    Wij sliepen laatst bij mijn zusje en ging midden in de nacht de deurbel :confused: (niemand die t leek te merken, dus ik ben ook lekker blijven liggen :D )
    Daarna ging ie nog 3 x :confused:
    De volgende ochtend zeg ik: Hebben jullie de deurbel ook gehoord vannacht? Mijn zusje had niks gehoord maar een vriendin van mn zusje die ook bleef slapen had t ook gehoord maar dacht ook dat ze gek was :D

Deel Deze Pagina