babykleding maat voor tweeling

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Charmed, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Hoi

Ik zit allemaal mooie kleertjes te bekijken online, maar ik weet gewoon niet hoeveel en welke maat ik moet hebben.
    Als ze zoals vele tweelingen kleiner zijn dan gemiddeld, en soms een beetje te vroeg worden geboren, dan maatje 50?
    Maar wat als ik ze uitdraag en dat het toch flinkerds zijn?
    Of moet ik ook prematuur kleertjes kopen, maatje 44?
    En hoeveel pakjes/setjes dan per baby per maat?

Iemand een idee?
    Voordat ik zo de kast vol heb met verkeerde (te kleine dus) kleding?

Alvast heeeeeeeel erg bedankt!

2. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Oh wat grappig! Lees net je onderschrift. Hebben hier ook een eigenwijsje hihi

Wij zullen denk ik 1 of 2 setjes per kind halen in mt 44. Mochten ze er toch langer in zitten dan is dat zo bij gehaald.
    Zoontje is met 35 wk geboren en heeft ook eventjes in mt 44 gezeten.

3. mamavansam

mamavansam Actief lid

27 mei 2013
    143
    0
    16
    Een vriendin van mij heeft vorig jaar een tweeling gekregen. Zij had twee setjes voor elke baby in 44 volgens mij en verder een aantal setjes in 50 en 56. Zij beviel van twee premature baby's en heeft later nog mensen naar de Prénatal gestuurd om extra kleertjes in maat 44 te halen.

4. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Yasmin84; Haha wat toevallig zeg! Leuk he, die eigenwijsjes :p

Oke, dus sowieso maar een paar pakjes 44 halen, thanks!

5. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik had wel wat 44 in huis maar ze hebben het niet gedragen, al had het voor de breedte wel gepast. Maar het waren lange dunne slungels die voor de lengte echt maat 50 nodig hadden, ze hebben vaak toch wel wat minder spek dus smal vallende kleertjes is wel een pre (rompertjes van petit bateau!!). Hun eerste pakjes waren trouwens in maat 48 en dat paste precies, maar die maat zie je niet veel. Heb ik besteld bij prematuur.nl

Maar goed, ik ben bij ruim 39 weken bevalen en de heren waren 3175 en 2755 gram, dat haalt echt niet iedereen natuurlijk. En van die hele kleine friemels die verzuipen in veel te grote/wijde kleertjes is sneu en niet prettig voor ze. Dus zou wel een paar simpele setjes in minimini maatjes in huis halen.

6. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook echt geen idee wat ik zou moeten komen, maar duurt nog even haha.

Ik denk dat ik gewoon alleen maat 50 haal, en misschien idd ook 1 of 2 pakjes van maat 44. Maar dat is zoooo mini, wil er haast niet aan denken dat ze daar in zouden passen :(

7. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw wat een mooie gewichten, en fijn dat je de zwangerschap hebt uitgelopen!

8. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Emmeken, wat super dat je ze voldragen hebt zeg, hoor je niet heel vaak meer!

Zawjatu, moeilijk hé.. en indd die kleine maatjes zien er zo mini uit, maargoed.. babies groeien snel! ;)

Ik ga dan toch 2 setjes per baby in maat 44 halen, de rest gewoon 50 en 56 :)

9. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Heel lastig, ik had nog niet eens aan maatje 44 gedacht. Onze reus paste nog maar net in 56 bij de geboorte. Ik wilde een paar pakjes 50 halen, maa rmisschien is twee pakjes 44 ook niet verkeerd. Zeker omdat onze kids een groeiverschil hebben en de kleinste waarschijnlijk een couveusekindje zal zijn. En, zit ik nu te denken, een paar extra omslagrompertjes maat 44. Die zijn zo handig voor die kleine frummels.

10. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ja die omslagrompers moeten indd heel handig zijn..
    Als jullie ene kindje eerst in de conveuse moet is maatje 44 vast heel erg handig.. maar kan dat niet nog veranderen?
    Dat de een dus nog een groeispurtje krijgt?

11. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Nee, dat zal niet meer veranderen. Mijn baarmoeder is niet evenredig verdeeld (discordante groei) dus de ene zal altijd groter blijven dan de andere.

12. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik heb hier trouwens de 'reserve' kleertjes maar 44 (en ook wat dingetjes 42 en 46 geloof ik) nog wel liggen. M'n dochter moet er alleen nog ff tussen kijken wat ze voor haar babyborn wil hebben, die heeft nl mt 44 (volgens mij had ik zelfs stiekem wat van de echte babykleertjes die ze voor die pop had ingepikt haha).
    De rest mag wel weg voor een klein prijsje als iemand interesse heeft, pakjes voor jongens en ook wat neutraal spul. (jongensspul zal madam wel niet hoeven, die is nogal van de roze ;))

13. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    elisabethbas, oh jakkes.. nou als ze maar verder gezond ter wereld komen hé!

Emmeken36, haha leuk ja voor de pop!
    Als ik maandag weet wat ons eigenwijsje is en t blijkt n jongen, zou ik wel n foto willen zien van de kleertjes :)

14. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Charmed..... woooooooooooooooowieeeeeeeeeeee.... ik zie nu dat je gewoon al 19 weken zwanger bent van een tweeling :$
    Hoe cool! Ik was je ff kwijt want er werd ineens niks meer geschreven in dat ene topic. Wat geweldig zeg dat je nu ook gewoon een tweeling verwacht. Vind het echt zoow cool.
    Hoe voel je je? gaat alles goed?
    ( Weet je eigenlijk nog wel wie ik ben.. haha )

Kledingmaat voor twins... wij hadden maatje 44 en die zijn de eerste 2,5 maand te groot geweest :D Maar die van mij waren ook extreem klein. Er is een topic : zwanger van een tweeling. Daar klets ik ook nog steeds mee...

15. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48

Whaa wat een superleuke reactie! Word er helemaal vrolijk van! :D
    Dankjewel :D

Jaa een tweeling, echt zo WAUW. :D
    Wie had dat gedacht haha, oh en tuuuuuurlijk weet ik nog wie je bent, ik vergeet niet snel mensen ;) Zelfs niet op een forum haha.
    Ik zal t topic ff zoeken dan kom ik ook meekletsen :D

Hier gaat t wel goed, met de beebs alles prima, maandag hebben we de 20 weken echo alweer!
    Lichamelijk is t wel al zwaar, snel last van mn rug, kan nu ik zo'n last hebt nog geen 5 min staan!

Hoeist met jou en je meiden?

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ooooooh hoe gaaf zeg! en fijn dat alles goed gaat met de beebs. En wat shit zeg van je rug. Wat spannend de 20 weken echo he. Tenminste dat vond ik. Je wordt toch ff onder de loep genomen met de hummels maar je mag wel lekker lang spieken.

Doe maar rustig aan meid. Een tweeling zwangerschap is echt een stuk zwaarder zeggen ze dan 1 al heb ik me er een beetje doorheen gewandeld.

Hier met de meiden alles goed. Ze zijn alweer bijna 1 :$ Het gaat zo snel. Ze kruipen, trekken zich op tot staand en vinden elkaar helemaal te gek. Ze lachen met elkaar, dansen ( zoals je het kunt noemen ) en kletsen als ze moeten gaan slapen. Het is echt genieten :D

17. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ja heel spannend hoor, hoop zo dat ze helemaal gezond zijn!

Wauw alweer bijna 1 jaar! Lijkt me n superleuke maar drukke leeftijd! Lekker van genieten indd :D

Deel Deze Pagina