tips gevraagd

Discussion in 'Borstvoeding' started by missm, Dec 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missm

missm Bekend lid

Mar 12, 2012
    931
    123
    43
    Hier een meisje wat er een uur tot twee uur over doet om een voeding af te maken. Drinkt ze misschien niet effectief genoeg? Ze valt ook continue in slaap. Het duurt nu zo lang dat ze overprikkeld raakt en slecht tot niet slaapt. Maw een vicieuze cirkel.

2. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Het kan zijn dat ze niet goed effectief drinkt, dan zou borstcompressie kunnen helpen. Maar misschien is het ook wel clustergedrag? Herken het namelijk van mijn eigen dochter rond die leeftijd: steeds een beetje drinken, even slapen, weer wat drinken, even slapen, flink wat huilen, beetje drinken, slapen, drinken, onrustig zijn, slapen, huilen, slapen, wat meer drinken, weer onrustig, drinken, even wakker en spelen, huilen, drinken, slapen, etc etc etc. En dat duurde dan een paar uur achter elkaar, meestal vanaf eind van de middag tot 's avonds laat. Maar ik weet dat sommige kindjes liever 's ochtends of 's middags clusteren. Ze zeggen dat het clusteren het ergst is (kan wel de hele dag en avond achter elkaar duren voor een aantal weken) zo'n 6 weken na de uitgerekende datum. Voor ons klopte dat als een bus, daarna werd het langzaam steeds minder.

3. Anna235

Anna235 Nieuw lid

Dec 9, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze haar curve goed blijft volgen, zou dat inderdaad gewoon clusteren kunnen zijn (maar dan is dat toch niet zo bij elke voeding, denk ik) of als dat nu tijdelijk een periode is, kan het ook gewoon zijn om de productie bij te regelen en af te stemmen op de iets groter wordende behoefte.

Als echt elke voeding zo lang duurt al sinds de geboorte of als ze op de groeicurve zakt, dan zou ik zeker naar de oorzaak op zoek gaan. Een goede lactatiekundige kan daar mee helpen.
    (slechtere drinktechniek en/of te strak tongriempje of lipbandje misschien)

4. missm

missm Bekend lid

Mar 12, 2012
    931
    123
    43
    De hele dag clusteren leek me ook niet. Heb vandaag veel met haar in de draagdoek gelopen. Waarin ze dan sliep merkte hieraan wel dat ze meer tijd tussen de voeding liet en effectiever leek te drinken. Er is al een keer een lactatiedeskundige geweest die lipbandje en tongriempje heeft bekeken dat was allemaal goed.

5. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Fijn om te horen dat je een manier hebt gevonden die lijkt te werken. Kennelijk heeft je dochter even wat meer mama-contact nodig. 't Zal vast allemaal tijdelijk zal totdat ze wat groter en sterker is gegroeid en het voeden veel makkelijker zal gaan voor haar. Dat merkte ik ook bij mijn dochter, die moest echt even een paar maandjes ouder, sterker en meer ervaren zijn voordat ze haar hand niet meer omdraaide voor het voeden. En zo te horen doet het je dochter veel goed om even lekker dichtbij mama te slapen, en dan zo ook even goed te slapen. Kan me voorstellen dat het voeden dan voor haar ook beter gaat.

Had jouw lactatiekundige veel ervaring met lipbandjes en tongriempjes? Ik vraag het omdat bij ons de eerste twee LK's ook zeiden dat alles goed leek, maar later bleek dat ze gewoon niet zoveel ervaring ermee hadden, vooral met het lipbandje niet. De derde had wel veel ervaring en kon ons laten zien dat ons meisje een redelijk strak lipbandje had en een verborgen tongriempje. Dat bleek toch uiteindelijk wel heel veel verschil te maken, terwijl de eerste twee LK's dat maar een beetje onzin vonden. ;)

Share This Page