Hallo , Mijn zoontje is inmiddels 7 maanden en hij krijgt al sinds 4 maanden bijvoeding, Ik gebruik altijd de potjes van Olvarit. Alleen nu wil ik toch heel graag kwa de warme hap s avonds zelf gaan maken. Alleen ik ben echt helemaal onbekend in dat gebied. Hoe maken jullie dit ? Lijkt me namelijk toch niet dat het nog helemaal heel erg fijn hoeft gemaakt te worden omdat hij ook al wat ouder is ?
Niet te moeilijk denken, het is gewoon avondeten. Dus als je voor jullie kookt ervoor zorgen dat je een beetje aardappel/rijst/pasta en een beetje groente zoutloos laat. Dit uit de pan halen, een beetje prakken en je hebt avondeten voor je baby : -) Bijvoeding is namelijk bedoeld om te laten wennen aan het gewone eten, en dan aan het eten wat je kindje dadelijk bij jullie in het gezin gaat eten. Dus zo snel mogelijk laten wennen aan jullie menu (mits gezond en gevarieerd natuurlijk! !).
idd gewoon doen zoals je het zelf doet. Geen zout bij de groenten en aardappelen, maar dat is voor jezelf ook niet goed. Gewoon groenten en aardappelen of pasta of rijst koken voor het hele gezin, voor je baby iets eerder uit de pan om af te laten koelen. Met zijn leeftijd kun je prakken maar dat is eigenlijk niet nodig...stukken voor zn neus leggen waar hij zelf af kan happen.
Het boek Opperdepop van Albert Heijn heeft leuke gerechten met leeftijd tips. Verder gewoon de Olvarit potjes namaken! Ik geef zelden Olvarit maar vandaag stond wel de zoete aardappel met boontjes en kipschotel op t dreumes menu bijvoorbeeld. Hier veelal rapley icm prak. Ik gebruikte gewoon de staafmixer en maakte er iets van. Vond hij t te grof dan ging de mixer er ter plekke nog een keer overheen
Rare vraag maar kwa appel en peer dat soort fruit hoe doen jullie dat trouwens nu ? Hier wordt het nog gepureerd maar doen jullie dit nog ?
Kane is nu 6 maanden en ik prak het met een vork. S avonds krijgt hij wat wij eten en dat prak ik dan ook met een vork.
Appel pureer ik nog wel, en als de peer goed rijp is prak ik die er door heen, peer is een stuk zachter dan appel! Warme hap maken : hier vanavond 1 kleine aardappel erwten en wat kip erdoor. Ik prak het met een vork
Nou mijn zoontje 9 maanden die wilt gewoon niks alleen hooguit 3 hapjes Ik geef dan ook stukjes van ons bord dat wij eten Of ik geef een potje maar eet die toch niet op Zo lastig Van fruit alleen knijp fruit
Geen knijpfruit meer geven maar stukjes zacht fruit voor hem zetten..eet tie dan eet tie, eet tie het niet dan niet. Je moet er een beetje consequent in zijn...dit is dé leeftijd om gezonde eetgewoonten aan te leren. Over een aantal maanden wordt het veel moeilijker. Nu kan hij ook nog groeien op de melk...dat is over een maand of 3 ook een stuk minder. Dus s avonds gewoon wat stukjes groenten op zn bord leggen en wat aardappel of stukjes pasta. Kijken wat hij eet.
Ik kookte de appel op die leeftijd kort...dan wordt tie zacht net als een peer. Ik heb nooit iets gepureerd of geprakt...van begin af aan in stukken gegeven.
Ja dat die ik ook maar of hijgooit het eraf of hij geeft het over inclusief zijn melk Als ik kijk naar mijn andere kinderen waren ook moeilijke eters als baby en nu eten ze echt alles zijn 5 7 en 8 Maar je hebt gelijk na 1 haar groeien ze niet meer Alleen op melk
Appel en peer kokte ik altijd kort en pureerde dat, eenmaal wat ouder grotere stukken, daarna grore stukken om af te bijten. Appel/ peer combinatie was hier altijd groot succes. Een rijpe peer kun je zo geven en appels heb ik nog lang gekookt. Ook praktisch je kunt het invriezen zo heb je altijd wat in huis. Banaan kreeg hij pas paar maanden zijn eerste verjaardag, hij kreeg er kramp van.