Warme kruik/bad in 1e trimester schadelijk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kikki, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik zou me niet te druk maken over een warm bad op z'n tijd... voordat je lichaamstemperatuur (en de temp. van je vruchtwater) daar serieus van stijgt ben je zeker een uur verder. En dan wordt het voor je eigen huid onderhand ook wel 'ns tijd om eruit te gaan!
    Bovendien: je kunt ook koorts krijgen, wat zou je dan moeten doen? Stootkuur paracetamol? 't Moet allemaal niet te lang duren, maar je kunt niet alles voorkomen.
     
  2. Niet meer actief

    Ja oke maar dat is wel wat anders dan een bad nemen, geen vergelijking: koorts met een warm bad.

    Maar het is inderdaad geen probleem om een bad te nemen, mijn vk raadde het me zelfs aan om te relaxen..
     
  3. Sheila82

    Sheila82 Niet meer actief

    Het gaat vooral om een te heet bad in de eerste 3 maanden, dat dit niet goed is....na de eerste 3 maanden met je natuurlijk ook niet in een overdreven heet bad gaan zitten.

    Ik voel me prettig zoals ik het nu doe, in een minder heet bad gaan zitten dan voorheen..houd het nu bij 38 c en niet heter....ik heb trouwens voor mijn dochtertje 2 mk gehad en misschien dat ik daarom ook voorzichtiger ben (toen wist ik ok niet van het hete badderen af, dat dit niet goed zou zijn, al is de kans dat het hierdoor mis is gegaan wel klein...maar nogmaals: wil gewoon het risico niet lopen.)
     
  4. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik gebruik ook nu een kruik voor mijn onderrug op aanraden van de gyn, dus mag zeker hoor.

    gr vruchtje
     

Deel Deze Pagina