Hallo allemaal, Ik heb een vraag voor de ervaringdeskundigen onder ons. Gisteravond lag ik op bed, en voelde ik linksonder in mijn buik een paar klopjes op steeds dezelfde plek. Het was alsof er iemand zachtjes met zijn vinger op tikt. Ik ben goed aan het opletten geweest of dit voelde als mijn darmen, maar ik kon het niet helemaal thuisbrengen. Kan dit de baby zijn? En hoe voelde dit de eerste keer bij de meesten van jullie? Misschien goed om te weten: Ik ben vandaag 17 weken en 5 dagen zwanger.
Dat zou heel goed je kleintje geweest kunnen zijn. Dat voelt in het begin inderdaad als zacht tikken of kloppen of echt een hele zachte streling.
Bedankt voor je antwoord! Ik lees vooral veel dat mensen het voelen als een vlindertje of belletjes. Maar dat herkende ik er niet in, het waren echt een aantal klopjes op dezelfde plek.
Zou best kunnen hoor. Ik was ook ongeveer jouw termijn en voelde ook 1 of 2 plopjes waarvan ik dacht hee.. Een paar dagen later voelde ik het weer en nu weet ik dat dat de baby was
Ik zou het omschrijven als darmen die borrelen, maar dan zonder het geluid van het borrelen Op een gegeven moment weet je het echt zeker, maar dit zou het zomaar eens kunnen zijn. Probeer maar eens op bed te gaan liggen en door je hand op je buik te leggen te voelen of het terug komt. Eventueel heel zachtjes met je handpalm op je buik duwen. In het begin moet je wel even geduld hebben hoor, maar over een paar weken voel je hem of haar vaker
Klinkt inderdaad wel als de baby! Leuk!! Ik zou het ook zo beschreven hebben. Aanvankelijk vond ik het voelen alsof je hart een keer heel hard slaat (maar dan in je onderbuik en niet in je borstkas). Maar iedereen waaraan ik het zo beschreef, keek me alleen maar schaapachtig aan. Haha! Blijkbaar is het voelen van een hartslag iets bijzonders dat niemand om mij heen begreep.
Ja hoor dat zou goed kunnen. Waarschijnlijk zul je het de komende dagen vaker gaan voelen. Iedere vrouw omschrijft het gevoel anders. Ik kan niet wachten tot ik het getrap ook duidelijk ga voelen.
Leuk! Zou heel goed de baby kunnen zijn... Hier zwanger van de vierde, maar toch is er ook in het begin nog steeds de twijfel of het de baby was of iets anders. Zou kunnen dat je nu een aantal dagen niets voelt trouwens. Dat is niet erg. Met deze termijn hoef je het nog niet iedere dag te voelen! Er komt een moment dat je echt zeker weet dat het de baby is en dat is zo gaaf! Geniet!
Toevallig, met 17 weken en 5 dagen voelde ik ons eerste kindje ook voor het eerst Kan absoluut dus, heerlijk van genieten, zo leuk!
Hahaha geinig. De verloskundige had net woensdag gevraagd of ik al wat had gevoeld. En dan een dag later voel je ineens iets, gek he.
Dit zou heel goed je baby geweest kunnen zijn! In het begin dat je je baby voelt is het heel minimaal en heel zachtjes.
Het zou inderdaad de baby geweest kunnen zijn. Ik voelde het bij mijn eerste zwangerschap ook met 17 weken.
Ik heb ook nooit belletjes en plopjes gevoeld hoor haha. Ik voelde het het eerst met 16 weken zwanger. Alsof ik met een vinger op mn buik getikt werd, maar dan vanuit binnen. Ik begon het steeds vaker te voelen en met 18 weken te zien! Haha nou dat waren geen darmen hoor.
Bij mij voelde het als veegjes aan de binnenkant van Mn buik, nooit plopjes oid gevoeld. Van veegjes naar trapjes... toen was ik volgens mij net 17,5 week, was eerste kind