Onze meid is straks terwijl ze zat achterover gevallen. Ze zat wel op een kleedje, maar dit lag op de stoep. Ze heeft even gehuild en toen was ze ook weer vrolijk. Maar het klonk zo naar. Alsof er een ei geklutst werdt zeg maar... Heb verder geen bult kunnen ontdekken o.i.d. Ze valt natuurlijk wel eens vaker achterover als ze uit balans raakt, maar dan is de ondergrond altijd zachter (gras of zo) of ik vang haar net op tijd op. Ik vraag me nu af, moet ik haar vannacht gaan wekken? Of is dat 'overdreven'? Wat zouden jullie doen?
Mijn dochter is laatst ook op der hoofdje gevallen toen ze zich aan het optrekken was aan de tafel. Ik zat er wel bij, maar was te laat om op te vangen. Wij hebben tegels, dus dat was ook een smak. Even flink gehuild en getroost. Daarna was ze weer gewoon zichzelf, vrolijk en ondernemend. Zij leek er geen last meer van te hebben terwijl ik me zorgen maakte. Aan het eind van de dag nog niks aan haar gemerkt, dus even gelaten zoals het was. Ze dronk en at goed, en ging avonds ook gewoon goed slapen zoals altijd. Heb er dus verder niks meer aan gedaan. Ik zou haar gewoon goed in de gaten houden en als je merkt dat ze anders word als hoe ze normaal altijd is, kun je alsnog actie ondernemen. Of als je je zorgen blijft maken, bel je gewoon je huisarts.
Hihi berg je maar! Mijn mannetje valt vanaf dat hij zich kan optrekken/zitten echt meerdere keren per dag. Het wordt nu gelukkig wat minder, maar hij ziet er echt altijd uit alsof we de meest vreselijke dingen met m uitspoken. Schrammen, schaafwondjes, bulten en blauwe plekken, kind zit echt helemaal onder.. Een echte jongen. En echt, je went eraan. Dus ik zou verder helemaal niks doen. Als ze van grote afstand valt op haar hoofd(bank ofzo) altijd even de ha/hap bellen. Maar achterover kukelen, dat kan gebeuren hoor. Een gezond kind houd hier lijkt mij toch geen hersenschudding aan over? Edit: Als je kindje slaperig oogt, slecht reagereert, vergrote pupillen heeft die niet op licht reageren, veel spuugt of slecht eet dan moet je natuurlijk direct naar de hap.
Id kijken hoe ze doet/eet. Dr oogjes niet wegdraait, niet suf word, gaat spugen dan zal t wel loslopen.. Mijne valt ook vaak op dr achter hoofdje ( gister op harde bad kamer tegels)
het klinkt vaak erger als het is hoor. zolang als ze gelijk huilde is er waarschijnlijk niets aan de hand
Nou ze heeft wel wat gegeten en gedronken. In eerste instantie was ze erg hangerig toen ik haar uit bed haalde, maar later heeft ze toch lekker in haar zwembadje gespeeld. Ze ligt nu net in haar bedje, wilde wel geen fles voor het slapen gaan... We maken haar rond 21.00 toch nog maar een keer wakker om te kijken of ze dan nog wat wil drinken. Als dat niet zo is bel ik voor de zekerheid denk ik wel even naar de HAP.
Als je je zo'n zorgen maakt zou ik zoiezo bellen. Al is het maar voor je eigen geruststelling! Die extra fles is zoiezo lekker met deze hitte, vocht is nooit mis. Eten doen kindjes(net als grote mensen) zoiezo minder met dit weer dus ook daar hoef je je niet druk om te maken! Maar als jij nu met een rotgevoel zit wat niet weg wil, zoiezo bellen!