Hallo voedingsdeskundigen, Hierbij een berichtje van een bezorgde moeder.. Wij hebben een zoontje van 18maanden, het eerste jaar at hij echt perfect.. Alles ging er smakelijk in, vers/potjes het maakte hem niet uit! De laatste tijd is hij steeds slechter gaan eten en sinds kort zitten we op het punt dat hij 's avonds echt nog maar 1-5hapjes avondeten wil! Ik heb al vanalles geprobeerd, hem zelf laten eten zodat het "leuk" werd voor hem, eerder op de avond eten, zoetere groentes geprobeerd.. Niets lijkt te helpen en langzaam aan begin ik me zorgen te maken. Zijn dagmenu ziet er als volgt uit: Ontbijt (7.00): 0,5-1 snee brood, belegd met boter en kaas/worst.. half stuk fruit Lunch (11.00): 0,5-1 snee brood/melkbroodje, belegd met boter en kaas/worst Tussendoor: fruit, koekje, fruitreepje, organix chips (een van dit alles natuurlijk) Avondeten: op dit moment dus niets helaas Voor het slapen: 180+6 nutrilon opvolgmelk Drinken is gemiddeld (excl. nutrilon) 250-350cc per dag Al bij al lijkt het mij erg weinig, hoe kan ik ons zoontje stimuleren meer te eten en drinken?? Vriendelijke groetjes, een bezorgde mama
Hallo! De zorgen zijn begrijpelijk. Na een jaar gaan kindjes in ieder geval minder eten omdat ze ook minder energie nodig hebben. Het is een bekend fenomeen voedingsweigering bij deze leeftijd. Kindjes kunnen echt gelukkig heel veel hebben en het is dan ook echt niet erg dat dit speelt. Het kan ook weer even duren voor hij het weer oppakt. Blijven aanbieden, zonder strijd wat hij opeet voor prijzen. Anders wordt het een machtstrijd. Is heel lastig hoor, maar ze geven het zelf echt gelukkig goed aan. Succes groeten Femke