Middagslaapjes voorbij?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 30 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn zoon is 16 maanden, maar slapen smiddags is er niet meer bij. Op de opvang slaapt hij nog wel, tenminste, vrijdag nog wel. Maar hier thuis is het over vrees ik.

Is dat niet heel vroeg? Lijkt mij dat hij dat slaapje nog wel nodig heeft?

Hoe hebben jullie dat aangepakt?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn zoontje slaapt meestal ook maar 1x.
    Vanaf 10/11u tot 12/13u

Heel soms stort ie in de middag in en slaapt dan nog ergens een uurtje.

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hier is het ook wisselend.
    Op dagen dat hij nog wel slaapt is hij vroeg wakker en op dagen dat hij niet wil slapen plakt hij er vaak nog een uurtje bij in de ochtend.
    Ook merkten we een aantal maanden geleden dat als hij in de middag 1.5 had geslapen dat hij met geen mogelijkheid in de avond naar bed te krijgen was.

Ik probeer hem op bed te leggen en als hij niet gaat slapen haal ik hem eruit en probeer een beetje rustig te doen, hij geeft vaak vanzelf aan wanneer hij weer wil spelen enzo.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Bedoel je dat hij helemaal niet meer slaapt of nog maar 1 x per dag?

Ik zit nu in de overgang van 2 naar 1 x per dag en mijn oudste sliep een hele tijd tussen 11.00 en 15.00 uur.

Voor helemaal niet meer slapen lijkt me het wel vroeg maar ja, wat doe je eraan?

5. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Red hij dat tot eind van de dag? Helemaal niet meer slapen lijkt mij wat vroeg, maar je kan hem moeilijk dwingen..

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hij slaapt al heel lang maar 1x per dag. Al vanaf 8 maanden ofzo.

Papa heeft het nog een keer geprobeerd, nu slaapt hij wel. De vraag is hoe lang. Het was de laatste 2 maanden sowieso steeds maar 1.5 uur. Van 12/12.30 tot 13.30/14.

S nachts trekt hij wel flink door hoor. Gister en vandaag van 19.30 tot 8.30 en ban dr week van 19.30 tot 9.00.

Merk sowieso dat hij bij papa wel sneller gaat slapen dan bij mij. Pech is alleen dat papa lang niet altijd thuis is als kind naar bed moet. De ene week is papa er s avonds, de andere week overdag.

Gister sliep hij echt niet. Ruim een uur bezig geweest, maar hij vertikte het echt. De hele dag gedaan op 30 minuten slaap in de auto

7. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier slaapt ze eigenlijk altijd smiddags nog 1,5-2 u. En gaat savonds rond 20.00 u naar bed en slaapt dan ook meteen. Dan slaapt ze tot 7.00-7.30u. Gisterenavond kwam mijn man alleen rond 23.00 u thuis en toen lag ze te kletsen in bed zei hij. Ik lag al op bed en had het niet gehoord ( gelukkig maar haha). Huilen hoor ik natuurlijk wel. Moest meteen denken aan middagslaapje. Misschien eerste teken dat middagslaapje er een keer af gaat. Maar zolang ze om 20.00 u nog meteen in slaap valt, laat ik het maar zo.

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Kletsen deed mijn zoontje ook weleens, maar nu hadden we echt volledige weerstand bij het naar bed brengen met huilen, drama en alles en dan gaat hij pas uren later een keer een poging tot slapen doen.
    Dacht eerst dat het een fase was, maar ik moest hem onverhoopt een keer eerder wakker maken en toen ging de avond dus wel goed.
    Vanaf die tijd hebben we hem dus ook ‘ingekort’ langer dan 1.5 uur (wat al bijna niet voorkwam) mag niet meer.

9. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Mijn dochter slaapt ook lang door snachts. Toen ze in de middag niet meer wilde slapen heb ik haar in de ochtend eerder wakker gemaakt, rond half 8. Toen is ze in de middag wel weer gaan slapen. Ik breng haar nu in de middag om 13.00 uur naar bed tot ongeveer 15.00u. Misschien is dat nog een idee?

10. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja als ik moet werken dat moet hij er wel eerder uit. Zo rond half 8. Misschien dat hij daarom wel slaapt bij de gastouder. Ik ga het wel zien. Vind het ook wel lekker om in het weekend uit te kunnen slapen. Wahah

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Misschien wat later op bed leggen en dan voor een uurtje?

N slaapt nog 3,5 uur 's middags, maar zijn zus had periodes dat ze ook niet meer sliep.
    En dat ging dan ineens weer over en dan sliep ze bijv weer 2 uurtjes.

12. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

En in de wagen als je wandeld?

Als ze hier zo laat wakker zijn gaan ze smiddags ook later naar bed.. misschien rond 14.00/14.30 proberen?

13. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    In de wagen wandelen heeft geen zin. Auto rijden ook niet. Benieuwd hoe het morgen gaat

14. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier slaapt ze ook vanaf een maand of 8 nog 1x. Ze slaapt ongeveer van 11 tot 12. Verder slaapt ze 's nachts van 21.00 tot 6.00 uur. (In deze tijd is ze ook weleens 1 a 2 uur wakker, of slaapt pas om 22/23 uur)
    Af en toe slaapt ze overdag niet en dat trekt ze op zich wel.
    Mijn oudste sliep ook met 1,5 jaar overdag niet meer. Het zou kunnen dus..

Maar misschien is het een fase en gaat het over een paar dagen/weken beter.

15. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bij mijn oudste heb ik meerdere keren gedacht dat het middagslaapje verleden tijd was en steeds was het een fase. Ik zou het dus nog niet te snel opgeven! Lang hoeft niet maar toch even de rust pakken. Mijn dochter heeft uiteindelijk tot 2,5 een middagdutje gedaan.

Imona vindt dit leuk.
  16. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Dat kan :) Ik ken een jongetje die maar 1 keer in de week nog in de middag slaapt, En mijn zoontje ook niet elke dag als die in de middag niet slaapt gaat die al rond half 6 in de avond slapen en anders pas rond 8 uur.

Imona vindt dit leuk.
  17. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Bij een gastouder of Kdv maakt een kind meer mee dan thuis, meer prikkels die verwerkt moeten worden.
    Zijn er hier ook die overdag wel slapen, maar thuis niet meer.

Maar hij is wel heel erg vroeg met niet meer slapen.
    Dochter sliep met 1,5 ook een tijdje niet, maar een maandje later weer wel. Rond de 2 was het echt over.
    Sliep veel minder dan broer, hij sliep op de kleuterschool nog een paar keer per week.

Imona vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina