Erg geschrokken vannacht..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mam1988, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Vannacht rond 3 uur schrok ik wakker van mijn man die overeind kwam. "Wat is er?" vroeg ik.. Zijn antwoord: "Ik hoor Liva al een poosje niet ademen".
    IK schrok me rot en deed meteen het lampje aan, idd ik hoorde haar ook niet.
    Ik aaide haar over haar wang, geen reactie. Schudde haar een beetje heen en weer, geen reactie.
    Uiteindelijk pakte ik haar uit de wieg waarop ze nog steeds niet reageerde, pas na een poosje bewoog ze en hoorde we haar weer! Jeetje wat waren wij opgelucht! Mevrouw lag waarschijnlijk gewoon heeeeel diep te slapen!
    Rare meid! :)

Iemand ooit ook zoiets meegemaakt?

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Niet meegemaakt maar wat zullen jullie geschrokken zijn zeg!!!!

3. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik ken het wel hoor. In het begin luister je gewoon vaker, deed ik ook. En soms slapen ze inderdaad heeeel erg diep. Ik heb ook wel eens "hard" moeten schudden voordat ik weer een teken van leven kreeg. Zat mijn hart ook wel even in mijn keel ja. Maar gelukkig dus niks aan de hand! :)

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja 1 x en ik ben over de kaart gegaan,mede omdat ik de angst al had om weer te verliezen....

ze lag heel diep te slapen en lag helemaal stil, iets wat mij niet zinde (keek via de cam) dus toen liep ik er heen en ze was lijkwit
    uit paniek rende ik op haar ledikant af en greep ik haar vast
    Toen schrok ze zich wild en kwam meteen op kleur

we zijn er ook mee naar een arts geweest en ze blijkt een hele lage hartslag te hebben bij het slapen net als mijn vader en ik (grote slagen, dus minder slagen) en dan wordt je wat witter zeg maar
    kan geen kwaad,maar toch even na laten kijken

zielig voor haar op dat moment geweest en daarna geprobeerd de rust en de beheersing te hebben als ze weer eens zo wit was
    ze was toen ong dezelfde leeftijd als jullie kindje

het is ongelofelijk schrikken

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Als dochterlief heel diep slaapt, ademt ze heel rustig en zacht. Je hoort dat echt niet. Ik leg dan altijd even mijn hand op haar buik en die voel ik dan wel op en neer gaan. Of ik zit even aan haar handje die beweegt dan ook wel. Maar dat is inderdaad even schrikken. Hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen.

6. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zullen jullie zijn geschrokken!! Gelukkig was het vals alarm!

Ik had op het begin heel veel moeite met haar ademhaling te horen. Dus ik heb regelmatig van de reflex in haar handjes gebruik gemaakt... :)

7. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Dat doe ik normaal dus ook, en meestal schrikt ze dan even, maar nu helemaal niks! Vooral manlief was in paniek de arme schat

8. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ohh wat zullen jullie geschrokken zijn!
    Gelukkig was er niks!

9. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is idd enorm schrikken.
    Zelf hebben we het ook wel meegemaakt. We hebben zo'n nanny care matje en die is voornamelijk in het begin ook nog wel eens afgegaan. Dan lag ze denk ik zo te diep te slapen dat het matje haar ademhaling niet meer registreerde. En dat matje maakt me toch een lawaai. Maar soms sliep ze er dan nog door heen.

Maar verder ben ik toch wel blij met ons nanny-care matje hoor. Ik vraag me wel eens af wat er zou zijn gebeurd als we geen matje hadden gehad. Ben zo bang geweest voor wiegendood.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Sorry, maar Arme schat?
    Als het mijn vent was geweest had hij een knal voor zn kop gehad:) :x
    Je gaat toch meteen bij zo n kindje kijken als je dr niet hoort? Ipv je vrouw wakker maken met de mededeling dat je haar al een POOSJE!!! Niet heb horen adem halen.:$

Hier reageerde ze in de eerste week niet en bleek ze een suikerdip te hebben.

11. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Haha hij heeft niet eerst 5 min zitten luisteren hoor, hij zat net overeind en toen werd ik wakker. En ik werd wakker omdat hij over mij heen hing om in de wieg te kijken:)

12. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Pppff lijkt me heel eng! Ik heb wel eens gehad dat ik stond te douche met DL en ineens leek ze weg te vallen. Toen schrok ik me ook rot, weet nog steeds niet wat er gebeurt is. Maar ze lachte wel direct daarna

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Niet zo extreem als bij jullie maar wel meegemaakt, toen deed ze ook niks in bedje, en moest ik ook een keer schudden toen schrok ze wakker. dus in hele diepe slaap
    ( ze lag toen ook met dr ogen half open dus ik schrok me helemaal rot )

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.266
    16.648
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben het ook één keer gehad met onze middelste dochter.Ik werd 's nachts wakker omdat mijn man naast bed stond en in de wieg stond te schudden omdat ze toen ook niet reageerde.Was toen ook vals alarm.
    We hebben nu een dochtertje van bijna 3 weken en afgelopen week heb ik ook een keer wat harder staan schudden want toen lag ze helemaal stil in haar wiegje en ook heel bleekjes.Ik kreeg echt even een knoop in mijn maag maar gelukkig ook vals alarm.Je wordt dan gewoon misselijk van angst.

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    schrikken he....

Hier met ons meisje gehad, in de box! ze was helemaal wit, en leek geen adem te halen. Heb ook flink moeten schudden voordat er een reactie kwam.

HA zei me dat ze best wel even op kan hebben gehouden met ademenen....is ook soms reden van wiegedood.....

Dus ik ben blij dat het in de box gebeurde en niet in haar bed.

Daarna is het niet meer voor gekomen!

16. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ook hier herkenbaar. Zeker toen hij nog baby was. Doodsangsten stond ik uit! Nu nog steeds ga ik er snachts regelmatig uit om te checken..
    Hij slaapt bij mij op de slaapkamer,dus ik moet hem horen,hoor ik niks sta ik met 3 sprongen naast hem! Brrrr je moet er niet aan denken zeg..

17. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik voel altijd de pols als dat gebeurd. Dan zijn ze inderdaad heel diep in slaap.
    Is wel schrikken, die eerste keer, ja.

Deel Deze Pagina