Waar doe ik goed aan?

Discussion in 'Flesvoeding' started by YouBri, Apr 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. YouBri

YouBri Actief lid

Jan 28, 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze jongste zoon is vanaf het begin al een slechte drinker geweest.
    Soms drinkt hij één of twee weken normale hoeveelheden om daarna weer stukken minder te gaan drinken.
    Nu zit hij weer in een mindere periode van rond de 100 cc drinken per voeding.
    Omdat hij bijna 4 maanden is, zijn we van de week begonnen met het toevoegen van rijstebloem aan zijn laatste voeding (hoopten ook op doorslapen;)), maargoed nu valt het ons dus op dat hij flessen waar een beetje rijstebloem aan toe is gevoegd veel beter drinkt. Hij drinkt meer, maar hij drinkt ze ook rustiger. Normale flessen moeten we eigenlijk steeds in delen geven omdat hij halverwege niet meer verder wil drinken. De flessen met rijstebloem drinkt hij gewoon in één keer (bijna) leeg.

Maargoed, nu vraag ik me af of het mogelijk is om aan alle flessen een beetje rijstebloem toe te voegen? Of zou dat slecht zijn?

2. YouBri

YouBri Actief lid

Jan 28, 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, en wat ik me ook afvraag, zou het vanwege de andere smaak zijn of vanwege de verdikking van de voeding?
    Hij heeft een tijdje ingedikte voeding gekregen met johannesbroodpitmeel, maar daar merkten we toen niet veel verschil mee tijdens het drinken.
    Maar het is inmiddels ook al bijna 2 maanden geleden dat hij die ingedikte voeding heeft gekregen.

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Toevallig heb ik van de week geleerd hier dat rijstebloem ook best kan verstoppen... Dus kijk ermee uit!

Ons zoontje had het ook geeeen idee waar het door kwam..
    Maar ik meng nu friso standaard en comfort dan word de voeding ook wat dikker en dat gaat prima

Dus misschien kan je dat eens proberen?

4. YouBri

YouBri Actief lid

Jan 28, 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier juist het idee dat hij gemakkelijker poept sinds de rijstebloem. Maar is inderdaad wel goed om in de gaten te houden!

Dat mengen van friso standaard en comfort hebben we toen in het begin al gedaan, maar dat gaf toen geen effect helaas.

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ooow jammer dat dat niet werkte!

Dan hb ik eerlijk gezegd geen idee...

Ik had nl ook geeen idee waarom mn zoontje dat deed...
    Ik denk dt het mengen van de voeding een pute toevalstreffer is geweest

6. flippo

flippo Actief lid

Dec 3, 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    volgens mij mogen ze 6 schepjes rijstebloem op een dag. meer zou ik niet geven.

7. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Welke speen gebruik je nu voor de normale flessen? Mijn dochter ging ook steeds minder drinken en het bleek dat ze toe was aan een grotere maat speen. Toen we dat ontdekten wisten we gewoon dat het tijd werd voor een nieuwe maat als ze minder begon te drinken.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Geef je naturel rijstebloem of met een smaakje? Met een smaakje zou ik zeker niet elke fles geven nee...

Share This Page