ik zit echt heel verbaasd te lezen. ik zie een kindje van 2 maanden wat alleen in een romper weggelegd wordt met een open raam? ik meen zelfs zonder slaapzak of dekentje. wat doen jullie als het straks echt warm wordt van de zomer. ik zou nooooit een kind van 2 maanden bij een open raam leggen s'nachts.veel te bang voor tocht en een longontsteking. dat het bij jullie zo warm is. ik hou gewoon alles goed dicht er is hier niet veel aan de hand hoor. hij gaat gewoon in een romper met lange mouw in zijn slaapzak met lange mouw. hij had het vannacht niet overdreven warm. heb nog een paar keer gevoeld, hij heeft 11 uur doorgeslapen.
Nu is het 23 graden op zijn kamertje. Ligt nu met een romper in een zomerslaapzak zonder dekens. 's Avonds iedere keer met een romper, pyamajasje, zomerslaapzak, en dekentje, maar ik denk dat ik vanavond nog maar wat weg laat.... Weet alleen nog niet wat, maar dat zie ik straks wel!
Wij hebben gisterenavond met de laatste fles boven alles tegenover elkaar open gezet. Dat scheelde maarliefst 2 graden Het echte afkoelen in de nacht gebeurt schijnbaar pas vroeg in de ochtend heb ik me laten vertellen (wijsmaken?) Helaas kan ik met een lakentje alleen, niet goed strak instoppen. Dus strakkies met de zomer maar helemaal zonder dekens...
dat klopt cyntje. tussen 4 en 6 uur is het het koudst. dan koelt het ineens snel af. dat is trouwens altijd zo, ook hoogzomer alleen merk je het dan veel minder. voor het goed instoppen met een lakentje gebruikten wij toen een eenpersoonsdekbed zonder iets erin. dan heb je ruimte zat om in te stoppen en toch iets wat bedekt. als je dat niet wilt zou je ook nog en eenpersoonslaken kunnen kopen.
en wat ga je dan doen als het van de zomer wekenlang nog warmer wordt? dan wordt eht dik in de 30 bij jullie dan. je zult toch amatregelen moetent reffen dan als het nual van dit beetje zo overdreven warm binnen wordt.
Hier is het 23/24 graden boven. Mijn jongste( 2,5jr) ligt alleen in haar luier onder een laken..als ik naar bed ga trek ik het laken weg en leg ik het dekbed los op haar..dit is vaak nog te warm. mijn oudste (7) had het zo warm die is vannacht bij mij gekomen omdat ik een ventilator boven het bed heb.(die zet ik halverwege uit)
tja ik weet het maar helaas kan ik er weinig aan veranderen, wij slapen zelf zomers met airco maarja dat is voor onze dochter ook niet echt goed.. we zijn nog aan het denken hoe we dat gaan doen van de zomer.. De enige oplossing is het huis isoleren maarja dat kost errug veel en we gaan volgend jaar verhuizen..
Bij mijn zoontje op de kamer geeft de babyfoon ook 25 graden aan. Ik heb hem nu in een shortama (zomerpyama korte mouw/kort broekje), een zomerslaapzak en een lakentje met een dun dekentje. Vorig jaar met de hittegolf in juni/juli is het uiteindelijk 35 graden geworden op het kamertje van mijn zoon en ondanks ventilatoren ramen open e.d. niet koeler te krijgen Toen was hij dus een a twee maanden oud. Ik legde hem overdag in de wandelwagen buiten in de schaduw of in de garage (inpandig en koelste plek van het huis op dat moment) te slapen. S'nachts lag hij in zijn eigen kamertje met alleen een romper zonder mouw en een lakentje.
Had er vanmiddag ook al een topic over gemaakt.. Ben ook heel benieuwd wat het hier gaat worden... Hebben nu een heel goed rolgordijn voor het veluxraam van haar kamertje, maar ondanks de hele dag dicht, en toen het af begon te koelen weer open is het nu nog 24 graden op haar kamertje (vanmiddag tikte hij even de 28 aan) Vanmiddag sliep ze met een korte mouwen romper in een zomer slaapzak zonder mouwen. (Vanmorgen nog met mouwen) Nu ligt ze in korte mouwen romper in haar winterslaapzak... Ze slaapt zonder deken omdat ze er anders halverwege de nacht ondersteboven-achterstevoren onder ligt Ik zit ook aan zo'n kleine airco te denken.. Iemand er ervaring mee?? Om aan te zetten als ze er niet ligt? Ben daar ook weer huiverig voor omdat ik zelf slecht tegen airco's kan.. maar 35 graden van de zomer? pfoei..
ik moet zeggen die babyfoon van ons geeft wel 3 graden teveel aan hoor,heb een keer uitgeprobeerd beneden ,en met een andere thermometer. ik heb een alecto,dus mischien bij jullie ook wel
Pyamajasje, zomerslaapzak, laken en deken Gisteravond viel ze zonder deken in slaap maar dan is ze onrustiger. Ze zweet ook nooit echt.
Mijn dochtertje ligt met een romper korte mouw in de lenteslaapzak van de Puckabag (= dunne slaapzak met mouwen). Ze heeft geen lakentje en /of dekentje, want ze kruipt/rolt/draait het hele bed door Van de zomer ( als het nog iets warmer is ), zal ik de mouwen van de slaapzak halen en haar daar misschien alleen in een pamper in leggen. Maar ik verwacht niet dat het nog veeeeel warmer wordt in haar kamertje. 25/26 gr. in april is toch even warm als 25/26 gr. in juli?! En ik heb nog geen zomer meegemaakt dat het meer dan 35 gr. was....dus het zal nog iets warmer worden ja, maar dan kan ik dus nog iets uit doen. Ik vind dat sommige kindjes nog best veel aan hebben.
No worries Justins mama, mijn zoontje had het vorig jaar ook nog! Écht niet dat hij ging slapen zonder slaapzak... Totdat het zo bloedheet was boven dat hij mét echt niet meer kon slapen en toen heb ik hen weggedaan en nooooit meer terug gegeven haha
Hier vandaag een rompertje met korte mouwen, een pyjamajasje en een zomerslaapzak. Het is volgens mij nu 24 graden op haar kamer. Ik heb ook gewoon het raam open nu hoor, de gordijnen zitten toch dicht en haar deur ook dus voor tocht ben ik niet bang.
Dus er zijn meer meiden met dit probleem...voelde me al zo'n slechte moeder! Hij lag eerst aan de achterkant en daar was het als de zon scheen (ook al was het buiten maar 10 graden) al 20 graden in zijn kamer! Die was op het zuiden! Toen na een paar maandjes zijn bedje verhuisd naar de andere kant en nu nog 25 graden!!!!! (maar die andere kamer was NOG warmer geweest!) Iemand tips dan?! Mobiele airco is dat wat?!? Of zonverduisterende rolgordijnen?! Ventilator?! Help?! Siem was gister rond 17.30 toen ik hem naar bed bracht helemaal overstuur en ik denk dat dat door de warmte kwam. Hij was ook helemaa bezweet enz. Hij sliep in kortmouwige romper en winterslaapzak en sokjes, nu heeft hij lenteslaapzak met mouwtjes en sokjes...als het 's avonds teveel afkoelt, dan een pyjamabroekje erover heen en een lakentje om hem wat vaster te leggen!
Waarom sokjes? Hier ook een warme slaapkamer ( op het zuiden ) Gisteravond was het nog 26 graden. Heb de deuren en de ramen open gehad en toen kwam 'ie uit op 22 graden. Hij sliep in een rompertje met korte mouwen, dunne slaapzak en een dunne deken.