Hoi allemaal, neem het lijstje over en vul het in. Vind het wel leuk om te weten wat anderen gebruiken voor hun kleintje! Ben ik nog iets vergeten? Nou, ben heel benieuwd naar wat jullie allemaal gebruiken. Wat zijn jullie favorieten en aanraders? Laten we er een gezellige topic van maken! Groetjes Monica
Shampoo: Zwitsal Wasgel/badschuim:Zwitsal Bodylotion/créme:Zwitsal Olie: balneum Geurtje/haarlotion: Zwitsal goeiemorgen lotion Luierzalf: Bepanthen en mustella Billendoekjes: Zwitsal & Pampers baby fresh Luiers: pampers baby dry Neusspray: van de huisarts Vitamines: multivitamine Voeding: Met de pot mee
Wasgel/shampoo: kruidvat 2 in 1, natusan Bodylotion/créme: kruidvat, bepanthen op droge plekjes Olie: kruidvat pure&nature, natusan Geurtje/haarlotion: geen Luierzalf: Sudocrem op rode plekjes, bepanthen op randjes in de liezen Billendoekjes: Pampers/hema/kruidvat, altijd sensitive Luiers: Kruidvat eigen merk/pampers baby dry (maatje 3 nu) Neusspray: kruidvat zoutoplossing in huis, nog niet nodig gehad Vitamines: Davitamon Vitamine D en K Voeding: mamma's exclusieve huismerk Overige: wecesin poeder in haar nekplooien, pcm in huis voor zonodig
Nou ik ga t niet overnemen haha ik heb het zowat allemaal (zwitsal, bepanthen)maar Ik gebruik het echt noooooit
Shampoo: Zwitsal Wasgel/badschuim: Kruidvat baby wasgel zonder zeep Bodylotion/créme: Mustela Stelatopia Olie: Amandelolie van Nivea Baby Geurtje/haarlotion: Zwitsal haarlotion, Arthur Et Lola Parfum Luierzalf: Bepanthen Billendoekjes: Nivea Baby Soft&Cream Luiers: Pampers Baby Dry of Aldi Neusspray: Apotheek Vitamines: Vit D van de apotheek Voeding: tot 7 maanden BV, daarna Friso Comfort 2 Overige: maizena tegen smet of luieruitslag
Pcm -> paracetamol Shampoo: Zwitsal en AH huismerk Wasgel/badschuim: AH huismerk Bodylotion/créme: AH huismerk (maar gebruik het nooit) Olie: Natusan Geurtje/haarlotion: AH huismerk maar gebruik ik niet Luierzalf: Bepanthen en sudocreme Billendoekjes: Etos (12 voor 10 euro) Luiers: Aldi Neusspray: zoutoplossing en voor de oudste 'echte' neusspray vanaf 2 jaar Vitamines: davitamon vit D druppels voor de jongste en davitamon multi-kauwvitamines voor de oudste Voeding: borstvoeding voor de jongste, oudste eet vanzelfsprekend met ons mee Overig: maizena voor evt. open plekken, pcm altijd in huis
Shampoo: Gebruik ik (nog) niet terwijl ze toch een bos haar heeft. Zeepvrije wasgel: Zwitsal/Bumblies Bodylotion/créme: Etos maar gebruik ik alleen voor mezelf Olie: Gebruik ik niet Geurtje/haarlotion: gebruik ik niet Luierzalf: sudocreme Billendoekjes: Nu nog pampers, straks etos Luiers: Pampers Vitamines: da vit D druppels Voeding: borstvoeding Overig: Zonnebrandcreme voor kids van Louis widmar
Shampoo: Zwitsal anti klit Wasgel/badschuim:Zwitsal wasschuim Bodylotion/créme:Zwitsal Olie: Gebruik ik niet Geurtje/haarlotion: Zwitsal haarlotion Luierzalf: Sudocreme Billendoekjes: Zwitsal Luiers: Pampers baby dry of active fit maat 4 Neusspray: Etos zoutoplossing Vitamines: Davitamon Vitamine D Voeding: Nestlé Groeie start 2 nog verdikt met pure jbpm van Natufood Overige: pcm, chamodent van VSM, peutertandpasta van Aquafresh
Shampoo: Weleda Wasgel/badschuim: Bumblies Hoogvliet badschuim Bodylotion/créme: Weleda bodycreme Olie: Gebruik ik niet Geurtje/haarlotion: Gebruik ik niet Luierzalf: Weleda billencreme Billendoekjes: pampers/huggies Luiers: Pampers baby dry of jumbo maat 4 Neusspray: kruidvat zoutoplossing Vitamines: Davitamon Vitamine D druppels Voeding: met de pot mee Overige: pcm, chamodent van VSM en dentinox, peutertandpasta van Aquafresh
Shampoo: Etos huismerk Wasgel/badschuim:Olie van kruidvat huismerk Bodylotion/créme:geen Olie: Weleda olie iedere dag Geurtje/haarlotion: geen Luierzalf: Sudo creme Billendoekjes: Etos huismerk Luiers: Pampers baby dry Neusspray: Otrivin Vitamines: Geen Voeding: Friso standaard 1 Overige: Difrax fopspeenschoonmaakdoekjes, ideaal product! (eens!!) dentinox en chamodent en ook pcm etos huismerk
Shampoo: Bumblies (die ruikt zooo lekker) Wasgel/badschuim:kruidvat Bodylotion/créme:kruidvat, maar gebruik ik zelfden Olie: kruidvat, alleen net na geboorte gebruikt in badje Geurtje/haarlotion: / Luierzalf: sudocreme Billendoekjes: Pampers Luiers: Papmers baby dry of kruidvat Neusspray: Vitamines: Davitamon Vitamine D Voeding: nestle groeie start 2 met nutriton Overige: pcm, dentinox, luuf verkoudheidsbalsem
Shampoo: Zwitsal Wasgel/badschuim: Zwitsal zeepvrije wasgel Bodylotion/créme: Zwitsal zachte creme, droge huid, Lief! bodylotion. Olie: Weleda, iedere dag olie Geurtje/haarlotion: Zwitsal haarlotion Luierzalf: sudocreme Billendoekjes: Zwitsal/Hema/C1000 Luiers: Pampers Neusspray: Vitamines: Davitamon Vitamine D Voeding: Friso comfort, krampjes of spugen Overige: Maizena voor smetplekjes, bepanthen
Wasgel/badschuim: kruidvat wasgel(gevoelige huid) Bodylotion/créme: kruidvat body lotion (droge huid en gevoelige huid) Olie: kruidvat olie Luierzalf: sudocreme/zinkzalf Billendoekjes: kruidvat huismerk Luiers: bumblies/ lidl toujour Neusspray: otrivin zout oplossing Vitamines: Davitamon Vitamine D Voeding: borstvoeding Overige: talkpoeder, zetpillen
uhm, lang niet zoveel als de andere dames. shampoo: zwitsal zeepvrije wasgel: zwitsal Badschuim: zwitsal luierzalf: bephantenzalf luiers: pampers ( en soms bumblies) Billendoekjes: zwitsal paracetamol, cinababy (toen hij klein was), kindicol vsm, dentinox
Shampoo: Zwitsal Wasgel/badschuim: Zwitsal Bodylotion/créme: Zwitsal Olie: Zwitsal Geurtje/haarlotion: Zwitsal (gebruik ik zelden tot nooit) Luierzalf: sudocreme Billendoekjes: Zwitsal Luiers: Kruidvat (of Pampers) Neusspray: Kruidvat Vitamines: Eerst Davitamon Vitamine D, nu Kruidvat Vit D Voeding: BV Overige: pcm van Kruidvat, dentinox (in huis maar nog niet gebruikt terwijl hij wel al 3 tandjes heeft nu)
Uhh.. Schampoo,douche crème en zeepvrijewasgel van Zwitsal. Body lotion en crème ook Zwitsal. Sudocreme en bepanthen voor de billen. Haarlotion Zwitsal. Vit d kruidvat merk. Luiers pampers of kruidvat. Billendoekjes pampers. Voeding nutrilon.
Heb het lijstje ingevuld voor de babyperiode (eerste paar maanden), dus niet wat ik nu doe. Shampoo: ik waste hun lijf en haartjes met dezelfde wasgel. Wasgel/badschuim: Natusan voor zeer gevoelige huid (zonder parfum) Bodylotion/créme: geen lotion, wel bepanthen voor droge plekjes (en bij eczeem uitbraak vaseline-paraffine en hormoonzalf) Olie: toen hun huidje erg droog werd, gebruikte ik Balneum licht vettende olie Geurtje/haarlotion: héél af en toe Zwitsal haarlotion Luierzalf: Bepanthen of Sudocrem, afhankelijk van wat het probleem was Billendoekjes: Favoriet was Huggies Pure, als ik dat niet kon vinden gebruikte ik Pampers/Etos sensitive Luiers: Pampers newborn Neusspray: Etos zoutoplossing, of de Otrivin monodose Vitamines: Davitamon Vitamine D op oliebasis (en de eerste weken ook vitamine K) Voeding: Borstvoeding (en 2x een flesje Nestlé HA1 toen ik niet genoeg kon kolven in de kraamtijd) Overige: zonnebrandcreme van La Roche Posay, 50+ Ben héél gauw van de zwitsal afgestapt, omdat zoonlief daar enorme eczeem van kreeg. Hij krabde zichzelf tot bloedens toe open van de jeuk.
Shampoo: seba med baby wasgel Wasgel/badschuim: seba med wasgel Bodylotion/créme: Lanette vaseline creme Olie: geen met massage kokos of amandel olie Geurtje/haarlotion: Zwitsal goeiemorgen lotion of die van etos Luierzalf: Lanette vaseline Luierdoekjes: etos sensitieve Luiers: etos Neusspray: zoutoplossing Vitamines: vit. D Voeding: Met de pot mee
Shampoo: Zwitsal of van AH voor baby's Wasgel/badschuim: Zwitsal of AH (ruikt exact als Zwitsal Bodylotion/créme: Kruidvat merk Olie: Zwitsal of AH Geurtje/haarlotion: Zwitsal haarlotion Luierzalf: ZarQa billenspray! Fantastisch spul. Billendoekjes: Kruidvat merk Luiers: Kruidvat merk Neusspray: niet in huis. Als t nodig is dan haal ik dat wel bij de drogist. Vitamines: Vit D van Davitamon Voeding: Standaard 2 Kruidvat merk en eet verder z.g.a. met de pot mee. Overige: Luuf baby's, VSM calendulazalf.