Warme pakjes/rompertjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samy84, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay all,

Mijn kleintje gebruikt teveel energie om zich warm te houden omdat ons huis gewoon slecht geïsoleerd is en de cv al op 22 gr staat ;)

Nu had onze fysio het over wollen rompertjes die zijn dan niet dik maar wel lekker warm want wil niet allemaal laagjes aantrekken dat belemmert weer het bewegen ;)

Iemand tips?

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik zou een beetje oppassen met wol...volgens mij kan dat vreselijk jeuken/prikken...
    wij hebben ook zo'n koud huis. ik doe Max altijd een rompertje met lange mouwen aan en daar nog een lekker truitje overheen :) voor hem is dat genoeg...

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    of een wollen truitje over een rompertje heen...?

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

je hebt speciale rompertjes daarvoor. Die zijn natuurlijk en de wol is van die kwaliteit dat het niet jeukt. Juist heel goed, natuurproducten 'ademen'. Ik ga even voor je zoeken.

5. Kwekijzer

Hier kan je alvast iets vinden: OnderGoed

6. Kwekijzer

7. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Floormax rompertje met lange mouwen doe ik eigenlijk al maar kennelijk is dat niet genoeg deze maand is ze gewoon geen gram aangekomen ...

Kwekijzer super bedankt! Had gehoopt om ze in de winkel te vinden maar tevergeefs.

Ik ga opzoek :D

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Welke maat heeft je kindje?
    Warme slofjes en maillot aan en altijd een mutsje op werkte hier goed.

9. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laravelk ze heeft maat 62 ... ik ben zelf best warmbloedig en naar mijn idee kleed ik haar warm genoeg maar dit huis is zo koud pfff

Dank je wel voor de link

10. Kwekijzer

zo stom he, ik vind dit dus ook wel heel mooi spul en ben voor onze dochter toen ook aardig opzoek geweest naar warme rompertjes en truitjes. Helemaal hier niet meer aan gedacht *muts*. Nou heeft oma een niet zo'n geweldig passend, maar met liefde gemaakt, zelfgebreid truitje gemaakt voor onze dochter. Ik werk ook veel met lagen. Wij hebben hier ook een hele kille vloer! Huis buitenaf, daar kan je bijna niet tegenop stoken. Ik doe dus naast een romper met lange mauw ook altijd een maillot onder een broekje of legging aan en dan nog een longsleeve waar dan vaak weer een truitje of vestje overheen gaat. Mode staat hier dus op een laag pitje omdat ik de warmte nu ook even belangrijker vind.

11. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier ook veel gebreid spul en idd laagjes, vind dat zelf niet zo heel erg beperken. En doe je nog mutsjes op in huis? Echt, 30 procent van de warmte raken ze kwijt via het hoofd, wij hebben dat ivm de groei en de bescherming tegen prikkels in het begin gedaan.

12. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kwekijzer idd mode komt later wel nu eerst ff vet kweken :D

Laravelk hmm ik vond dat overdreven en dacht dat ik de enige was maar een mutsje doet ze niet op, doe je die ook tijdens het slapen?

Ik heb er zo de pest in dat ik uitgerekend deze maand dat ik niet oplet en haat gewicht niet in de gaten houd dat ze dan niets bij is gekomen pffffff de KA zei niets maar ook niet dat het goed was dus met een maandje weer terug dus dat zegt genoeg bah!

13. Kwekijzer

Wat een zorg kan je je dan daarom maken he...

Ik zou inderdaad goed warm kleden, want een kindje wat niet genoeg binnen krijgt in verhouding met wat het verbruikt, zal het sowieso sneller koud hebben denk ik. Tenminste, als ik naar mezelf kijk is dat al zo.

Slaapt je kindje wel goed? Van slapen groeien kindjes ook he. Lekker een slaapzak aan met van die lange mouwen, dan liggen ze ook niet zo bloot/koud met de armpjes.

14. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Klinkt idd overdreven, weet ik :) maar werkt wel ;) Beter blote armen dan een bloot hoofd. Overdag tijdens het slapen wel, 's nachts niet, dan kun je het gewoon niet goed in de gaten houden. Ons ventje was ook heel gevoelig voor prikkels en een mutsje beschermde daar tegen (klinkt heel zweverig, is het ook een beetje maar wij merkten echt verschil in zijn gedrag)

15. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Geen wollen romper-tip, maar misschien iets voor 's nachts: bij de h&m hebben ze van die pyjamapakjes van velours. Met lange mouwen en lange pijpen. Dat stofje belemmert de bewegingen denk ik ook niet. Misschien heb je er wat aan.

16. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kwekijzer: ja nou en of het gewicht is hier zo'n issue tja wat niet eigenlijk ghehe maar tis wel pech dit kon ze er niet echt bij hebben.

Laravelk nou een goeie tip bedankt dat gaan we dan morgen meteen invoeren :D ik ben benieuwd of het deze maand verschil zal uitmaken hoop het wel!

Sanny thanx alle tips zijn welkom

17. Kwekijzer

Maar als ik hier even op mag haken. Niet om betweterig te zijn hoor, dus sorry als het zo overkomt.

Ik heb die pakjes en dan de pakjes die aan één stuk zijn (daar gaat het om, niet bij de losse broekjes), onze dochter komt iedere keer verstrikt te zitten met 2 benen in één pijp. Ze zit dan echt klem, vind het zelf geen prettig gezicht als ze zo wakker wordt. Het andere pakje wat ik heb, daar is het vestje heel wijd van, dus alle lucht kan daaronder. Het is velours, maar niet dik ofzo. Daarbij is dit synthetisch, dat ademt niet. Het kan dan juist koud worden. Bij een kindje waarbij warmte en gewicht zo mee speelt en zo kwetsbaar is, zou ik denk ik wel het zekere voor het onzekere nemen en voor natuurlijke stoffen gaan.

18. Kwekijzer

Misschien anders een mutsje wat je kan knopen onder het kinnetje? Onze dochter was daar ook vrij snel duidelijk in, maar wat moet, dat moet hoor. Ze snappen nog niet dat het in hun eigen belang is. Als ze er later over klagen dat ze een muts op moesten, kan je het alsnog uitleggen;)

19. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laravelk of het nu toeval is of niet maar met mutsje op was ze vandaag veel rustiger na de voeding en het jammeren is tot nu toe nog uitgebleven, hmmm viel ons wel direct op....

Kwekijzer tot nu toe blijft t mutsje redelijk zitten onder de kin zal ze helemaal niet leuk gaan vinden een slabbetje vind ze al erg genoeg ;)

Deel Deze Pagina