warme dikke slaapzak

Discussie in 'Verzorging' gestart door smoothie88, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smoothie88

smoothie88 Actief lid

29 apr 2012
    181
    0
    0
    Ik ben op zoek naar een echte dikke slaapzak. Mijn dochtertje gaat 1x in de maand uit logeren bij mijn moeder en die heeft boven (nog) geen cv. Als t -15 buiten vriest is t daarboven ook heel koud. Afgelopen winter heeft ze daar ook geslapen maar lag ze onder de deken en met kruiken waardoor ze t lekker warm had. Ze is nu bijna 1 en bewegelijk in bed dus vind dekens nu gevaarlijk daarom slaapt ze ook alleen met een slaapzak. Alleen ik heb t idee dat de meeste winter slaapzakken niet die goede warmte geven die ze dan nodig heeft daar. Nu slaapt ze thuis snachts met een pyama, soms sokjes in een mouwloze winter slaapzak met op haar kamer 17/18 graden als wij naar bed gaan dus koelt snachts nog wat af. Voor straks ga ik hier een zak met mouwen aan doen en eventueel flanellen pyama (bij extreme kou gaat de verwarming iets aan)

M'n moeder en schoonmoeder zeggen beide steeds ja een deken erover maar ik vind dat gevaarlijk ivm verstikkings gevaar als ze er onder komt maar zij snappen dat niet omdat "wij" daar vroeger ook onder lagen, toen waren t zelfs nog dekbedjes. Ben ik over bezorgd en kan dat best een deken of is t waar wat ik zeg?

Maargoed om terug te komen op de slaapzak, ik zoek dus een winter slaapzak die echt goed warm is bij lage temperaturen. Niet die van hema, prenatal of wibra want die heeft ze nu ook en voelen niet echt heel dik.

Anders kan ze daar pas weer in t voorjaar komen logeren, want dan begint de verbouwing...

(Ze slaapt daar overigens een weekendje omdat ze niet om de hoek woont en zo toch nog af en toe op haar eerste (en enigste) kleinkind kan passen, vind dit ook goed voor hun band ik vind t daarbij ook fijn om dan iets leuks voor mezelf te gaan doen. Ze is normaal 24/7 bij me en tijd voor mezelf is ook wel is fijn ;) dus t zou erg jammer zijn als door de kou mn meisje daar niet kan blijven slapen)

2. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    misschien de 4 seizoenen slaapzak van little company? die bestaat uit 2 delen..die is vrij dik! kost wel wat...

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
  4. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Absoluut de puckabag heeeeerlijk warm

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Een wollen slaapzakje aanschaffen. Zal ze niet te warm en niet te koud worden,omdat deze zich aanpast aan haar.

6. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Idem.
    Evt. een wollen romper of wollen pyjama.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De slaapzak van puckabag. 4 seizoenen. Maar ik zou ook gerust wollen romper lange mouw, wollen truitje en broekje, sokken, slaapzak en een dekbed doen. Hoe reeel is het dat een kind van die leeftijd stikt onder de dekens? Hier ligt mn zoon in een winter slaapzak zonder mouw onder een wollen dekbedje.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter ligt ook gewoon onder een deken hoor. Op een jaar zie ik nu niet echt in wat daar fout kan gaan.

9. smoothie88

smoothie88 Actief lid

29 apr 2012
    181
    0
    0
    Ok zal eens kijken voor een wollen slaapzak

Is een deken ook niet gevaarlijk als ze t hele bed rond gaat? Vind haar dagelijks achterste voren in bed namelijk. Daarbij heeft een deken dan niet zoveel nut aangezien ze er toch onder vandaan zal komen en dan heeft ze t alsnog koud dus een lekkere dikke slaapzak zal ideaal zijn :)

10. Username

Username Niet meer actief

Als ze het hele bed doorgaat zou ik persoonlijk geen dekentje gebruiken.
    Ik raad je de puckabag aan. Wij hebben de puckabag en een combisleeper. De bag is echt veel warmer dan de combisleeper. Pasvorm is ook beter.
    Wollen rompers zijn ook ideaal. Wij hebben ook een oud huis. Wel cv boven. Maar het wordt hartje winter nooit veel warmer dan 13 graden.

11. smoothie88

smoothie88 Actief lid

29 apr 2012
    181
    0
    0
    Ik lees idd op internet ook dat de puckabag warmer is dan de combisleeper. Zal wel even een investering worden want wil er minimaal 2 ivm ongelukjes. Ik kwam ook de ergo pouch tegen 3, 5 tog is die en die moet nog warmer wezen dan de bag maar daar zitten geen mouwen aan helaas. Weet alleen niet of dat is omdat hij zo warm is ivm warmte stuwing...:( Hij is wel goed warmte regulerend staat er bij. Lastig hoor ik wil graag een lekkere warme slaapzak maar omdat ik er dan 2 nodig ben is de puckabag aardig duur (bij babydump nu €85 dus €170 :$)

Ik speur nog even verder en alle tips zijn welkom! !

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wij hebben 1 puckababy en 1 hema slaapzak.
    eigenlijk heeft mijn zoontje altijd zijn puckababy aan en als ie in de was moet dan de hema zak... ook prima maar net iets minder soepel en fijn.
    scheelt in de kosten iig wel om niet 2 dure zakken aan te hoeven schaffen.
    en eerst marktplaats afspeuren! wij hadden hem voor 56 euro incl verzenden. ff wassen en prima hoor!

13. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    2 slaapzakken over elkaar misschien ?

1 die goed past en 1 grotere

Deel Deze Pagina