Huilen in kinderwagen of maxicose

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tuti80, Oct 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mijn dochter van bijna 5 maanden vindt het echt verschrikkelijk in de kinderwagen of maxicose. Ze gilt alles bij elkaar. Ik snap er niks van. Thuis ligt ze lekker in haar bedje (wel op buik) en op haar speelkleed of in de box op haar rug. Niks aan de hand maar zodra we gaan wandelen zet ze het op een krijsen. Niet gelijk als ze er in gaat maar wel na bijvoorbeeld 10 minuten. Speeltjes, matras ophogen, kap naar beneden, niks helpt. Wat kan het toch zijn? Ik neem haar nu vaak mee in de draagzak maar bijvoorbeeld oma of de gastouder nemen haar vaak mee in de wagen. Vind het zo vervelend. Kan ik er iets aan doen? Herkenbaar? Tips?

2. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

Sep 4, 2008
    319
    0
    16
    Oh helaas een heel herkenbaar verhaal! Hier een zoontje van 3maanden die precies hetzelfde doet! Vervoeren is echt een probleem, nou heeft hij wel reflux en daardoor slaapt die ook op de buik en is alles op de rug niet leuk! We zijn wel bij een osteopaat geweest daarna ging het wel iets beter maar helaas kan ik nog bijna nergens heen! Hier ook telkens even paar minuten gaat het goed en dan is het drama, gillen huilen net zo hard en lang tot die er bijna in stikt! Nu heb ik het idee dat die dan op gegeven moment moe wordt maar niet in slaap kan vallen omdat hij niet op zijn rug kan slapen?! Misschien is dat bij jou ook?? Ik lees even mee en hoop dat er iemand met de tip komt haha! Succes ook voor jou want het is heel lastig zo ...

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ok ben dus niet de enige... Vervelend hè? Altijd met een krijsende baby over straat als ze in de wagen liggen. Kan je ze ook op de buik in de kinderwagen leggen? Misschien is dat nog een idee...

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hm, er zel wel meer kindjes die de wagen óf de maxicosi niet op prijs stellen, maar beiden heb ik nog niet vaak gehoord.. ligt ze niet te warm of te koud?

5. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Volgens mij niet... In de mc in de auto gaat redelijk zolang we rijden maar verder ook niet. Zodra we stilstaan: krijsen ;)

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,814
    5,951
    113
    Female
    Maar als het zo erg is, heb je dan geen medicatie voorgeschreven gekreven?
    Ik lees jouw verhaal en krijg een flashback naar mijn zoon todn, vandaar dat ik het vraag...

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,315
    36,177
    113
    Hoe drie kindjes die niet in de kinderwagen of maxi cosi wilden. Pas met anderhalf jaar werd dat hier beter.

8. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Echt? Ik hoop echt dat ze straks wel in wandelwagen wil.

9. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

Sep 4, 2008
    319
    0
    16
    @zoe123: mijn zoontje krijgt idd medicatie , , zantac 3x per dag en daardoor gaat het echt stukken beter met hem gelukkig! Alleen het vervoeren blijft lastig, laatst een x in de wandelwagen gedaan (van de joolz kan plat) dat ging voor mijn gevoel wel wat beter maar hij is nog zo klein! Maar ik heb zelf het idee dat de maxi cosi bv een drama is omdat hij dan op de rug moet, meer mamas die dat kennen??

@tuti80: eerst ging het idd op de buik in de wagen wel goed maar nu ook minder, ik denk dat hij het liefst gewoon thuis in eigen bedje wilt slapen maarja ik heb nog een zoontje van 5 en kan niet hele dag thuis blijven! Dus idd dan ook de draagzak mee! Succes ook en hopelijk kunnen ze snel lekker mee!

10. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

Nov 21, 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Hier hebben we de kinderwagen op 3maand vaarwel gezegd en sinds zit onze dochter in de wandelwagen. De rug daarvan hebben we op halfliggen gezet en sindsdien zit onze dochter met véél plezier in de wandelwagen daarvoor ook altijd krijsen en brullen. Ik denk dat het was omdat ze te weinig zag.

11. annasskies

annasskies Actief lid

Feb 23, 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Hier ook al snel de wandelwagen gaan gebruiken, kinderwagen was geen optie meer. Voor de maxicosi heb ik toen zo'n speelgoed ding gekocht wat om het hengsel gaat, sinds die erop zat was het prima, maar ze zit ook al een tijdje niet meer in de maxicosi nu, sinds ze in de auto naar voren kan kijken is het geen enkel probleem meer.

12. Yep hier ook zo eentje.. heb ook al snel het zitje erop gezet, ging heel goed op de platste stand.
    Maxi-Cosi is altijd een ramp gebleven. Hij krijste úrenlang in de auto alles bij elkaar. Gingen op vakantie, ben ieder half uur wel gestopt om hem te checken, maar was niks. Meneer vond het gewoon verschrikkelijk dat hij niets kon zien. Daarna is hij overgegaan op een achterwaartse vervolgstoel en dat ging beter.
    Wellicht vind die van jou het ook niet leuk omdat ie niks kan zien.

13. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Heb ook een zoontje van 3 die ook graag naar buiten wil... Ik ga het maar eens proberen op haar buik. Vind haar nog te jong voor wandelwagen inzet. En anders maar de draagzak.

Share This Page