taal van liefde

Discussie in 'De lounge' gestart door nanette77, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Mijn man en ik spreken soms een compleet andere taal in liefde;)
    Zo ben ik heel lichamelijk en hij minder.
    Ik ben van de "ik houd van jou" en hij van de "me2"

Toch merk ik dat mijn man echt van mij houdt in zijn doen.
    -Zo vind hij dat ik te weinig dingen voor mijzelf koop en teveel voor hem en mijn dochter. Dus lagen er bij thuiskomst een aantal nieuwe outfits op mij te wachten
    - Hij kookt elke avond (ik kook goed, hij kookt subliem) en als ik vrijdag zeg dat ik mosterdsoep zo lekker vind, maakt hij het zaterdag.

en er zijn meer voorbeelden hoor;)

Maar waar aan merk jij dat je partner echt van je houdt

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Waar ik aan merk dat me partner van me houd?

-Dat ik " met hem kan lezen en schrijven".
    -Hij ziet aan me als er wat is en neemt dan ook alle tijd om er over te praten en om SAMEN een oplossing te bedenken

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hihih leuk!

als ik zeg van pff ik ga naar bed, ik sta morgen wel iets eerder op mn mn spullen voor werk klaar te zetten, dan staan ze de volgende ochtend netjes klaar..kleertjes gestreken enz. (en nee ik maak er geen misbruik van)

al hij een nachtdienst heeft gehad en ik me niet zo lekker voel, laat ie me lekker liggen, neemt de kids mee naar boven en zorgt ook nog eens voor een ontbijtje. ondanks hij zelf bijna in slaap valt.

regelmatig mag ik mijn voeten op zijn schoot gooien en worden ze gemasseerd.

enz enz

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    - Dat ie iedere dag wel tegen me zegt dat ie van me houdt of lief vindt of iets in die trant.
    - Dat ie vaak aan mijn lijf loopt te plukken, ook al heb ik daar geen zin in. ;) Hij vindt me dus nog steeds lekker. :p
    - Dat ie vaak en veel uitstapjes met mij (en ons kind) wil maken.

En verder gewoon die kleine dingetjes!

5. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Interessant onderwerp! Ik heb hier eens een boekje over gelezen: het heet : de 5 talen van de liefde, geschreven door Gary Chapman (boekje heeft wel een christelijke grondslag). Ik vond het erg leuk om mijn eigen taal van de liefde te "vinden" en ook die van mijn man...

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    In de vele kleine dingen.
    - Als ik moe ben en ik moet werken (werk weekenden) dan heeft hij extra veel gepoetst.

- Hij weet precies waneer ik niet lekker in mijn vel zit (verdrietig,boos) en hij er dan alles aan doet om mij weer op te beuren.

- Regelmatig zegt "ik hou van jou"

- Hoe hij trots achter de kinderwagen loopt en mijn hand vast houdt.

En nog veel meer :D

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

waarom ik weet dat mijn man van mijn houd :

* hij zegt het elke dag
    * als hij net dat extraatje voor mij koopt in de winkel omdat hij weet dat ik het eigenlijk de hele week al wil kopen ;)

* af en toe een kaartje haalt en het daarin schrijft
    * of een gedichtje via de sms verstuurd
    * omdat zijn moeder en zusje 5jaar een zware hekel aan mij hebben gehad
    en hij is ALTIJD voor me opgekomen

maar het meeste waardoor ik gewoon zeker WEET dat hij van mij houdt,

4 jaar geleden bleek ik chronische ziek waardoor hij mij moest helpen wassen aankleden helpen met op de wc komen en ja zelfs de billen afvegen omdat ik het zelf niet meer kon

en daarbij heeft hij nog niet 1 keer geklaagd, en altijd zeggen, ik doe het met alle liefde, en daarbij ook nog eens zijn eigen werk moest doen.

mijn ziekte is nu onder controle doordat HIJ er midden in de nacht uit gaat voor de kinderen, doordat HIJ er elke ochtend uit gaat met de kinderen wanneer hij een vrije ochtend of dag heeft

hij is een schat van een vent, vele mannen zouden er voor weglopen en hij is gebleven, heeft de strijd samen met mij gestreden, en tot zover hebben we samen ( en natuurlijk met medicatie) mijn ziekte onder controle gekregen,

hij houd van mij om alles wie en wat ik ben, en ik hou van hem ! hij is er 1 uit duizenden

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Mijn man en ik spreken dezelfde taal gelukkig... Hij vertelt elke dag dat ie van me houdt en tackelt me regelmatig voor een knuffel of kus. Als ik me niet zo lekker voel dan maakt hij een kopje thee, pakt m'n sloffen, een asperine en dekentje, maakt een pittenzak warm en vraagt of hij verder nog iets voor me kan betekenen. Eigenlijk vraagt ie elke dag of ie nog iets voor me kan betekenen, iets te eten/drinken, massage of wat dan ook. Hij zet altijd eerst zijn behoeftes op zij, pas als ik het goed heb is hij aan de beurt...

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oke dit gaat misschien heeeel heeeeel lomp klinken

Maar waar ik aan merkte dat mijn man van mij houd is dit:

Hij is een enorme Feyenoordfan en had een seizoenskaart daarvoor en hij ging trouw naar elke thuiswedstrijd. Tot wij samenwoonde toen heeft hij de kaart opgezegd ( zonder dat ik er om gevraagd heb ) want hij vond het veel leuker om de zondagen met mij en nu zijn zoon door te brengen.

Verder doet hij echt alles voor me.
    Als ik niet lekker ben mag ik in bed blijven gaat hij er uit voor die kleine.
    Maakt dan een lekker kopje thee maakt brood en kookt eten.

Maar dit doe ik ook voor hem :D

10. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik weet het gewoon ;)

11. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Hij spreekt het uit. Ondanks het feit dat het lastig is tussen ons. Als we praten, en hij is geen prater, huilt hij als hij zegt dat hij ons zo mooi vind, gelukkig met me wilt worden.

Ja, ik weet dat hij veel van me houdt, alleen al als ik hem zie. Hij straalt zo ontzettend als ik bij hem ben, met zijn geweldige pretogen.

Beetje warrig, dat is het ook, maar zo intens eigenlijk.

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    dat boekje ken ik;)
    zo kwam ik er ook op..
    Al moet ik het nog steeds lezen..

Leuk om die reacties te lezen van mensen..:)

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hier net zo.
    Vriendlief is ook geen type die heel de dag ' ik hou van je' zegt.
    Of me smsjes stuurt of wat ook.
    Ik weet dat ie van me houd, dat hoeft ie echt niet elke dag te bewijzen door kleine dingetjes te doen.
    Al vind ik die extra dingetjes af en toe wel lief natuurlijk ;)

14. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Mijn vriend zegt regelmatig dat hij van me houdt, vooral als hij 's ochtends de deur uitgaat en in de middag weer thuis komt! Ook voordat we gaan slapen moeten we dat even tegen elkaar hebben gezegt...

Hij knuffelt en/of kust me regelmatig

Als ik me niet lekker voel, maakt ie een kopje thee voor me, pakt een dekentje en zegt dat ik lekker moet gaan liggen!

Hij is van huis uit een moeilijke eter, toen we gingen samenwonen wilde hij ook niks want 'hij lust niks' .... Totdat ik best wel teleurgesteld was keer op keer, ik doe m'n best om te koken en hij wil het niet... Toen ging hij toch de dingen proeven (Tsja, wat een boer niet kent....) en toen bleek hij zowaar wél de dingen te lusten!
    Sindsdien eet hij ALLES wat ik kook! (Zelfs z'n eigen moeder was erg verbaasd haha) Voor mij is het toch een teken van liefde!

We voelen elkaar perfect aan, hebben dezelfde humor en hoeven alleen maar naar elkaar te kijken om te weten wat we bedoelen..

Ja, mijn vriend is wel mijn droompartner!!!

15. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Dat ik nu bijna mijn schoenen niet aan krijg door mijn dikke buik, ik daar gister zo boos over was en hij me echt heeft kunnen kalmeren en zei dat hij het helemaal niet erg vind om 2 maanden mijn schoenen ana te doen!!

Verder zegt hij iedere dag dat hij van me houd. en nog wel meer.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Zonder dit topic te hebben gezien dacht ik hier gister nog aan.

Mijn man is echt iemand van de affectie en niet met woorden.

Hij is echt heel erg knuffelig, kusserig en is graag bij me.

Dus zo weet ik dat hij veel van me houdt.

Deel Deze Pagina