Cacao (zo sterk als je wil, paar lepeltjes) en een beetje suiker (bijvoorbeeld een lepeltje) in de mok, klein scheutje heet water om het op te lossen, en dan onder de koffiemachine voor hete melk, dochter heeft het liefst inderdaad opgeschuimde melk, zoon wil gewoon hete melk. Even roeren. Persoonlijk heb ik liever een latte
Ik maak het heel ouderwets en puur, gewoon met melk en een flinke theelepel cacaopoeder (die van Fair Trade vind ik het lekkerst) in een pannetje. Soms een beetje kaneel en chilipoeder erop. En mijn zoon doet er in z'n beker dan nog wat suiker of honing in. Het is op mijn manier wel wat bitter, maar ik hou daarvan. Vind bijvoorbeeld opgewarmde Chocomel, die je in een restaurant vaak krijgt, niet te drinken Smaken verschillen en wat leuk om hier wat inspiratie op te doen
Melk in een pannetje koken. Van het vuur halen als de melk bijna overkookt. Velletje er af. 4 eetlepels Nesquik! Mini marshmallows erbij en een flinke toef slagroom erbovenop
Hier ook de callets van callebaut. Halfvolle melk (geen houdbare melk) verwarmen in pan of magnetron. Dan wat van die callets erbij, goed roeren, even laten staan en weer roeren en slagroom. Kwijl... kwijl.. zo lekker!
Dochter doet Nesquick in beker en dan opgeschuimde melk uit de Jura erop. Persoonlijk vind ik dat niet heet genoeg. Ik doe het liefste cacao poeder (uit dat doosje met die vrouw erop) met wat suiker; mengen tot een papje met wat warme melk en dan gloeiend hete melk erop!
Volle verse melk in een pannetje en daarbij chocolade smelten naar smaak. En dan met een toef verse slagroom Of chocolade melk van de boer gewoon opwarmen. Die is al zo vol en romig van smaak. Mmmm ik weet wat ik vanavond ga maken!!