Ik ben begonnen met mijn zoon meer vaster voedsel te geven. Maar het is vaak een drama... Hij is zo ongeduldig. Dat hij vaak om zich heen begint te schoppen en slaan. Gister wilden we hem weer brood geven. Maar toen was het zelfs vol brullen. We hebben hem toen maar weer een hele fles gegeven. We waren voor 6 maanden al langzaam begonnen met potjes fruit en groente en dat ging naast zijn flessen prima! Maar nu we brood of warme maaldtijd ipv fles willen geven dan gaat hij zo om zich heen slaan en schoppen en uiteindelijk is hij het echt zat en huilen. Wat kunnen we het beste nou doen. Hij moet toch uiteindelijk overgaan op minder flessen en vaster voedsel. Kan kwalijk telkens 4x 180/6 opvolgmelk blijven geven en de rest een beetje tussendoor? Met pap sochtend het zelfde ik maak 2 flessen van 3 schepjes 1 met pap en 1 gewoon en dan kijk ik hoe het gaat. Uit een bord was dezelfde reactie! Horen jullie dit vaker?
Hoi! Rond deze leeftijd (tot 8 maanden) mag je, als dat beter gaat, ook 4 flessen van 180/6 blijven geven. Je kan je zoontje daarna, als zijn ergste trek al voorbij is, rustig laten wennen aan brood. Je kan hem bijvoorbeeld wat korstjes geven. Misschien gaat het dan wat beter. Het is nu fijn om het rustig op te bouwen, het hoeft niet ineens heel veel te zijn hoor! Groetjes Linda