voeden op verzoek is zo gek nog niet

Discussie in 'Voeding' gestart door dirksmama, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nehh, niks voor mij.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    watte? voeden op verzoek of kind met hoger IQ;)?

4. Partyrocker

Mijn kind krijgt heus geen hoger iq door te eten wanneer hij wil. Goed googelen en je vind een onderzoek dat voeden op schema zorgt voor minder kans op een bepaalde aandoening ofzo. Vind dat alles teveel uitgemolken word door die allerhande onderzoeken. Mensen moeten wat meer naar hun kind kijken dan naar wat een stel overijverige wetenschappers nu weer eventjes onder 10 man onderzocht hebben.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarmee je het dus helemaal eens bent met de wetenschappers, die vinden namelijk ook dat je beter naar je kind moet kijken...:D

6. Partyrocker

Hahaha zo kan je het ook bekijken, maar mijn kind heeft geen rem qua eten, dus op verzoek is niet verstandig. Daarbij kijk ik ook naar mijn kind.

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dit soort onderzoeken zijn al zo vreselijk vaak gedaan... De ene keer wordt er wel een verband gevonden tussen iq en borstvoeding, vervolgens bij een andere studie weer niet.

IQ is in hoge mate erfelijk bepaald.

8. Partyrocker

Dat bedoel ik dus ook idd, word er een beetje moe van
    :)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Deze had ik ook al geplaatst. Overigens was het een onderzoek met moeders die fv gaven en moeders die bv gaven, waarbij moeders:
    1) op schema voedde
    2) op schema wilde voedden maar dat lukt niet omdat de baby het inet accepteerden
    3) op verzoek voedden

De groepen 2 en 3 lieten een hoger IQ zien (paar punten hoor), FV of BV maakte niet uit.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En het leuek is nou net dat het niet overe borstvoeding gaat.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

en het leuke is dat het één onderzoek is en dat er tientallen omgevingsfactoren niet zijn mee gewogen... leuk maar verder onderzoek is dus heel erg nodig... en wat is er overgebleven van 'als ze maar gelukkig zijn' (hahahahaah)

12. Partyrocker

Niks:D, prestatiedrang is veel groter.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Geluk van mijn zoontje boeit me niets ;)

14. Partyrocker

Nee maar serieus, het intresseert mij geen zak wat voor iq hij heeft . Al is hij hoogbegaafd, als de wil er niet is om te leren komt er ook niks van en vice versa.

Idd, als hij maar gelukkig is...

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Maar dat vind iedere ouder toch? Niemand wil een ongelukkig kind, en IQ is daar dan toch echt aan ongeschikt.
    Doet niet af dat ik het best boeiend vind wat er kennelijk in de hersenen gebeurt wanneer een kind zelf mag aangeven wanneer hij wil eten. Denk echt niet dat ik mijn zoontje daarmee een Einstein-start geef ;)

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Omgevingsfactoren zijn wel meegewogen, en het betrof de 'kleine' groep van slechts meer dan 10.000 kinderen.
    Niet dat dat onderzoekssceptici hier wat zal uitmaken, maar voor andere meelezers is het wellicht interessant.

Using data from more than 10,000 children born in the early 1990s, researchers indicated in the study which appeared in the European Journal of Public Health that demand-fed babies perform better academically. Three types of mothers and babies were included in the study- babies who were fed to a schedule, for example every four hours, when they were four weeks old, those whose mothers tried, but did not manage to feed to a schedule, and those who were fed on demand.

They found that children who were demand-fed as infants had intelligence quotients (IQs) that were four or five points higher than those who were fed to a schedule. This is after taking into account background factors such as a parent’s education, family income, the child’s sex, age, maternal health and parenting styles.

17. Partyrocker

Nou dat zal nog tegenvallen hoor, als ik hoor dat ze in de kleuterklas al een soort van citoos krijgen om te kijken hoever een kind in ontwikkeling is. En dan tot daar aan toe, ik zou heus nieuwschierig zijn hoe mijn zoon het zou doen, maar ik zou er geen enkele waarde aan hechten, maar er waren moeders uit de klas van mijn broertje die niet blij waren dat hun 4jarige een B had voor een bepaald onderdeel.
    De drang om onze kinderen te laten presteren is in deze tijd nog hoger dan anders. Maar ik vind dat je kinderen zo lang mogelijk kinderen moet laten.

En dm, die 4,5 punten zijn de moeite ook niet echt waard.

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nou het compenseert net wat hij erfelijk gezien moet missen hier ;) :D

19. Partyrocker

Hahaha, nou als ik af moet gaan op de laatste nationale iqtest heeft hij wel meer dan 5 punten nodig bij mij :D.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet alleen in de kleuterklas...al eerder,op de meeste peuterspeelzalen moeten leidsters ook al observatielijsten invullen om 'achterstanden op te sporen'. Ik vind het wel een beejte doorgeslagen in Nederland met de heoveelheid toetsen die een kind voor het tien jaar is al achter de rug heeft. Maar dat staat dus helemaal los van je iq...

Deel Deze Pagina