Met die regenachtige dagen kunnen we niet veel naar buiten.. Ik heb een dochter van 3,5 jaar die goed zelf kan spelen, maar ook graag met mij speelt. En ik merk dat soms mijn inspiratie een beetje opraakt.. Spelen met duplo, kleien, kleuren, samen verstoppertje spelen of voorlezen, zijn allemaal activiteiten die even leuk zijn maar het is geen vullend dagprogramma ofzo Heeft er iemand nog meer leuke speeltips om samen met een 3,5 jarige te doen? Ik ga haar zeker niet heel de dag vermaken, maar een beetje afwisseling zal voor haar én mij wel leuk zijn.
Misschien een keer iets samen bakken? Een thema bedenken bijv herfst en daar dan verschillende dingen bij verzinnen om te doen? Een spelletje als kinder uno? Of memory? Of kwartet?
Bakken, tent maken, verven (waterverf en dan met waterkwasten, de kwasten vul je met water en krijg je minder rotzooi) Kleien, verkleden, luisterboeken of Cd met liedjes, puzzels, Smart games. Samen koken (voorbereidingen), wandelen in het bos, samen fietsen, spelletje spelen, stempelen, playmais.
Ik mis spelletjes en puzzels in je lijstje. De oudste is hier weg van spelletjes en puzzels. Met 3 jaar vond hij memory, domino, knappe koppen en woezel en pip spelen tikkertje erg leuk om te doen. Verder hielp hij ook graag met huishoudelijke klusjes, spelenderwijs hielp hij dan met van alles. Zijn vaste taak was de vaatwasser leeghalen, gewoon omdat hij het leuk vond. Heb hem gemist de eerste weken dat hij op school zat hoor. Helpen met koken of iets bakken ook altijd een groot succes. En als het droog is of niet super hard regent de laarzen aan en lekker stuk wandelen of fietsen, door de plassen stampen of fietsen is hier nog steeds erg leuk.
Regenjassen aan en juist wel naar buiten Lekker door de plassen stampen, kastanjes zoeken en daar thuis weer iets mee knutselen.
Blaadjes en andere herfstspullen zoeken buiten en daar binnen mee gaan knutselen. Is hier altijd een hit in de herfst. Je kunt op bijv pinterst genoeg leuke voorbeeldjes vinden