Speeltips om samen met een 3,5 jarige te doen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Maaike87, 8 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaike87

Maaike87 Actief lid

23 sep 2015
    490
    496
    63
    Met die regenachtige dagen kunnen we niet veel naar buiten.. Ik heb een dochter van 3,5 jaar die goed zelf kan spelen, maar ook graag met mij speelt. En ik merk dat soms mijn inspiratie een beetje opraakt.. Spelen met duplo, kleien, kleuren, samen verstoppertje spelen of voorlezen, zijn allemaal activiteiten die even leuk zijn maar het is geen vullend dagprogramma ofzo ;)

Heeft er iemand nog meer leuke speeltips om samen met een 3,5 jarige te doen? Ik ga haar zeker niet heel de dag vermaken, maar een beetje afwisseling zal voor haar én mij wel leuk zijn.

2. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Misschien een keer iets samen bakken?

Een thema bedenken bijv herfst en daar dan verschillende dingen bij verzinnen om te doen?

Een spelletje als kinder uno? Of memory? Of kwartet?

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.308
    113
    Bakken, tent maken, verven (waterverf en dan met waterkwasten, de kwasten vul je met water en krijg je minder rotzooi)

Kleien, verkleden, luisterboeken of Cd met liedjes, puzzels, Smart games. Samen koken (voorbereidingen), wandelen in het bos, samen fietsen, spelletje spelen, stempelen, playmais.

4. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.669
    113
    Bij slecht weer binnen picknicken.

Hier zegt zoon altijd pingpingen haha vind het geweldig.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik mis spelletjes en puzzels in je lijstje. De oudste is hier weg van spelletjes en puzzels. Met 3 jaar vond hij memory, domino, knappe koppen en woezel en pip spelen tikkertje erg leuk om te doen.
    Verder hielp hij ook graag met huishoudelijke klusjes, spelenderwijs hielp hij dan met van alles. Zijn vaste taak was de vaatwasser leeghalen, gewoon omdat hij het leuk vond. Heb hem gemist de eerste weken dat hij op school zat hoor.:D
    Helpen met koken of iets bakken ook altijd een groot succes.
    En als het droog is of niet super hard regent de laarzen aan en lekker stuk wandelen of fietsen, door de plassen stampen of fietsen is hier nog steeds erg leuk.

6. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Regenjassen aan en juist wel naar buiten :) Lekker door de plassen stampen, kastanjes zoeken en daar thuis weer iets mee knutselen.

7. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Blaadjes en andere herfstspullen zoeken buiten en daar binnen mee gaan knutselen. Is hier altijd een hit in de herfst. Je kunt op bijv pinterst genoeg leuke voorbeeldjes vinden

8. Maaike87

Maaike87 Actief lid

23 sep 2015
    490
    496
    63
    Goede tips! Veel dingen die voorbij komen doen we ook al wel, maar neem er zeker een paar nieuwe mee :thumup:

Deel Deze Pagina